Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - nog maar een keer vraguh over die imi70

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2395 - nog maar een keer vraguh over die i...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ploemen 11-12-01?09:32 Print topicpost
Posts: 130
ik heb het al eens gevraagd of iemand wat gegevens had om een 70imi te tunen maar daar heb ik toen geen echt duidelijke reacties opgekregen, kijk de uitlaat poort hoger maken weet k wel en inlaat enz, zorgen dat timing goed is, maar weet niemand toevallig HOE hoog ik de uitlaat poort kan maken of heeft iemand een poortmap van een imituned? Ik heb ook nog een ontsteking van die CR125(binnenrotor) al eens iemand geprobeert of die op een mt blok past???

 

SpeedYveS 11-12-01?12:28 Print reply
Posts: 1644
daar zijn allemaal formules voor op het forum. zoek maar.

die ontsteking moet echt wel passen, en als jij het niet gaat doen, zet ik hem wel op me nsr
 
Ploemen 12-12-01?10:50 Print reply
Posts: 130
ik zet m er niet op wat geef je ervoor?dan kom je m maar halen
 
B3AST 12-12-01?13:49 Print reply
Posts: 2469
ik pass je een meier voor die ignition

enne maak die uitlaatpoort gewoon 30mm breed, en zet hem op 180 graden, dus 41.4/2=20,7 mm van TDC. en maak de bovenkant lekker recht...

je cylinder gaat dan lekker veel toeren maken, en het slijt allemaal als de ziekte zeker bij die imi's, en onderin hou je misschien wat weniig vermogen over, maar dan gaat ie in zn hoge toeren wel als een raket!!
 
- insane in the brain -
bartjan 12-12-01?14:06 Print reply
Posts: 109
is die ontsteking met cdi? en met licht?

zoja (x2), dan geef ik je er 150,- voor


 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Ali 12-12-01?14:10 Print reply
Posts: 667
Lijkt me dat er geen lichtspoel op zit.. tis een CR..
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
verwijderd 12-12-01?15:04 Print reply
Posts: 4082
alst een enduro is wel, ik wil hem ook wel als er een lichtspoel op zit en is het passend te maken? of past ie er direct op? (lijkt mij niet!!)
 
Sneks 12-12-01?17:31 Print reply
Posts: 2499
Dit is een poortmap van mijn 70imi die op m'n mt zit


 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ploemen 12-12-01?18:10 Print reply
Posts: 130
hi bedankt voor die map!!!, licht moet ik es ff kijken dacht t niet!!!cdi en bobine zal ik nog wel hebben!!vecht het maar uit onderling ha ha
 
SPARKLE 12-12-01?18:28 Print reply
Posts: 1332
Hmm, ik weet niet hoe duur ze voor Honda zijn, ik weet wel dat een HPI voor een scooter dik een rug kost....
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Sneks 12-12-01?18:31 Print reply
Posts: 2499
niet die map zo overnemen, ik heb nl. niet echt goed berekent en nagedacht over wat er aan die cil. veranderd moest worden

Wat je iig wel kunt doen is:
Uitlaatkanaal uitfrezen
In de inlaat zit een balkje; weg daarmee
Spoelkanalen wat wijder (niet de spoelpoorten veranderen, enkel de kanalen en ook niet te wijd ivm carb maat)

eventueel aux intakes-kanalen voor extra smering, maar hoeft niet
Beveltjes maken
Gewoon netter afwerken
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ploemen 12-12-01?18:35 Print reply
Posts: 130
nee zo duur zijn ze voor honda niet maar wie heeft er nou duidelijk intresse?en wat bied je?
 
Sneks 12-12-01?20:26 Print reply
Posts: 2499
h? beast, uitlaat op 180 graden is vrij normaal, maar dan gaat hij echt niet open op de helft van de slag van de bovenkant
even een plaatje van een krukas met een slag van 4 cm en een drijfstang van 6cm
poort op 90 graden= 2 1/3 cm van de bovenkant
jij vergat de voorwaartse verplaatsing die de drijfstang aan de onderkant heeft.

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sneks 17-12-01?22:26 Print reply
Posts: 2499
Aanzienlijke verbetering die je aan je 70imi kan doen:
geen voetpakking eronder, maar vloeibare pakking (de spoelpoorten zijn namelijk erg hoog (tot 1,3cm) zonder de voetpakking komen deze weer een stukje lager te liggen. Mijn uitlaatpoort is nu 185 graden open, de spoelpoorten 132 graden. Toen ik de brommer kocht zat er een dikke voetpakking onder. Hij reed toen ook echt super slecht.
uitlaatpoort wel iets verhogen. Ik heb nu een blowdown van 115-90= 25 graden. Begint dus ook alweer ergens op te lijken. Mag mischien nog iets langer.
Ander voordeel is dat je compressie ook toeneemt, waar je wel op moet letten is dat de zuiger niet tegen de kop gaat slaan

[This message is edited by Hans F. on 18-12-01 22:09]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rene 17-12-01?22:36 Print reply
Posts: 2573
huh? als je geen voetpakking gebruikt komen de poorten toch lager te liggen?
met een pakking ertussen komen ze toch hoger te liggen? of heb ik het nou fout?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Sneks 17-12-01?22:52 Print reply
Posts: 2499
Dat zeg ik toch ook

Quote:
Originally posted by: Hans F.?

zonder de voetpakking komen deze weer een stukje lager te liggen. Mijn uitlaatpoort is nu 180

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved