Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zulu Koppeling / blokolie / afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23931 - Zulu Koppeling / blokolie / afstell...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 13-11-2004 0:06 Print topicpost

Posts: 3243
Ik heb een zulu (derbi) blok compleet gereviseerd, er zit nu in:

70cc MK cil
C4 MK lagers+keerringen (nieuw)
verder alle lagers en keerringen vernieuwd.
luchtfilter is org met extra gaten
21mm dellorto (sproeier 95)
de koppelingsplaten zijn ook van MK en de veren ook. de eigenaar had deze erin gezet 1,5 jaar geleden maar kort daarna scheurde ze frame dus daar is nouwelijks mee gereden.
ze zagen er ook nog goed uit.

De olie die ik in het blok heb gedaan:
Plutoline Vol synthetish 75W 80W ( 20 euro de liter !! )

En me koppeling slipt,
als ik bijvoorbeeld van een hoog toerental van de 2 overschakeld naar de 3 (of van de 3 naar de 4) dan duurt het even voordat hij echt pakt. alsof je de koppeling heel langzaam loslaat.

en als hij dan soms slipt valt het me op dat me kabel ook strak staat !

en ik heb er juist veel speling op gezet...

Dus ik wil morgen andere blokolie eringooien en kijken wat hij daarmee doet.
maar welke blokolie moet ik eringooien ?


En met de afstelling.
er gebeurd niks als ik de luchtschroef uitdraai, alleen gaat hij dan stationair IETSJE minder hard lopen dan dat de luchtschroef helemaal instaat.
de bougie is koffiebruin

wat o wat kan dit zijn ?






Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 13-11-2004 0:08
 
RX loos

Tijzzz 13-11-2004 0:46 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

Ik heb een zulu (derbi) blok compleet gereviseerd, er zit nu in:

70cc MK cil
C4 MK lagers+keerringen (nieuw)
verder alle lagers en keerringen vernieuwd.
luchtfilter is org met extra gaten
21mm dellorto (sproeier 95)
de koppelingsplaten zijn ook van MK en de veren ook. de eigenaar had deze erin gezet 1,5 jaar geleden maar kort daarna scheurde ze frame dus daar is nouwelijks mee gereden.
ze zagen er ook nog goed uit.

De olie die ik in het blok heb gedaan:
Plutoline Vol synthetish 75W 80W ( 20 euro de liter !! )

Ehm... Volgens mij moet daar gewoon 10W40 in van ?3 per liter. 75W80 is namelijk dikke olie en daarmee gaat dus je koppeling slippen...

En me koppeling slipt,
als ik bijvoorbeeld van een hoog toerental van de 2 overschakeld naar de 3 (of van de 3 naar de 4) dan duurt het even voordat hij echt pakt. alsof je de koppeling heel langzaam loslaat.

en als hij dan soms slipt valt het me op dat me kabel ook strak staat !

en ik heb er juist veel speling op gezet...

Dus ik wil morgen andere blokolie eringooien en kijken wat hij daarmee doet.
maar welke blokolie moet ik eringooien ?








Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 13-11-2004 0:08

 
kpotappel86 13-11-2004 1:29 Print reply

Posts: 2679
moet echt geen 10w40 in hoor... maar een olie van putoline gp10 ofzo(is net water)... dunne olie juist... je moet gewoon naar een crosszaak gaan sander en dan olie halen voor natte plaat koppeling... je hebt da ook van castroll voor natte plaat koppeling...

mijn koppeling slipte nooit met extreme platen en mhr veren... hoe ik ook over schakelde...

had je misschien beter toch nieuwe platen kenne kopen...

En onze setups zijn toch echt wel vergelijkbaar...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 13-11-2004 1:36
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mr200r 13-11-2004 6:00 Print reply
Posts: 5122
75w80 is voor cardanaandrijvingen en autoversnellingsbakken ,10w40 is altyd goed.
 
mr200r
brommercrazy 13-11-2004 8:45 Print reply

Posts: 2594
10 w 40 VOL synthetisch
 
kpotappel86 13-11-2004 11:33 Print reply

Posts: 2679
er moet de zelfde olie in al in een am4/5/6 blok...

maar ja...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Killerbean 13-11-2004 12:13 Print reply

Posts: 3243
ja ik hoor wel dat iedereen inderdaad 10W40 eringooit maarja nu weet ik het nogniet

ik heb hier nog wel op de plankt staan een paar flessen Valvoline 10W40 Motor oil.

zal ik me ouwe olie is aftappen en als het nog netjes is terug in de fles doen en dan die eringooien en kijke wat er gebeurd ?

 
RX loos
mr200r 13-11-2004 12:30 Print reply
Posts: 5122
koop ff een nieuwe fles bij motorzaak.Zal de olie van je pa zijn auto wel zijn.
 
mr200r
kpotappel86 13-11-2004 14:15 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

ja ik hoor wel dat iedereen inderdaad 10W40 eringooit maarja nu weet ik het nogniet

ik heb hier nog wel op de plankt staan een paar flessen Valvoline 10W40 Motor oil.

zal ik me ouwe olie is aftappen en als het nog netjes is terug in de fles doen en dan die eringooien en kijke wat er gebeurd ?



je moet wel idd olie hebben voor motoren(twee wieler) geen auto blok olie...

ik heb dus erin zitten racing gp10 van putoline
SAE 75w
op het etiket staat:

gp10 deze speciale door putoline ontwikkelde olie voor versnellingsbak en natte plaat koppeling.
Voordelen het vermindert slijtage aan de tnadwielen geeft een goed hechtoppervlak, vermindert slijtage aan koppeling en versnellingsbak ideaal bij koude start geen slippende of kleven de koppeling meer en door de dunne visociteit geen onnodig pk verlies...

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 13-11-2004 14:23
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Blorn 13-11-2004 14:55 Print reply

Posts: 13825
10w40 is multigrade olie, das wat anders als SAE75W.

Anyway, 10w40 of 15w40 ingooien en je probleem is ws al opgelost.
 
Palava 13-11-2004 15:36 Print reply

Posts: 2866
en wat moet er in een honda MB... als we dr tog over aant praten zin...een maat van mijgooit gewoon castrol ttx BENZINeolie in zn carter (beetje dom van em. denkik)kan dat nou wel of niet?
 
bart de scootergek 13-11-2004 16:11 Print reply

Posts: 8916
in een mb gewoon die honda blokolie, putoline heeft die en kroon ook. staat ook echt honda op.
 
Honda RC-33
Abarth-500 13-11-2004 16:24 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava

en wat moet er in een honda MB... als we dr tog over aant praten zin...een maat van mijgooit gewoon castrol ttx BENZINeolie in zn carter (beetje dom van em. denkik)kan dat nou wel of niet?



je kunt er in gooien wat je zelf wilt..

maar of het slim is, dat is een ander verhaal
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Bullet 13-11-2004 16:27 Print reply

Posts: 12150
zoals hierboven staat: Putoline GP10 is gewoon de beste olie voor nieuwe troep.

oja voor de duidelijkheid: Zulu is geen Honda, dus je kan er niet zomaar iets in gooien.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Killerbean 13-11-2004 20:07 Print reply

Posts: 3243
Ik heb nog een fles Valvoline 10W40 staan maar er staat op dat het voor 4tact motoren is.....

gaat dit er goed in of kan ik beter ff naar de pomp rijden en kijken wat ze daar hebben ?

 
RX loos
mr200r 13-11-2004 22:43 Print reply
Posts: 5122
Naar de brommerzaak pompstations hebben meestal
autoolie(wat schryft de fabriek voor)kan
best dat ze die dikke olie voorschrijven ff in
het boekje kijken.
 
mr200r

Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved