Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remkracht afhankelijk van maat schijf..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 724 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23958 - remkracht afhankelijk van maat schi...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

REPSOL_MIKE 14-11-2004 1:44 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex

De diameter maakt geen drol uit, maar het is wel zo dat als de diameter groter is de warmte beter weg kan, en daardoor meerdere malen even goed kan remmen.


oke ben ik met je eens...maar tussen mj en mij ging het idee dat mj op zn nsr een 320 schijf wilde zetten...was alleen voor de looks en eventueel later een andere klauw(dan word het een heel ander verhaal) dan heb je met die warmte niks te maken...lijkt me niet dattie dan ineens egt superveel meer gaat remmen...
 
Pistonpen Paultje 14-11-2004 1:44 Print reply

Posts: 8678
Waarom heeft buell zijn schijf dan aan de rand van de velg?
 
frankyboy 14-11-2004 1:45 Print reply

Posts: 984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE

[...]


frank luister is situatie 1.je remt met een kracht van noem een getal 75 newton...zuiger drukt met 75 newton een remblok van 6 vierkante cm tegen de schijf aan...situatie 2 75 newton druk,alleen eenremblokje van 12 vierkante cm...de remdruk blijft hetzelfde de wrijvingscoefficent ook...je hebt dus tog dezelfde remkracht...?je hebt alleen minder warmte-ontwikkeling en minder slijtage...omdat die 75 newton over een groter oppervlak worden verspreid...


correct me if i'm wrong


eeeh dat bekijk ik morge wel ff
door dat bier haal ik al die cijfertjes door elkaar

je kan ook gewoon bij google ofzo de werking van een remschijf intypen.
dat red jij wel. ik ga maffe
 
Evilmex 14-11-2004 1:47 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Waarom heeft buell zijn schijf dan aan de rand van de velg?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex

De diameter maakt geen drol uit, maar het is wel zo dat als de diameter groter is de warmte beter weg kan, en daardoor meerdere malen even goed kan remmen.

 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Joscross 14-11-2004 1:47 Print reply

Posts: 12501
Hoe groter de schijf hoe groter het moment

Het heeft dus wel degelijk zin ja

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-11-2004 1:47
 
REPSOL_MIKE 14-11-2004 1:49 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Waarom heeft buell zijn schijf dan aan de rand van de velg?


weer is wat anders......mss voor de looks...mss functioneel..maar bij het functionele aspect kan ik alleen aan betere warmte afvoer denken...
 
frankyboy 14-11-2004 1:50 Print reply

Posts: 984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Hoe groter de schijf hoe groter het moment

Het heeft dus wel degelijk zin ja

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-11-2004 1:47


zij ik toch ook?
hoe groter het moment waarmee de remblokken wrijvingskracht kunne leveren

Dit bericht is ge-edit door frankyboy op 14-11-2004 1:51
 
REPSOL_MIKE 14-11-2004 1:51 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frankyboy

[...]


eeeh dat bekijk ik morge wel ff
door dat bier haal ik al die cijfertjes door elkaar

je kan ook gewoon bij google ofzo de werking van een remschijf intypen.
dat red jij wel. ik ga maffe



ik weet hoe het werkt...hoef niet te googlen......maar ik wacht rustig op antwoord van andere AT'ers
 
Joscross 14-11-2004 1:51 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frankyboy

[...]


zij ik toch ook?

Ja gvd denk je dat ik op zaterdag avond dat hele topic ga lezen:P?
 
Evilmex 14-11-2004 1:52 Print reply

Posts: 4458
Dus als je schijf buiten je banden uitsteken en je remt, maak je dan een 3 dubbele salto?, nee dus diameter heeft er nix mee te maken.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
frankyboy 14-11-2004 1:53 Print reply

Posts: 984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Ja gvd denk je dat ik op zaterdag avond dat hele topic ga lezen:P?


ja wel minstens de vorige pagina van dit topic
 
REPSOL_MIKE 14-11-2004 1:53 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Hoe groter de schijf hoe groter het moment

Het heeft dus wel degelijk zin ja

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-11-2004 1:47
leg het eens duidelijk uit aan de hand van voorbeelden..?een eind in de rondte praten kan ik ook...

kom eens met argumenten want jij zegt hoe groter de schijf hoe groter het moment

dus jij zegt

hoe groter de schijf hoe groter de kracht???
 
JCG 14-11-2004 1:55 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE

[...]


frank luister is situatie 1.je remt met een kracht van noem een getal 75 newton...zuiger drukt met 75 newton een remblok van 6 vierkante cm tegen de schijf aan...situatie 2 75 newton druk,alleen eenremblokje van 12 vierkante cm...de remdruk blijft hetzelfde de wrijvingscoefficent ook...je hebt dus tog dezelfde remkracht...?je hebt alleen minder warmte-ontwikkeling en minder slijtage...omdat die 75 newton over een groter oppervlak worden verspreid...


correct me if i'm wrong


75 newton aanremkracht op 20 cm vanaf het hart van de schijf of 70 newton op 12 cm van het hart van de schijf. Maar je hebt ook dat het uiteinde van de schijf (dus waar je remblokjes op komen) bij de 20 cm doorsnee sneller door de klauw heen gaat, hierdoor krijg je meer wrijving. Want er komt meer schijf in aanraking met remblokje per omwenteling van het wiel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Waarom heeft buell zijn schijf dan aan de rand van de velg?


looks en dan kunnen de spaken kleiner omdat ze de remkracht niet aan de band hoeven over te geven. Dus minder onafgeveer gewicht en natuurlijk een grotere schijf.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 14-11-2004 1:57
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Pistonpen Paultje 14-11-2004 1:55 Print reply

Posts: 8678
Afhankelijk van hoeveel remoppervlak je hebt natuurlijk he

fietsremmetjes op een fireblade ofzo is ook niet aan te raden.

Denk als je bij de zelfde remoppervlakte, een dubbele diamter hebt als schijf. dat ie dubbel, of zo goed als dubbel zo hard remt.
 
Joscross 14-11-2004 1:55 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE

[...]


frank luister is situatie 1.je remt met een kracht van noem een getal 75 newton...zuiger drukt met 75 newton een remblok van 6 vierkante cm tegen de schijf aan...situatie 2 75 newton druk,alleen eenremblokje van 12 vierkante cm...de remdruk blijft hetzelfde de wrijvingscoefficent ook...je hebt dus tog dezelfde remkracht...?je hebt alleen minder warmte-ontwikkeling en minder slijtage...omdat die 75 newton over een groter oppervlak worden verspreid...


correct me if i'm wrong

Ja maar dat heeft te maken met het effective remoppervlakt die groter wordt.
Dat staat los van het moment.

Zijn dus 2 dingen apart he..
Als je een grotere schijf heb wordt dat dus NIET groter

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-11-2004 2:11
 

Dit topic is 2829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved