Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #23948 - waarom geen +500cc 2takt?
|
Pagina 2 van 9
|
Dit topic is 9476 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
superior mt7 |
13-11-2004 19:53 |
Posts: 2675 |
dat zeg ik ...kheb zelf btw nog een gt250 liggenm in onderdelen
|
|
V8 |
|
arie-de-arier |
13-11-2004 20:04 |
Posts: 10000 |
je verwacht toch niet dat ik iedereens reply ga lezen
|
|
Allah is beter |
|
miessie |
13-11-2004 20:14 |
Posts: 87 |
als je nu eens zou kijken op internet zou je kunnen vinden wat de voor en nadelen zijn van 2 takt.
Een 2takt levert bij gelijke cilinderinhoud in theorie meer vermogen als een 4 takt. Dit om de eenvoudige reden dat er bij iedere slag een ontsteking plaatsvindt. Bij 4 takt vindt er slechts iedere 2 slagen een ontsteking plaats.
Nadeel van 2takt is de hogere slijtage door slechtere smering, vervuiling en verbruik. Het is gewoonweg niet echt rendabel.
Op www.howstuffworks kun je een heleboel te weten komen over dit soort dingen. Ik kan het inmiddels allemaal dromen 2takt 4takt en diesel. Zeer interessant om je eens in te verdiepen. Kijk voor de aardigheid ook eens bij de rotatiemotoren. Ook dingen als nokassen het v-tec systeem wat honda gebruikt in de crx en dergelijken..(ga stoppen, kan nog uren lullen/tikken) Zeer interessant.
|
|
|
|
Joyrider-MB |
13-11-2004 20:57 |
Posts: 34 |
eey ,
volgens mij slijt 2 takt oook als de ziekte,
bovendien maakt 2 takt veel meer toeren
|
|
zeer bruut !! honda-mb |
|
SkaBla [Pim] |
13-11-2004 20:58 |
Posts: 4659 |
stap eens op een 500cc honda CR 2takt, weet je meteen waarom je niet meer cc's nodig hebt
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Leen |
13-11-2004 21:04 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joyrider-MB
eey ,
volgens mij slijt 2 takt oook als de ziekte,
bovendien maakt 2 takt veel meer toeren
gelul
|
|
|
|
ThaYankee |
13-11-2004 21:49 |
Posts: 699 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
stap eens op een 500cc honda CR 2takt, weet je meteen waarom je niet meer cc's nodig hebt
nee man 500 is bruut , hoef je tenminste niet zo te janken met die dingen, anders blijf je aan het reviceren en vervangen van zuiger en dergelijke, vooral bij van die 125cc-ers, geen ruk aan
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|
Blukaap2 |
13-11-2004 21:53 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
hebben ze wel hoor, gt750 oid had er laatst nog een foto van in mn profiel
Suzuki GT750 (waterbuffel)
Kawasaki Mach zoveel (ook 750).
Grote probleem aan 2-takten is dat ze onnoemelijk zuipen en die mengolie.
|
|
Stoere brommers |
|
mr200r |
13-11-2004 22:30 |
Posts: 5122 |
In 1974 kwam de rd400 uit liep 200 een cb750
ook maar was dubbel zo duur.
Een grote 2t kan je nogal verassen en een 4t is makkelijker te rijden.
Maar uiteindelijk gaat het er toch om dat een 2t
goedkoper te maken is.
|
|
mr200r |
|
gonzales |
13-11-2004 23:09 |
|
god of darkness |
13-11-2004 23:11 |
Posts: 222 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
gelul
Is geen gelul 2takt slijt idd veel sneller als 4 takt dit komt doordat de smeing van een 2takt veel ongunstiger is dan die van een 4 takt. Ook is een 2takt (zonder kleppen) instaat om meer toeren te draaien omdat bij 4takt de kleppen bij een bepaald aantal toeren niet meer kunne volgen.
2Takt motoren worden steeds mnider gemaakt doordat ze veel verbruiken en vooral omdat ze de strenge milieunormen niet halen.
|
|
|
|
arie-de-arier |
14-11-2004 14:31 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
[...]
Ook is een 2takt (zonder kleppen) instaat om meer toeren te draaien omdat bij 4takt de kleppen bij een bepaald aantal toeren niet meer kunne volgen.
gelul
|
|
Allah is beter |
|
miessie |
14-11-2004 14:39 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
gelul
ja dat het niet klopt dat de kleppen het niet meer kunnen volgen ben ik het mee enes..op zich zou je je wel wat meer mogen motiveren. De snelheid waarmee de kleppen bewegen is volledig afhankelijk van de nokassen. Die bepalen wanneer kleppen open gaan, hoe lang ze open gaan en dergelijken. nogmaals: www.howstuffworks.com voor heel veel uitleg in jip en janneke taal.
|
|
|
|
mr200r |
14-11-2004 14:47 |
Posts: 5122 |
Een 4t kan ook 18000 tpm draaien alleen werken de keppen dan op lucht druk(F1 techniek) dan wordt het weer te duur voor de consument.
|
|
mr200r |
|
mr.honda |
14-11-2004 14:50 |
Posts: 323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
gelul
is geen gelul, vanaf een bepaald toerental krijg je last van zwevende kleppen, dan draait het blok zoveel toeren dat de kleppen niet meer volledig sluiten
|
|
|
|
Dit topic is 9476 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 9
|
|