LambalraceR |
14-11-2004 1:00 |
Posts: 2187 |
minderfijn persoon ik ben wel eigenwijs, maar is toch meer voor het oog.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:02 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LambalraceR
minderfijn persoon ik ben wel eigenwijs, maar is toch meer voor het oog.
jah niet zo hikke...ik wil het nu ook weten ook....en idd het ging jou om de looks...maar we weten allebei niet wat nou waar is
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
14-11-2004 1:03 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
twas weereens zon kansloze kutzaterdag avond en mark-jan (lambalracer) en ik zaten in een discussie over remmen, ik wil nu weleens weten wat waarheid is
ik zeg dat theoetisch gezien niks uitmaakt hoe groot je schijf is...hoe groter die is hoe meer warmte-afvoer,maar niet meer remkracht..alhoewel ik dat eerst wel dacht.maar de remkracht is afhankelijk van je remdruk en materiaal van je blokken/schijf (wrijvingscoeffiecent met groot moeilijk niet zatedagavond woord)
mark-jan is eigenwijs en blijft volhouden dat je gecontroleerder en harder kunt remmen want afstand hart-wiel schijf blablablablabla....
jullie visie?
Dit bericht is ge-edit door REPSOL_MIKE op 14-11-2004 0:58
Groter in de zin van langer..? in dat geval maakt het niet uit.
Groter in de zin van dikke..? dan kan je meer remdruk uitoefenen dus maakt het wel uit
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
14-11-2004 1:05 |
Posts: 12846 |
Groter oppevlak zeg maar
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
RUTGER_86 |
14-11-2004 1:05 |
Posts: 1183 |
jongen mike je weet goed zat dathet kracht x arm is dus een grotere schijf levert meer remkracht met minder moeite
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:06 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
[...]
Groter in de zin van langer..? in dat geval maakt het niet uit.
Groter in de zin van dikke..? dan kan je meer remdruk uitoefenen dus maakt het wel uit
zie verband dikte schijf en remdruk niet egt helemaal..leg uit...
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:07 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
jongen mike je weet goed zat dathet kracht x arm is dus een grotere schijf levert meer remkracht met minder moeite
zever kut das iets anders...kracht x arm idd.. kracht is remdruk en wat is de arm...?de schijf...:S
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
14-11-2004 1:08 |
Posts: 8678 |
Grotere hefboom he...
Daarnaast kan hij beter zijn warmte kwijt...Energie gaat niet verloren, dus bewegingsenergie word in warmte omgezet. Als hij die warmte niet kwijt kan, remt hij minder...Zoiets?
Maar eerste zal wel de grootste factor zijn.
Edit: arm is idd hart velg tot aangrijppunt klauw
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 14-11-2004 1:09
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
14-11-2004 1:13 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
[...]
zie verband dikte schijf en remdruk niet egt helemaal..leg uit...
Heeft ook met de afvoer van warmte te maken
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:15 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Grotere hefboom he...
Daarnaast kan hij beter zijn warmte kwijt...Energie gaat niet verloren, dus bewegingsenergie word in warmte omgezet. Als hij die warmte niet kwijt kan, remt hij minder...Zoiets?
Maar eerste zal wel de grootste factor zijn.
Edit: arm is idd hart velg tot aangrijppunt klauw
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 14-11-2004 1:09
idd dat warmte en energie verhaal klopt jah, maar dat is minimaal lijkt me, maar rutger....wtf moesten wij dan tijdens wiskunde en at steeds de wrijvingscoefficdinges en de remdruk weten om remkrachtte berekenen...?
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
14-11-2004 1:22 |
Posts: 8678 |
Mja, heb het nooit gehad ofzo, maar het lijkt me opzich wel logisch
Je oefent een kracht uit met je remdruk, naarmate de remdruk toeneemt, neemt de wrijving met de schijf toe. hoe groot die wrijving is, weet je dan met die wrijvingscoefficient dinges ofzo
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 14-11-2004 1:23
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:29 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Mja, heb het nooit gehad ofzo, maar het lijkt me opzich wel logisch
Je oefent een kracht uit met je remdruk, naarmate de remdruk toeneemt, neemt de wrijving met de schijf toe. hoe groot die wrijving is, weet je dan met die wrijvingscoefficient dinges ofzo
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 14-11-2004 1:23
jah rutger is af en toe eigenwijs...als ie vorig jaar had opgelet snapte die tenminste hoe een njectie systeem beetje inmekaar zat en hadde we binne 1 dag werkstukje inmekaar geflanst maja goed we hadden tog tyd zat zullen we maar zeggen.. ..das zelfde met dit..ik geloof dat het is remdruk MAAL wrijvingscoefficent =wrijvingskracht van je remmen..en zo kun je de vertraging bereken...kdacht eerst ook altyd dat grotere schijf harder remt..maar theoretisch is dat alleen met meerdere(groter?) zuiger/oftwel grotere remdruk....maaargoed...tis zaterdag nacht...kansloze mislukte kutavond...ik denk er morgen wel keer over na ofsow..
no offence btw...
|
|
|
|
frankyboy |
14-11-2004 1:30 |
Posts: 984 |
hoe groter de diameter van de remschijf, hoe groter het moment waarmee de remblokken hun wrijvingskracht leveren
|
|
|
|
REPSOL_MIKE |
14-11-2004 1:37 |
Posts: 2238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: frankyboy
hoe groter de diameter van de remschijf, hoe groter het moment waarmee de remblokken hun wrijvingskracht leveren
frank luister is situatie 1.je remt met een kracht van noem een getal 75 newton...zuiger drukt met 75 newton een remblok van 6 vierkante cm tegen de schijf aan...situatie 2 75 newton druk,alleen eenremblokje van 12 vierkante cm...de remdruk blijft hetzelfde de wrijvingscoefficent ook...je hebt dus tog dezelfde remkracht...?je hebt alleen minder warmte-ontwikkeling en minder slijtage...omdat die 75 newton over een groter oppervlak worden verspreid...
correct me if i'm wrong
|
|
|
|
Evilmex |
14-11-2004 1:40 |
Posts: 4458 |
De diameter maakt geen drol uit, maar het is wel zo dat als de diameter groter is de warmte beter weg kan, en daardoor meerdere malen even goed kan remmen.
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|