kingmaster |
11-11-2004 22:36 |
 Posts: 913 |
kw op roller bank is snelheid
kw van brommer is pk 1kw is 1.4pk ofzo ?
|
|
master of offtopic |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
11-11-2004 22:38 |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
11-11-2004 22:39 |
 Posts: 12846 |
0.6 KW/0.82 PK
0.7 KW/0.95 PK
0.8 KW/1.09 PK
0.9 KW/1.22 PK
1.0 KW/1.36 PK
1.1 KW/1.50 PK
1.2 KW/1.63 PK
1.3 KW/1.77 PK
1.4 KW/1.90 PK
1.5 KW/2.04 PK
1.6 KW/2.18 PK
1.7 KW/2.31 PK
1.8 KW/2.45 PK
1.9 KW/2.58 PK
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
wiebutt |
11-11-2004 22:41 |
 Posts: 6264 |
Ze mete idd snelheid , maar ik had het over een testbank die PK's meet .
En opzicht wel logisch wat blorn zegt , want twv heb nix met aantal pk's dat de motor levert te make lijkt mij.
Maar vroeg me af hoe de testbank dat ''test''/meet
Edit :
Btw @ blorn , als die rolle worde gemete op acceleratie .En de pk's OP het achterwiel wiel verandert dan tog wel als er een lichtere twv word gebruikt ?
Zo nee , kan je het me dan ff goed duidelijk make
Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 11-11-2004 22:46
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
arie-de-arier |
11-11-2004 22:55 |
 Posts: 10000 |
nee ze meten geen snelheid,
ze zetten ding op bank, hebben er een teller op aangesloten, en dat zouden dan KW moeten zijn
|
|
Allah is beter |
|
Freestyler |
11-11-2004 23:22 |
 Posts: 468 |
NL : kw's , en adhv dat wordt de snelheid berekent ( en ik geloof dat ze er een correctie van 3km/h vanaf doen )
BE : gewoon een digitale teller die de snelheid meet, nix met kw's enzo ,daarna een correctie van 7km/h eraf
|
|
tiet |
|
Endymion |
11-11-2004 23:55 |
 Posts: 1583 |
nee een rollerbank meet gewoon de snelheid
alleen hebbe ze het teller plaatje verwisselt met een van kw
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Blukaap2 |
12-11-2004 7:14 |
 Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Btw @ blorn , als die rolle worde gemete op acceleratie .En de pk's OP het achterwiel wiel verandert dan tog wel als er een lichtere twv word gebruikt ?
Zo nee , kan je het me dan ff goed duidelijk make 
Het is vrij simpel uit te leggen eigenlijk.
Vermogen is een product van koppel en toerental.
Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.
Let wel: het motorkoppel/toerental/vermogen verandert een tandwielverhouding niks aan.
|
|
Stoere brommers |
|
Blorn |
12-11-2004 11:30 |
 Posts: 13825 |
|
|
|
|
Radeon-rx |
12-11-2004 11:42 |
 Posts: 483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z
0.6 KW/0.82 PK
0.7 KW/0.95 PK
0.8 KW/1.09 PK
0.9 KW/1.22 PK
1.0 KW/1.36 PK
1.1 KW/1.50 PK
1.2 KW/1.63 PK
1.3 KW/1.77 PK
1.4 KW/1.90 PK
1.5 KW/2.04 PK
1.6 KW/2.18 PK
1.7 KW/2.31 PK
1.8 KW/2.45 PK
1.9 KW/2.58 PK
normaal gesproken zou dit kloppen alleen....
Bij een politierollerbank wordt de sneldheid gemeten, als jij bijv een sprintbrommer zou hebben met 10pk die maximaal 70 gaat door tandwielverhoudingen oid. dan zal die miss 1.6 kw aangeven.
Daarom lach ik me altijd kapot als mensen gaan lopen opscheppen van me brommer gaat 100 en had 1,5 kw. want dan gaat ie dus gewoon 70 echte kms/h
|
|
|
|
Radeon-rx |
12-11-2004 11:43 |
 Posts: 483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Endymion
nee een rollerbank meet gewoon de snelheid
alleen hebbe ze het teller plaatje verwisselt met een van kw
idd
|
|
|
|
wiebutt |
12-11-2004 11:46 |
 Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Het is vrij simpel uit te leggen eigenlijk.
Vermogen is een product van koppel en toerental.
Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.
Let wel: het motorkoppel/toerental/vermogen verandert een tandwielverhouding niks aan.
Bedankt he
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Radeon-rx |
12-11-2004 11:50 |
 Posts: 483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.
Niet altijd, als je zonder je koppeling te laten slippen. van een x aantal toeren wil acceleren naar de top van je powerband. Daar heeft je cil gewoon tijd voor nodig. dus het is niet zo dat je automatisch harder optrekt met een lichtere tandwielverhouding.
|
|
|
|
Blukaap2 |
12-11-2004 14:19 |
 Posts: 9972 |
Is wel zo, hij trekt 'm makkelijker door de versnelling heen, ook buiten de powerband, met een lichtere vertanding.
Alleen zit daar ook het addertje, want dat kan ook te snel gaan waardoor ie eigenlijk geen tijd heeft om het vermogen goed over te brengen.
Maar wat je zegt dat een cilinder een bepaalde tijd nodig heeft om op te trekken en een lichtere vertanding geen zin heeft is eigenlijk onzin (of je moet het over een 5-95 vertanding hebben waarbij de massatraagheid vd zuiger etc de voornaamste factor is in het oplopen vh toerental)
|
|
Stoere brommers |
|
Radeon-rx |
12-11-2004 15:23 |
 Posts: 483 |
mwah met 13/46 was ik sneller aan de 150 meter dan met 11/46
ook omdat je sneller moet schakelen en tijd verliest maargoed als je cil de pk's heeft en het kan niet omgezet worden is ook kut.
|
|
|
|