Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powerjet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23987 - Powerjet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

edwin ss50 15-11-2004 17:15 Print topicpost
Posts: 299
hoe werkt een powerjet op een carburateur en wat is het nut ervan?
 
oke

Joscross 15-11-2004 18:11 Print reply

Posts: 12501
Het is een extra benzine toevoer die ontstaat door een onderdruk in je carb als je gas geeft waardoor die extra benzine aanzuigt en die bij je venturi erin wordt gespoten.

Zo iets iig

Ik geloof dat het op brommers niet echt werkt

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 15-11-2004 18:12
 
John Huijben 15-11-2004 18:34 Print reply

Posts: 2433
klopt volgens mij vrij aardig.
ik heb ee 34mm mikuni carburateur waar dat ook op zit.
zitten ook niet 2 maar 3 sproeiers in, hoofd, stationair en powerjet

volgens mij is dat gewoon een sproeier die bij hogere toeren (luchtsnelheden) begint te werken waardoor hij op hogere toeren rijker gaat lopen.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bart de scootergek 15-11-2004 20:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

klopt volgens mij vrij aardig.
ik heb ee 34mm mikuni carburateur waar dat ook op zit.
zitten ook niet 2 maar 3 sproeiers in, hoofd, stationair en powerjet

volgens mij is dat gewoon een sproeier die bij hogere toeren (luchtsnelheden) begint te werken waardoor hij op hogere toeren rijker gaat lopen.


hierdoor kun je hem in de lage toeren armer laten lopen, dus trek je beter door.

powerjet zit in de kelk, dus als de druk daar zo word dat hij daar een venturi effect krijgt begint hij daar aan te zuigen en heb je dus een rijker mengsel.
 
Honda RC-33
edwin ss50 15-11-2004 22:37 Print reply
Posts: 299
zou hij er ook sneller door gaan rijden?
 
oke
wiebutt 15-11-2004 22:39 Print reply

Posts: 6264
Bij mij reed het onafgesteld al 5 tot 10 km harder.
Ik ging dan wel van 20 mm mik naar 24mm keihin pwk model
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Bart-DRD 15-11-2004 22:40 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edwin ss50

zou hij er ook sneller door gaan rijden?


minimaal..

bij gewone carbs is het zo, dat je em moet afstellen met volgas.. op 100% gas is je mengsel dus ook 100% ok, als je nu dus minder gas gaat geven, wordt je mengsel rijker..

met toevoegin van powerjet, kan je 100% gas afstellen met de powerjet, overige gewoon met de hoofdsproeier..


mij is het wel een raadsel hoe je zoiets op je brom gaat afstellen, bij een 4T zou je em gewoon aan een gasmeter kunnen hanger maar met een kleine 2T?? wie weet het?
 
stom stuk ei uit blik...
Bullet 15-11-2004 22:42 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Bij mij reed het onafgesteld al 5 tot 10 km harder.
Ik ging dan wel van 20 mm mik naar 24mm keihin pwk model


is ook een kleine verschil he
 
**My BungHole Will Speak Now**
wiebutt 15-11-2004 22:51 Print reply

Posts: 6264
Je weet tog niet wat voorn carb hij nu rijd
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Blorn 15-11-2004 22:53 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-DRD

mij is het wel een raadsel hoe je zoiets op je brom gaat afstellen, bij een 4T zou je em gewoon aan een gasmeter kunnen hanger maar met een kleine 2T?? wie weet het?
Mengselmeter...
 

Dit topic is 4262 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved