Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bromcilinder tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23935 - bromcilinder tomos
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinv 13-11-2004 11:31 Print topicpost
Posts: 151
Hoe hard gaat een tomos met een bromuitlaat en bromcilinder?
 

brommercrazy 13-11-2004 11:37 Print reply

Posts: 2594
50
 
robinv 13-11-2004 16:51 Print reply
Posts: 151
verlies ik met een groter achtertand wiel wat snelheid? en hoeveel ongeveer?

Wil van 24 naar 28 tanden.
 
PraatPaal 13-11-2004 16:53 Print reply

Posts: 7977
trek je beetje harder op .

maar dat hoeft waars. niet want je heb vast een 2 speed tomos

en et gaat wel 65 op teller wind mee ong. 55 km dus ..
 
robinv 13-11-2004 17:24 Print reply
Posts: 151
Hoe kan ik het beste me snor 40/45 laten lopen met bromuitlaat en toch harder laten trekken?
Gewoon dan beter snor cilinder?
 
Freestyler 13-11-2004 18:30 Print reply

Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

Hoe kan ik het beste me snor 40/45 laten lopen met bromuitlaat en toch harder laten trekken?
Gewoon dan beter snor cilinder?


13/13 carb nemen en inlaat in je carter 2mm aan de onderkant uitveilen. dan gaat ie iets harder en trekt ie wat sneller , dan gewoon ring uit uitlaat halen en klaar , je rijd 55 en trekt lekker op
 
tiet
robinv 13-11-2004 19:28 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freestyler

[...]


13/13 carb nemen en inlaat in je carter 2mm aan de onderkant uitveilen. dan gaat ie iets harder en trekt ie wat sneller , dan gewoon ring uit uitlaat halen en klaar , je rijd 55 en trekt lekker op


Heb geen carter inlaat. Spruitstuk zit op de cilinder met een membraan inlaat.
Er zit nou trouwens een SHA 14/12 op.

Dit bericht is ge-edit door robinv op 13-11-2004 19:29


Kan ik niet beter een bromcilinder pakken van tomos en dan de bromuitlaat heb ik al. En de carbarateur veranderen in 13-13 als die bestaat
en achtertandwiel 28 pakken.?

Dit bericht is ge-edit door robinv op 13-11-2004 19:33
 
Jarco 13-11-2004 19:29 Print reply

Posts: 4520
cilinder tunen?
 
robinv 14-11-2004 16:54 Print reply
Posts: 151
wat kan ik dan beter doen? Een bromcilinder nemen of een snor cilinder nemen.
Moet zoiezo een andere cilinder hebben, dus dat maakt niet uit.

Wil me snor namelijk niet al te hard laten lopen want ik wil hem niet kwijt.
Vind zelf 40/45 hard zat maar moet wel goed door trekken.

Setup is/was:

bromuitlaat
snorcilinder+kop (membraaninlaat)
dell orto SHA 14/12 carburateur
26t voor en 24t achter.

Wat ik zat te denken is het volgende:
bromcilinder
bromuitlaat
carb zo laten of iets groter
26t zo laten
van 24t naar 28t (zal dit wat van me topsnelheid afnemen.)

wil graag een goed advies.
Wat kan ik dan het beste doen? Beter gewoon de snor cilinder houden?

Iemand die mij een goed en duidelijk advies kan geven zonder onzin

Hoe kan ik dan ook me kw op de rollenbank zo laag mogelijk houden?

Dus dat ik toch de 40/45 haal met een laag kw?
Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 17:00

Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 17:01
 
The Catfish 14-11-2004 17:05 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

Hoe kan ik dan ook me kw op de rollenbank zo laag mogelijk houden?

Dus dat ik toch de 40/45 haal met een laag kw?
Quote:




ze hebben een snelheidsmeter met een kW-tellertje erop.

als je 40/45 rijdt zou ik geen problemen verwachten ..

misschien 0.5kW ofzo
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
robinv 14-11-2004 17:13 Print reply
Posts: 151
kan iemand mij nog iets kwijt over de setup die ik zou kunnen nemen en de keuze tussen de snor of bromcilinder?
 
Tomos 50 14-11-2004 18:15 Print reply

Posts: 925
Een bromcilinder met een brom uitlaat zal je zon 40/45 km/u rijden. De 2 versnelling van een snor is korter.
 
robinv 14-11-2004 18:25 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

Een bromcilinder met een brom uitlaat zal je zon 40/45 km/u rijden. De 2 versnelling van een snor is korter.


Dus omdat die korter zijn trekt ie harder op?
Zal die met een groter tandwiel achter ook nog harder trekken?

Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 18:26
 
spiker 14-11-2004 18:43 Print reply

Posts: 33
Brom cilinder erop zetten, en dan cilinderkop afvlakken en evt de poorten in de cilinder aanpassen. Ook de ontsteking goed afstellen scheelt heel veel. Als het nog niet snel genoeg is grotere carb neme 13/13.
 
Tomos 50 14-11-2004 18:49 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinv

[...]


Dus omdat die korter zijn trekt ie harder op?
Zal die met een groter tandwiel achter ook nog harder trekken?

Dit bericht is ge-edit door robinv op 14-11-2004 18:26


Ja en ja, maar dan zal die ook op top wat verliezen.
 
bart de scootergek 14-11-2004 18:50 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spiker

Brom cilinder erop zetten, en dan cilinderkop afvlakken en evt de poorten in de cilinder aanpassen. Ook de ontsteking goed afstellen scheelt heel veel. Als het nog niet snel genoeg is grotere carb neme 13/13.


waarom zon achterlijke 13/13 erop? beter gewoon sha 15 of 16.
 
Honda RC-33

Dit topic is 3007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved