Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 6 bak of de 4 bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23946 - 6 bak of de 4 bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MartijnV 13-11-2004 17:09 Print topicpost
Posts: 136
Hallo,

ik ben v.w.b. de versnellingsbakken nog een beetje een leek dus stel ik maar eens een "slimme" vraag:

ik heb hier een mtx-sh blok liggen (GE2) en wil daar de 6bak van een mtx80 blok in proppen. Nu zal dat wel gaan en werken maar is het ook zinvol?
Het GE2 blokje word gewoon 50cc watergekoeld dus geen rare setups.

Ik weet eigenlijk niet eens of de versnellingsbak van een mtx-sh blok wel een 4 bak is, misschien is het wel een 5 bak.

 

arrier 13-11-2004 17:17 Print reply
Posts: 2221
volgens mij past het wel.
verder lijkt me 6bak beter, ja ik heb weleens gehoord over dat de 6 een 'lange' versnelling was, best zwaar zegmaar, maar dit zal wel meevallen ik zou het gewoon doen
 
Joscross 13-11-2004 17:18 Print reply

Posts: 12501
Past
En je hebt een heleboel verschillende 6 bakken voor Honda..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-11-2004 17:18
 
Blorn 13-11-2004 17:19 Print reply

Posts: 13825
Vergeet niet de wals en vorken ook over te zetten enzo.
 
arrier 13-11-2004 17:20 Print reply
Posts: 2221
misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?
ik bedoel dus het blok op het frame

Dit bericht is ge-edit door arrier op 13-11-2004 17:22
 
suzuki rijder 13-11-2004 17:22 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?


Hmm geloof het wel hoor dat het gewoon past
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
MartijnV 13-11-2004 17:32 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?
ik bedoel dus het blok op het frame

Dit bericht is ge-edit door arrier op 13-11-2004 17:22


Ik had een MTX80R frame en heb een MTX-SH frame op de kop getikt en daar een MTX80R omheen gebouwd. Dus passen doet het als een tiet.
 
MartijnV 13-11-2004 17:33 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Past
En je hebt een heleboel verschillende 6 bakken voor Honda..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-11-2004 17:18


Ik weet niet wat de ratios voor een 6 bak uit een MTX80R zijn maar het lijkt me stug dat er hier niemand is die dat niet eens geprobeerd heeft.
 
Hier_ben_ik - Administrator 13-11-2004 17:49 Print reply

Posts: 8499
6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.
 
Members zijn vervelend :-|
MartijnV 13-11-2004 17:52 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.


Dat was toch eigenlijk een beetje het antwoord waar ik op zat te wachten. Het leek me namelijk nogal stug dat het zoveel (positief gezien) verschil zou maken. Ik moet nu al snel schakelen (de eerste 3 versnellingen) omdat het 80cc blok geknepen is.

Weet jij toevallig wat voor achter en voor tandwiel er op een standaard sh zitten. Ik denk namelijk dat de tandwielen van een 80cc GE3 uitvoering toch iets anders zijn.
 
kpotappel86 13-11-2004 18:43 Print reply

Posts: 2679
als je je brom echt 40 50 laat rijden lekker een vierbak houden ja... maar ga je echt opvoeren met 70cc grotere carbo en snelle uitlaat dan is het wel lekker ja een 6 bak... maar je hebt nog best veek verschillende bakken hoor want of je nou een bak uit een 50cc blok hebt(nsr belgische) of je hebt een bak uit een mbx... dit rijdt wel heel anders....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
honda_2takt_power 13-11-2004 18:44 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.
4bak kan lang aan hoor rij ook op me mt op top 90 met 4versnelinegn en een 70cc
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
miessie 13-11-2004 20:08 Print reply
Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]
4bak kan lang aan hoor rij ook op me mt op top 90 met 4versnelinegn en een 70cc


dat was niet het punt..bij een 70cc zal een 6 bak wel degelijk nut hebben als je praat over prestaties. Dat is algemeen bekend. In dit geval zou ik het niet doen, je krijgt dan gewoon een situatie waarin het nut van bepaalde versnellingen een beetje zoekraakt. Zo zou het best eens kunnen dat je de eerste versnelling bv niet echt nodig hebt om weg te rijden, en 5 x schakelen naar 50 km/h is trouwens ronduit waardeloos.
 
MartijnV 13-11-2004 20:43 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: miessie

[...]


dat was niet het punt..bij een 70cc zal een 6 bak wel degelijk nut hebben als je praat over prestaties. Dat is algemeen bekend. In dit geval zou ik het niet doen, je krijgt dan gewoon een situatie waarin het nut van bepaalde versnellingen een beetje zoekraakt. Zo zou het best eens kunnen dat je de eerste versnelling bv niet echt nodig hebt om weg te rijden, en 5 x schakelen naar 50 km/h is trouwens ronduit waardeloos.


Ook mijn idee, op dit moment is mijn 80cc blokje begrenst in de uitlaat en ik kan makkelijk wegrijden in de 2e versnelling. En ja uch keer moeten schakelen in de eerste 100 meter is heel irritant. Dat was inderdaad ook de reden van mijn vraag. Ik zit namelijk niet te wachten op een versnellingsbak met 5 versnellingen waarvan de eerste 2 voor tjuma zijn.

Een 6bak in je brommer voor de heb lijkt me zo nutteloos.
 
miessie 13-11-2004 20:52 Print reply
Posts: 87
laat maar..we hebben het wel degelijk over 50 km/h...nee dan 4 bak houden.

Dit bericht is ge-edit door miessie op 13-11-2004 20:54
 
MartijnV 13-11-2004 21:07 Print reply
Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: miessie

laat maar..we hebben het wel degelijk over 50 km/h...nee dan 4 bak houden.

Dit bericht is ge-edit door miessie op 13-11-2004 20:54


?
Op welke post reageer je nu, ik was toch degene die deze thread gestart had?

Maar de boodschap is aangekomen, ik ga voor de 4 bak
 

Dit topic is 1750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved