Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waarom geen +500cc 2takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23948 - waarom geen +500cc 2takt?
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 14-11-2004 14:51 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Een 4t kan ook 18000 tpm draaien alleen werken de keppen dan op lucht druk(F1 techniek) dan wordt het weer te duur voor de consument.


Paar japanse 4takt racers draaien 25000rpm.
Inc. De Honda CR110 Race. Zeldzaam, maar die draaien 25000rpm.



Dat 4takt minder toeren kan draaien als 2takt is dikke bull-shit, met de juiste spullen kan het net zo goed...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Neonlampje 14-11-2004 14:55 Print reply

Posts: 14825
appels met peren vergelijken...

2t is gewoon kut
 
Ed Honda CB50J 14-11-2004 14:58 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

appels met peren vergelijken...

2t is gewoon kut




Lude heeft gesproken
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
SMALL HONDA 14-11-2004 15:34 Print reply

Posts: 1575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Paar japanse 4takt racers draaien 25000rpm.
Inc. De Honda CR110 Race. Zeldzaam, maar die draaien 25000rpm.



Dat 4takt minder toeren kan draaien als 2takt is dikke bull-shit, met de juiste spullen kan het net zo goed...


CR110 draaide ?slechts? 19.000 rpm Gister nog een heel stuk over gelezen.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
arie-de-arier 14-11-2004 15:37 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

appels met peren vergelijken...

2t is gewoon kut


waarom weetje er dan zoveel van af?
 
Allah is beter
MTX-speed 14-11-2004 16:25 Print reply

Posts: 1229
2takt is idd kut... op brommers valt nog wel mee, mar op motoren ist drie keer niks eigeluk
 
damage 14-11-2004 16:25 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: miessie

[...]


ja dat het niet klopt dat de kleppen het niet meer kunnen volgen ben ik het mee enes..op zich zou je je wel wat meer mogen motiveren. De snelheid waarmee de kleppen bewegen is volledig afhankelijk van de nokassen. Die bepalen wanneer kleppen open gaan, hoe lang ze open gaan en dergelijken. nogmaals: www.howstuffworks.com voor heel veel uitleg in jip en janneke taal.


stfu n00b.

voor zwevende kleppen zijn tal van oplossingen mogelijk.

(Denk alleen al heel simpel aan vaste stoters ipv hydraulische stoters? Of simpel van andere timingen toepassen?)

2 takt heeft ook na een tijdje het probleem dat de powerband te snel te smal wordt (mede) omdat er geen uitlaten zijn die op zulk soort hoge toerentallen werken.

enne, wat dacht je van zuigersnelheden @ grote tweetact's? volgens mij vergeet iedereen dit, terwijl dit toch wel degelijk een probleem is dat om de hoek komt kijken. (enig idee hoe hard een zuiger @ 14K rpm met een slag van 110mm ofzoiets gaat )

en dan nog tal van problemen, denk alleen aan milieu eisen, geluidseisen, enz enz.
 
damage 14-11-2004 16:26 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

2takt is idd kut... op brommers valt nog wel mee, mar op motoren ist drie keer niks eigeluk


sjees zeg omdat lude het zegt ben jij het der ook maar mee eens?? slap meelullen zeg.

Mijn voorkeur ligt ook bij viertakt, maar dat is meer uit financiele overwegingen.
 
Neonlampje 14-11-2004 16:26 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


waarom weetje er dan zoveel van af?
omdat het gaaf is

Het principe is kut.. en te simpel. De resultaten zijn gaaf, en de theorie is te complex
zoiets

edit: laatst in discussie met plaatselijke autotuner, wat leuker was om te tunen.. hij vond 4T leuker, omdat hij van 2T weinig snapte Ik vond 4T leuker omdat daar allemaal rare bewegende dingetjes in zitten, en 2T omdat je daar alles zelf aan kunt doen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 14-11-2004 16:28
 
RS_70_power 14-11-2004 16:39 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
omdat het gaaf is

Het principe is kut.. en te simpel. De resultaten zijn gaaf, en de theorie is te complex
zoiets

edit: laatst in discussie met plaatselijke autotuner, wat leuker was om te tunen.. hij vond 4T leuker, omdat hij van 2T weinig snapte Ik vond 4T leuker omdat daar allemaal rare
bewegende dingetjes in zitten, en 2T omdat je daar alles zelf aan kunt doen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 14-11-2004 16:28


bij 4takt kan je een andere nokkenas er in gooien , kop flowen , uitlaat (scheeld niet echt heel veel ), andere injectie en zo , maar lang niet zo veel als er met 2takt te tunen valt.

bij me vorige stage bedrijf , hadden ze een 1000cc 2 takt , 4 cilinder liggen ergens ver weg vet fuckig gaaf cool .

500cc 2t <=> 1000 4t , staan gelijk

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-11-2004 16:42
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
mxmaster 14-11-2004 16:44 Print reply

Posts: 736
ik zit op de zeevaartschool doe opleiding om emt die motoren te werken emt een slag van 3 emter en dat zijn veel 2takten met inlaatpoorten en een uitlaatklep
 
sorry he
Neonlampje 14-11-2004 16:45 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


bij 4takt kan je een andere nokkenas er in gooien , kop flowen , uitlaat (scheeld niet echt heel veel ), andere injectie en zo , maar lang niet zo veel als er met 2takt te tunen valt.

Dat is geen tunen.. dat is compileren en assembleren

behalve kop en uitlaat dan
 
arie-de-arier 14-11-2004 17:04 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]

500cc 2t <=> 1000 4t , staan gelijk

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-11-2004 16:42


nee
 
Allah is beter
damage 14-11-2004 17:05 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


bij 4takt kan je een andere nokkenas er in gooien , kop flowen , uitlaat (scheeld niet echt heel veel ), andere injectie en zo , maar lang niet zo veel als er met 2takt te tunen valt.





Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-11-2004 16:42


aan 4 takt valt echt wel net zo veel te tunen hoor. als het al niet meer is ook.

Dit bericht is ge-edit door damage op 14-11-2004 17:05
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 14-11-2004 17:06 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]

500cc 2t <=> 1000 4t , staan gelijk

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 14-11-2004 16:42


In theorie ja, maar in de praktijk ligt het toch anders
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 9409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved