arrier |
13-11-2004 17:17 |
Posts: 2221 |
volgens mij past het wel.
verder lijkt me 6bak beter, ja ik heb weleens gehoord over dat de 6 een 'lange' versnelling was, best zwaar zegmaar, maar dit zal wel meevallen ik zou het gewoon doen
|
|
|
|
Joscross |
13-11-2004 17:18 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1825/avatar) Posts: 12501 |
Past
En je hebt een heleboel verschillende 6 bakken voor Honda..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-11-2004 17:18
|
|
|
|
Blorn |
13-11-2004 17:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/566/avatar) Posts: 13825 |
Vergeet niet de wals en vorken ook over te zetten enzo.
|
|
|
|
arrier |
13-11-2004 17:20 |
Posts: 2221 |
misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?
ik bedoel dus het blok op het frame
Dit bericht is ge-edit door arrier op 13-11-2004 17:22
|
|
|
|
suzuki rijder |
13-11-2004 17:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1712/avatar) Posts: 2322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?
Hmm geloof het wel hoor dat het gewoon past
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
MartijnV |
13-11-2004 17:32 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
misschien stomme vraag maar het blok past er toch niet zonder aanpassingen helemaal in? en bij r2?
ik bedoel dus het blok op het frame
Dit bericht is ge-edit door arrier op 13-11-2004 17:22
Ik had een MTX80R frame en heb een MTX-SH frame op de kop getikt en daar een MTX80R omheen gebouwd. Dus passen doet het als een tiet.
|
|
|
|
MartijnV |
13-11-2004 17:33 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Past
En je hebt een heleboel verschillende 6 bakken voor Honda..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-11-2004 17:18
Ik weet niet wat de ratios voor een 6 bak uit een MTX80R zijn maar het lijkt me stug dat er hier niemand is die dat niet eens geprobeerd heeft.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
13-11-2004 17:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
MartijnV |
13-11-2004 17:52 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.
Dat was toch eigenlijk een beetje het antwoord waar ik op zat te wachten. Het leek me namelijk nogal stug dat het zoveel (positief gezien) verschil zou maken. Ik moet nu al snel schakelen (de eerste 3 versnellingen) omdat het 80cc blok geknepen is.
Weet jij toevallig wat voor achter en voor tandwiel er op een standaard sh zitten. Ik denk namelijk dat de tandwielen van een 80cc GE3 uitvoering toch iets anders zijn.
|
|
|
|
kpotappel86 |
13-11-2004 18:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2426/avatar) Posts: 2679 |
als je je brom echt 40 50 laat rijden lekker een vierbak houden ja... maar ga je echt opvoeren met 70cc grotere carbo en snelle uitlaat dan is het wel lekker ja een 6 bak... maar je hebt nog best veek verschillende bakken hoor want of je nou een bak uit een 50cc blok hebt(nsr belgische) of je hebt een bak uit een mbx... dit rijdt wel heel anders....
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
honda_2takt_power |
13-11-2004 18:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4446/avatar) Posts: 6744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
6bak in 50blok heeft niet veel nut, beter gewoon de 4bak er in laten zitten, hoef je minder te schakelen. de topsnelheid is toch ongeveer gelijk enzo.
4bak kan lang aan hoor rij ook op me mt op top 90 met 4versnelinegn en een 70cc
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
miessie |
13-11-2004 20:08 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
4bak kan lang aan hoor rij ook op me mt op top 90 met 4versnelinegn en een 70cc
dat was niet het punt..bij een 70cc zal een 6 bak wel degelijk nut hebben als je praat over prestaties. Dat is algemeen bekend. In dit geval zou ik het niet doen, je krijgt dan gewoon een situatie waarin het nut van bepaalde versnellingen een beetje zoekraakt. Zo zou het best eens kunnen dat je de eerste versnelling bv niet echt nodig hebt om weg te rijden, en 5 x schakelen naar 50 km/h is trouwens ronduit waardeloos.
|
|
|
|
MartijnV |
13-11-2004 20:43 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: miessie
[...]
dat was niet het punt..bij een 70cc zal een 6 bak wel degelijk nut hebben als je praat over prestaties. Dat is algemeen bekend. In dit geval zou ik het niet doen, je krijgt dan gewoon een situatie waarin het nut van bepaalde versnellingen een beetje zoekraakt. Zo zou het best eens kunnen dat je de eerste versnelling bv niet echt nodig hebt om weg te rijden, en 5 x schakelen naar 50 km/h is trouwens ronduit waardeloos.
Ook mijn idee, op dit moment is mijn 80cc blokje begrenst in de uitlaat en ik kan makkelijk wegrijden in de 2e versnelling. En ja uch keer moeten schakelen in de eerste 100 meter is heel irritant. Dat was inderdaad ook de reden van mijn vraag. Ik zit namelijk niet te wachten op een versnellingsbak met 5 versnellingen waarvan de eerste 2 voor tjuma zijn.
Een 6bak in je brommer voor de heb lijkt me zo nutteloos.
|
|
|
|
miessie |
13-11-2004 20:52 |
Posts: 87 |
laat maar..we hebben het wel degelijk over 50 km/h...nee dan 4 bak houden.
Dit bericht is ge-edit door miessie op 13-11-2004 20:54
|
|
|
|
MartijnV |
13-11-2004 21:07 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: miessie
laat maar..we hebben het wel degelijk over 50 km/h...nee dan 4 bak houden.
Dit bericht is ge-edit door miessie op 13-11-2004 20:54
?
Op welke post reageer je nu, ik was toch degene die deze thread gestart had?
Maar de boodschap is aangekomen, ik ga voor de 4 bak
|
|
|
|