Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bromcilinder tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23935 - bromcilinder tomos
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomos 50 14-11-2004 18:54 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


waarom zon achterlijke 13/13 erop? beter gewoon sha 15 of 16.

Idd en anders eerder een 14/12(van een brom)
 
TomosRaging 14-11-2004 18:56 Print reply

Posts: 647
13/13 voor tomos....halowa tis geen citta of ciau hor

uhmmm ik ging met Snor BLOK en brom cil en snelle uitlaat iets van 60 ofzo...dus als jij gewoon brom cil derop doet, brom uitlaat en 12 mm cab. Dan zit et wel goed...en anders eventueel een snor uitlaat deronder doen maar dan wel ontgrenst
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
jangnoe 14-11-2004 18:57 Print reply

Posts: 258
Als je snortomos 30 rijd dan heb je al 30 euro boete ^o)


 
Tomos 50 14-11-2004 18:59 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

13/13 voor tomos....halowa tis geen citta of ciau hor

uhmmm ik ging met Snor BLOK en brom cil en snelle uitlaat iets van 60 ofzo...dus als jij gewoon brom cil derop doet, brom uitlaat en 12 mm cab. Dan zit et wel goed...en anders eventueel een snor uitlaat deronder doen maar dan wel ontgrenst

Als hij brom uitlaat en brom cil heeft, dan heeft ie een tomos brom en die rijden 45/50, maar de 2e versnelling is korter dus zon 40/45.
 
robinv 14-11-2004 19:07 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

[...]

Idd en anders eerder een 14/12(van een brom)


Ja die zat er al op toen ik hem kocht? Maar de verkoper zei dat de carb kapot was. Dus ik denk eigenlijk om een andere te kopen. Is 15/15 niks?
En zal ik er prestatie winst mee hebben, of is het de moeite niet waard? Ga ik er ook mee harder? Want ik wil er alleen meer trekkracht mee.

Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 19:09
 
Tomos 50 14-11-2004 21:42 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

[...]


Ja die zat er al op toen ik hem kocht? Maar de verkoper zei dat de carb kapot was. Dus ik denk eigenlijk om een andere te kopen. Is 15/15 niks?
En zal ik er prestatie winst mee hebben, of is het de moeite niet waard? Ga ik er ook mee harder? Want ik wil er alleen meer trekkracht mee.

Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 19:09

mischien een heel klein beteje maar haast nx
 
robinv 14-11-2004 22:29 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

[...]

mischien een heel klein beteje maar haast nx


Oke dan gaat die 15/15 niet door en hou ik het wel bij de 14/12 maar kan iemand mij vertellen hoe die choke hoort te werken? Is het normaal dat ie een tijdje dicht hoort te zitten? Als je hem naar beneden drukt?
 
Shaggy_Marv 15-11-2004 1:23 Print reply

Posts: 1891
Ik zit er aan te dneken om op m'n S25 (1 versnelling dus) 't volgende te zetten:

Brom cilinder en snelle snoruitlaat. (met korte bocht)


Hoe groot is eigenlijk de carb. van een S25?

Ik hoop hiermee toch wel een 35/40 te kunnen halen...
Zo niet... dan zal ik m'n tanwielverhouding aan gaan passen... Achter kleiner.. of voor groter..

Correct me if I'm wrong

Dit bericht is ge-edit door Shaggy_Marv op 15-11-2004 2:07
 
Oldtimers Live Longer
kpotappel86 15-11-2004 8:06 Print reply

Posts: 2679
@ Shaggy_Marv dat moet idd wel lukken hoor die snelheid meej zon blokje denk ik... en over die vertanding heb je ook gelijk...

@ robinv de chock blijft ingedrukt tot ze 1 keer helemaal volgas hebt gegeven...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 15-11-2004 8:09
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
PraatPaal 15-11-2004 8:40 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

Ik zit er aan te dneken om op m'n S25 (1 versnelling dus) 't volgende te zetten:

Brom cilinder en snelle snoruitlaat. (met korte bocht)


Hoe groot is eigenlijk de carb. van een S25?

Ik hoop hiermee toch wel een 35/40 te kunnen halen...
Zo niet... dan zal ik m'n tanwielverhouding aan gaan passen... Achter kleiner.. of voor groter..

Correct me if I'm wrong

Dit bericht is ge-edit door Shaggy_Marv op 15-11-2004 2:07


met ontgrenste brom uitlaat en snelle snor cyl (of met dremel bewerkte [hobbeltje bij uitlaatpoort weghale) andere teur en bewerkt of anders luchtfilter kom je wel bij de 40 - 45

of 70

op de teller
 
senderp81 15-11-2004 10:29 Print reply
Posts: 9
en als je achter een grote tandwiel doet en voor een kleiner want nu zit er bij mij voor 26 en achter 22 en hij trekt voor geen meter hoeveel moet ik dan ongeveer pakken voor en achter????
 
Tomos 50 15-11-2004 15:29 Print reply

Posts: 925
Jah dat hangt er maar net vanaf, hoeveel je hem harder wil laten trekken.
 
Shaggy_Marv 15-11-2004 15:52 Print reply

Posts: 1891
Het verschil tussen een S25 cilinder en een bromcilinder is toch alleen maar dat bij de S25 een bus in de inlaat zit gelast???
 
Oldtimers Live Longer
Tomos 50 15-11-2004 15:59 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

Het verschil tussen een S25 cilinder en een bromcilinder is toch alleen maar dat bij de S25 een bus in de inlaat zit gelast???

Nee een snor cil is zon eivormig ding en een brom een grote 4-kante.
Het kan ook zijn dat er bromcilinders zijn die met een bus erin een snorcilinder zijn, maar dat weet ik niet.
 
senderp81 15-11-2004 16:04 Print reply
Posts: 9
ja ik wil hem hard laten trekken zo hard mogelijk maar nu kom ik bijna nie vooruit mar als ik dan eindelijk opgetrokken ben rijd ie wel 60 dus maar hoeveel heb jij voor en achter en trekt ie dan hard??
 

Dit topic is 3024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved