Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - miximaal motror vermogen brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23898 - miximaal motror vermogen brommer
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kingmaster 11-11-2004 22:36 Print reply

Posts: 913
kw op roller bank is snelheid
kw van brommer is pk 1kw is 1.4pk ofzo ?
 
master of offtopic
Gary - Forum en Gallery Moderator 11-11-2004 22:38 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Onze vrienden van de wet zijn heel logisch bezig.
Met meet de omtreksnelheid van de rol. Deze wordt geke genoeg weergegeven als vermogen (in kW). Deze kiloWatts worden weer omgerekend naar snelheid (het wordt steeds logischer). Dan wordt er een tabel, die door justitie is samengesteld, erbij gepakt. Met deze tabel wordt de boete uitgelezen die bij een bepaalde snelheidsoverschreiding hoort.
Voordeel hiervan is dat het vermogen 2 keer naar beneden is afgerond.

Heel logisch toch? OF NIET!!!

Zo kon het dus ook dat ik in m'n 2e versnelling boven de 2kW uitkwam. En in z'n 4 de teller rond.... Zou inderdaad goed kunnen kloppen want mijn cilindertje zou ongeveer 7 kW moeten kunnen geven met huidige setup. Eigenlijk wordt er dus gewoon snelheid gemeten en geen vermogen.


Zal wel een opgeleide meneer bedacht hebben
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Gary - Forum en Gallery Moderator 11-11-2004 22:39 Print reply

Posts: 12846
0.6 KW/0.82 PK
0.7 KW/0.95 PK
0.8 KW/1.09 PK
0.9 KW/1.22 PK
1.0 KW/1.36 PK
1.1 KW/1.50 PK
1.2 KW/1.63 PK
1.3 KW/1.77 PK
1.4 KW/1.90 PK
1.5 KW/2.04 PK
1.6 KW/2.18 PK
1.7 KW/2.31 PK
1.8 KW/2.45 PK
1.9 KW/2.58 PK

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
wiebutt 11-11-2004 22:41 Print reply

Posts: 6264
Ze mete idd snelheid , maar ik had het over een testbank die PK's meet .
En opzicht wel logisch wat blorn zegt , want twv heb nix met aantal pk's dat de motor levert te make lijkt mij.
Maar vroeg me af hoe de testbank dat ''test''/meet

Edit :
Btw @ blorn , als die rolle worde gemete op acceleratie .En de pk's OP het achterwiel wiel verandert dan tog wel als er een lichtere twv word gebruikt ?
Zo nee , kan je het me dan ff goed duidelijk make

Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 11-11-2004 22:46
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
arie-de-arier 11-11-2004 22:55 Print reply

Posts: 10000
nee ze meten geen snelheid,

ze zetten ding op bank, hebben er een teller op aangesloten, en dat zouden dan KW moeten zijn
 
Allah is beter
Freestyler 11-11-2004 23:22 Print reply

Posts: 468
NL : kw's , en adhv dat wordt de snelheid berekent ( en ik geloof dat ze er een correctie van 3km/h vanaf doen )

BE : gewoon een digitale teller die de snelheid meet, nix met kw's enzo ,daarna een correctie van 7km/h eraf
 
tiet
Endymion 11-11-2004 23:55 Print reply

Posts: 1583
nee een rollerbank meet gewoon de snelheid
alleen hebbe ze het teller plaatje verwisselt met een van kw
 
As your agent, I am beyond death
Blukaap2 12-11-2004 7:14 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Btw @ blorn , als die rolle worde gemete op acceleratie .En de pk's OP het achterwiel wiel verandert dan tog wel als er een lichtere twv word gebruikt ?
Zo nee , kan je het me dan ff goed duidelijk make



Het is vrij simpel uit te leggen eigenlijk.
Vermogen is een product van koppel en toerental.

Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.

Let wel: het motorkoppel/toerental/vermogen verandert een tandwielverhouding niks aan.
 
Stoere brommers
Blorn 12-11-2004 11:30 Print reply

Posts: 13825

 
Radeon-rx 12-11-2004 11:42 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

0.6 KW/0.82 PK
0.7 KW/0.95 PK
0.8 KW/1.09 PK
0.9 KW/1.22 PK
1.0 KW/1.36 PK
1.1 KW/1.50 PK
1.2 KW/1.63 PK
1.3 KW/1.77 PK
1.4 KW/1.90 PK
1.5 KW/2.04 PK
1.6 KW/2.18 PK
1.7 KW/2.31 PK
1.8 KW/2.45 PK
1.9 KW/2.58 PK



normaal gesproken zou dit kloppen alleen....

Bij een politierollerbank wordt de sneldheid gemeten, als jij bijv een sprintbrommer zou hebben met 10pk die maximaal 70 gaat door tandwielverhoudingen oid. dan zal die miss 1.6 kw aangeven.

Daarom lach ik me altijd kapot als mensen gaan lopen opscheppen van me brommer gaat 100 en had 1,5 kw. want dan gaat ie dus gewoon 70 echte kms/h
 
Radeon-rx 12-11-2004 11:43 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion

nee een rollerbank meet gewoon de snelheid
alleen hebbe ze het teller plaatje verwisselt met een van kw


idd
 
wiebutt 12-11-2004 11:46 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Het is vrij simpel uit te leggen eigenlijk.
Vermogen is een product van koppel en toerental.

Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.

Let wel: het motorkoppel/toerental/vermogen verandert een tandwielverhouding niks aan.



Bedankt he
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Radeon-rx 12-11-2004 11:50 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Als je je tandwielverhouding lichter maakt neemt het toerental op je wiel af, maar neemt het koppel op je achterwiel toe (daarom trek je dan harder op), dus zal het vermogen gelijk blijven.




Niet altijd, als je zonder je koppeling te laten slippen. van een x aantal toeren wil acceleren naar de top van je powerband. Daar heeft je cil gewoon tijd voor nodig. dus het is niet zo dat je automatisch harder optrekt met een lichtere tandwielverhouding.


 
Blukaap2 12-11-2004 14:19 Print reply

Posts: 9972
Is wel zo, hij trekt 'm makkelijker door de versnelling heen, ook buiten de powerband, met een lichtere vertanding.

Alleen zit daar ook het addertje, want dat kan ook te snel gaan waardoor ie eigenlijk geen tijd heeft om het vermogen goed over te brengen.

Maar wat je zegt dat een cilinder een bepaalde tijd nodig heeft om op te trekken en een lichtere vertanding geen zin heeft is eigenlijk onzin (of je moet het over een 5-95 vertanding hebben waarbij de massatraagheid vd zuiger etc de voornaamste factor is in het oplopen vh toerental)
 
Stoere brommers
Radeon-rx 12-11-2004 15:23 Print reply

Posts: 483
mwah met 13/46 was ik sneller aan de 150 meter dan met 11/46

ook omdat je sneller moet schakelen en tijd verliest maargoed als je cil de pk's heeft en het kan niet omgezet worden is ook kut.
 

Dit topic is 3280 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved