Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waarom geen +500cc 2takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23948 - waarom geen +500cc 2takt?
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 13-11-2004 19:53 Print reply

Posts: 2675
dat zeg ik ...kheb zelf btw nog een gt250 liggenm in onderdelen
 
V8
arie-de-arier 13-11-2004 20:04 Print reply

Posts: 10000
je verwacht toch niet dat ik iedereens reply ga lezen
 
Allah is beter
miessie 13-11-2004 20:14 Print reply
Posts: 87
als je nu eens zou kijken op internet zou je kunnen vinden wat de voor en nadelen zijn van 2 takt.

Een 2takt levert bij gelijke cilinderinhoud in theorie meer vermogen als een 4 takt. Dit om de eenvoudige reden dat er bij iedere slag een ontsteking plaatsvindt. Bij 4 takt vindt er slechts iedere 2 slagen een ontsteking plaats.

Nadeel van 2takt is de hogere slijtage door slechtere smering, vervuiling en verbruik. Het is gewoonweg niet echt rendabel.

Op www.howstuffworks kun je een heleboel te weten komen over dit soort dingen. Ik kan het inmiddels allemaal dromen 2takt 4takt en diesel. Zeer interessant om je eens in te verdiepen. Kijk voor de aardigheid ook eens bij de rotatiemotoren. Ook dingen als nokassen het v-tec systeem wat honda gebruikt in de crx en dergelijken..(ga stoppen, kan nog uren lullen/tikken) Zeer interessant.
 
Joyrider-MB 13-11-2004 20:57 Print reply
Posts: 34
eey ,

volgens mij slijt 2 takt oook als de ziekte,

bovendien maakt 2 takt veel meer toeren
 
zeer bruut !! honda-mb
SkaBla [Pim] 13-11-2004 20:58 Print reply

Posts: 4659
stap eens op een 500cc honda CR 2takt, weet je meteen waarom je niet meer cc's nodig hebt
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Leen 13-11-2004 21:04 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joyrider-MB

eey ,

volgens mij slijt 2 takt oook als de ziekte,

bovendien maakt 2 takt veel meer toeren


gelul
 
ThaYankee 13-11-2004 21:49 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

stap eens op een 500cc honda CR 2takt, weet je meteen waarom je niet meer cc's nodig hebt


nee man 500 is bruut, hoef je tenminste niet zo te janken met die dingen, anders blijf je aan het reviceren en vervangen van zuiger en dergelijke, vooral bij van die 125cc-ers, geen ruk aan
 
malaguti rst ! ! !
Blukaap2 13-11-2004 21:53 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


hebben ze wel hoor, gt750 oid had er laatst nog een foto van in mn profiel


Suzuki GT750 (waterbuffel)
Kawasaki Mach zoveel (ook 750).

Grote probleem aan 2-takten is dat ze onnoemelijk zuipen en die mengolie.
 
Stoere brommers
mr200r 13-11-2004 22:30 Print reply
Posts: 5122
In 1974 kwam de rd400 uit liep 200 een cb750
ook maar was dubbel zo duur.
Een grote 2t kan je nogal verassen en een 4t is makkelijker te rijden.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om dat een 2t
goedkoper te maken is.
 
mr200r
gonzales 13-11-2004 23:09 Print reply

Posts: 1319
in belgie is der naar een paar japanse motoren ervoor gezorgt geweest dat geen enkele 600cc+ moter in 2takt nog enigsinds in te voeren is . deze reactie kwam van de overheids wege nadat kawasaki zijn 750cc 2takt op de markt gebracht had . het ding is bruut onmogelijk enigsinds normaal te berijden . rij eens rond op suzuki rg500 of een getunde rg250 t of erger nog v en dan begrijp je waarom deze motoren niet meer gebouwdt worden .... het is nog steeds de bedoeling van de fabrikanten dat er nog moterrijders "klanten" blijven leven ook . al ooit eens een 2takt bereden van 250cc die geen powervalve's heeft ? ik wel , als die in zijn powerband komt springt ze werkelijk met je omhoog als je geen 80kg + weegt de eerste 2versnellingen . nu ja niet iedereen is zo gek en hebben liever een nog berijdbare 4takt met soepel vermogen dan te liggen janken met 2takt . geloof het of niet maar op bochtige wegen waar je niet echt hoge snelheden maakt kan je met gelijk welke 250cc die beetje goede remmerij en 6versnellingen heeft alle grote broertjes losrijden . gaande van een yamaha r6 tot een fukking hayabusa . dit grotendeels omdat een 2takt blok simpeleren "lichter" gebouwt is .

 
burn your rubber not your soul
god of darkness 13-11-2004 23:11 Print reply
Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


gelul


Is geen gelul 2takt slijt idd veel sneller als 4 takt dit komt doordat de smeing van een 2takt veel ongunstiger is dan die van een 4 takt. Ook is een 2takt (zonder kleppen) instaat om meer toeren te draaien omdat bij 4takt de kleppen bij een bepaald aantal toeren niet meer kunne volgen.

2Takt motoren worden steeds mnider gemaakt doordat ze veel verbruiken en vooral omdat ze de strenge milieunormen niet halen.
 
arie-de-arier 14-11-2004 14:31 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness

[...]


Ook is een 2takt (zonder kleppen) instaat om meer toeren te draaien omdat bij 4takt de kleppen bij een bepaald aantal toeren niet meer kunne volgen.



gelul
 
Allah is beter
miessie 14-11-2004 14:39 Print reply
Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


gelul


ja dat het niet klopt dat de kleppen het niet meer kunnen volgen ben ik het mee enes..op zich zou je je wel wat meer mogen motiveren. De snelheid waarmee de kleppen bewegen is volledig afhankelijk van de nokassen. Die bepalen wanneer kleppen open gaan, hoe lang ze open gaan en dergelijken. nogmaals: www.howstuffworks.com voor heel veel uitleg in jip en janneke taal.
 
mr200r 14-11-2004 14:47 Print reply
Posts: 5122
Een 4t kan ook 18000 tpm draaien alleen werken de keppen dan op lucht druk(F1 techniek) dan wordt het weer te duur voor de consument.
 
mr200r
mr.honda 14-11-2004 14:50 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


gelul


is geen gelul, vanaf een bepaald toerental krijg je last van zwevende kleppen, dan draait het blok zoveel toeren dat de kleppen niet meer volledig sluiten
 

Dit topic is 9447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved