Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waarom geen +500cc 2takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23948 - waarom geen +500cc 2takt?
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 14-11-2004 18:07 Print reply

Posts: 32777
me pa wou vroeger die suzuki gt750 ofzo

waren nu goud geld waard geweest
 
Ed Honda CB50J 14-11-2004 18:07 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

ik heb deze foto's hier ooit eens vanaf gehaald, maar ik weet er niks van en kan er niks over vinden, het zou een 700cc 2-takt zijn, iig leuke expansie . weet iemand hier meer over?

afbeelding

afbeelding


Deze bedoelde ik laatst, had ik een heel stuk over gelezen in zo'n motor boekje..
Hij lag hier bij de snackbar, als ik er weer eens kom zal ik ernaar kijken en vragen of ik hem mee mag nemen...

Was geloof ik 4 pagina's vol met info over deze bike.


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
superior mt7 14-11-2004 18:25 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

er word veel over geluld, maar ik zou toch een graag rijden met een rs250 met jolly moto's,

ik heb zelf een rs125 uit 2002 gewoon voor de fun, een echte moto komt later wel. dit is gewoon ff fun, op 7000rpm komt hij op toeren en sleurt hij effe lekker door en jank zo mooi zuigertje vervangen alle 10 000km af en toe een liter 2-takt olie erin flikkeren en klaar. carb en luchtfilter ook af en toe eens uitpoetsen, in een 4-takt kruipt meer tijd volgens mij


minder juist..is veel slijtvaster
 
V8
Ed Honda CB50J 14-11-2004 18:30 Print reply

Posts: 4190
4takt hoef je in principe alleen kleppen te stellen na 5000km ofzo, werkt van 15minuten en je kan weer 5000km vooruit..
En ook om de 3000km beetje olie toevoegen, of verversen. Ook een werkje van niks..

Carb en luchtfilter hoef je eigenlijk ook niet aan te zitten hoor, 1x in het jaar doorspoelen moet genoeg zijn...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 14-11-2004 18:54 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

4takt hoef je in principe alleen kleppen te stellen na 5000km ofzo, werkt van 15minuten en je kan weer 5000km vooruit..
En ook om de 3000km beetje olie toevoegen, of verversen. Ook een werkje van niks..

Carb en luchtfilter hoef je eigenlijk ook niet aan te zitten hoor, 1x in het jaar doorspoelen moet genoeg zijn...


Kleppen stellen duurt bij een wat nieuwere motor met stelplaatjes onder de stoterbussen al gauw 4 uur, maar goed nou hoeft dat ook wat minder vaak, maar g oed.

En daar word je blij van met olie verversen, iedere 10-15000km (laten we iets nieuwers nemen) eventjes 3 liter olie ? 10-15 euro de liter vervangen .

Neuh, 2-takt is, mits je het zelf kan vrij goedkoop te onderhouden.
 
Stoere brommers
Blukaap2 14-11-2004 18:55 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


een 4takt heeft geen echte powerband

2takt is gewoon lachu , pas bij 9.000rpm je boostmoment


Houd jij ook je mond zeg....
Ik heb op mn NSR gereden die voorbij de 7500rpm morsdood was.
En mijn NX250 (een 1-cilinder notabene) levert zn topvermogen @ 8000rpm (hij mag er 9000 maken)..

Zelfs een auto heeft al een duidelijk voelbare powerband...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

[...]


Er is ook nog een wet waardoor je niet hoger dan 250cc 2takt in Nederland mag hebben vanwege het geluid


Houd jij ook alsjeblieft je mond zeg, komt toch niks zinnigs uit .

 
Stoere brommers
Ed Honda CB50J 14-11-2004 19:01 Print reply

Posts: 4190
Nah snotaap, jij preist 2takt hoog ik 4takt, wat is volgens jouw het onderhoud aan een 2takt @ 10000km ?
En wat is het onderhoud @ 60000km bij een 2takt en wat bij een 4takt ?


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
jeroen 14-11-2004 19:01 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

[...]


Er is ook nog een wet waardoor je niet hoger dan 250cc 2takt in Nederland mag hebben vanwege het geluid



lol
 
Blukaap2 14-11-2004 19:06 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Nah snotaap, jij preist 2takt hoog ik 4takt, wat is volgens jouw het onderhoud aan een 2takt @ 10000km ?
En wat is het onderhoud @ 60000km bij een 2takt en wat bij een 4takt ?




Snotaap ?
Dat zegt het 17 jarige tulpenkleutertje ?
Maar goed.

Kan goed zijn dat een 2-takt bij 10000km nog 0,0 extra onderhoud nodig heeft (was een gozer op Motor-forum, die had 40000km gereden met de originele zuigers van zn RD350 ).
Hangt nogal vh 2-taktje en de gebruiker af he .
 
Stoere brommers
jeroen 14-11-2004 19:08 Print reply

Posts: 15066
Ori MT rijdt ook best 30k zonder iets eraan te doen
 
Ed Honda CB50J 14-11-2004 19:10 Print reply

Posts: 4190
Dus de conclusie van jullie is dat een 2takt goedkoper in gebruik is als een 4takt ?
Of niet ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
jeroen 14-11-2004 19:12 Print reply

Posts: 15066
hangt vanaf wat voor 2t.

Ori MT kan best 30000 rijden zonder onderhoud.
 
Neonlampje 14-11-2004 19:14 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


afbeelding

deze is ook wel leuk, staat bij dat ie een rd500 blok heeft, maar wel 4 uitlaten, rd500 is toch 2 cillinder?
4cilinder... vind ik btw een lelijk ding.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

me pa wou vroeger die suzuki gt750 ofzo

waren nu goud geld waard geweest

Ik denk dat ik serieus zo'n ding ga kopen als zware motor strax... te vet
 
Ed Honda CB50J 14-11-2004 19:15 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen

hangt vanaf wat voor 2t.

Ori MT kan best 30000 rijden zonder onderhoud.


Ja een ori C50 kan ook 85000km rijden zonder onderhoud...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
mikkel 14-11-2004 19:15 Print reply

Posts: 1587
ik denk niet eecht dat je er wa over ken zeggen wa goed koper is hangt van veel te veel factoren af
 
glaasje op laat je berijden

Dit topic is 9446 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved