Wanneer ik men mb5 opentrekken in stationaire toestand hoor ik een tikkend geluid dat mindert naar gelang dat het toerental daalt. Het geluid komt van uit men cilinder denk ik. Kan het de piston zijn, of zou er iets vastzitte in mijn blok?
het lijkt idd op lagers, maar zou ook kunnen dat er wat speling zit, bij bijv. je krukas, kijk eerst eens of je blokbouten allemaal goed vastzitten!...hoe is het trouwes ontstaan???
Mijn vriendin der brommer heeft ook een tik, maar ik denk dan in de versnellingsbak..
Want wanneer je de koppeling inhoud en je rijdt erg nadat je langzaam hebt gereden dan begint ie te tikken en het lijkt dan net of hij niet goed in zijn koppeling komt en dan de tandwielen dan nog over elkaar sluiten
Het geluid is ontstaan denk ik nadat ik met men mb gecrashed ben...
Als hij stationair draait, draait hij zoetjes, maar vanaf het moment dat ik over mijn 6000 toeren ga en ik laat men gas los... dan hoor ik TIK TIK TIK TIK... tot hij weer onder de 6000 gaat.
heb je een airsail cilinder?? ik heb namelijk ook een jaar gereden met een airsail cilinder op me tsx ik had hem nieuw gekocht. Ik heb er twee maanden mee gereden niks aan de hand en toen op de een op andere dag begon ie te tikken
Heb later me lagers nog een keer vervangen ook big-end en zuiger maar het getikker is nooit weer weg gegaan heb er toen nog 12000KM mee gereden en toen was ie af
Ik heb een originele cilinder en ja hij trekt nog redelijk door in zijn 5de. Gaat me dat veel kosten moest ik mijn zuiger of misschien lagers veranderen?
Hmm lagers kruk zijn ongeveer 10 euro per stuk en dan pakkinset van 8 euro ongeveer en keeringsetje van 8 eurie en nieuw big-end persen 80 incl drijfstang enzo
en een zuiger van ongeveer 20 euro
das samen ongeveer 125 euro
Dit bericht is ge-edit door suzuki rijder op 11-11-2004 22:50