Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ontsteking tijdstip van ORG ontsteking.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23849 - Ontsteking tijdstip van ORG ontstek...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutalmb70 9-11-2004 23:44 Print topicpost
Posts: 536
Ik wil al een tijdje mijn ontsteking afstellen, maar ik heb geen idee hoe, en op hoeveel graden mijn orginele ontsteking moet staan, en met welke middelen ik dat kan doen/meten.....

we hebbe het hier over een mb trouwens :P !
 

brommercrazy 10-11-2004 8:35 Print reply

Posts: 2594
streepje op de ontsteking gelijk zetten met het uitsteeksel uit je blok.
 
brutalmb70 10-11-2004 9:53 Print reply
Posts: 536
mss had ik er bij moeten zette, het gunstigste ontstekingstijdstip.....

kmoet geen STD ontstekingtijdstip wete, dat weet ik toch al !
 
MotoCrossIpkiss[stan] 10-11-2004 9:56 Print reply

Posts: 7744
btje proberen?
 
hoi
PRO TUNING 10-11-2004 10:00 Print reply

Posts: 4000
Je huurt voor 1 uur een vermogenstestbank, en vervroegt je ontsteking iedere keer 1 a 2 graden tot hij zijn maximum vermogen geeft als de motor goed warm is.

Daarna meet je met een micrometer of gradenschijf je voorontsteking.
 
brutalmb70 10-11-2004 16:24 Print reply
Posts: 536
aha owk, maar niemand weet een btje wat het beste is....als ik maar een richting heb...

kheb hem wel vervroegd maar ik weet niet of hij nog verder kan (als dat uber haubt dan nodig is)
 
mbrulezzz 10-11-2004 16:44 Print reply

Posts: 2084
volgens mij kan je um met ori grondplaat maximaal vervroege, zelfs uitvijle kan nog

(maar dit weet k niet cker zelf nooit geprobeert,k heb zelf tov het streepje en t puntje 3mm voorontsteking)
 
MB racing
brutalmb70 10-11-2004 18:29 Print reply
Posts: 536
ik heb hem helemaal bijna tot het uiterste uitgevijlt...kan nog 2 mm verder mss, maar dan zit hij maar stevig met 2 boutjes vast ipv 3...

 
ingenting 10-11-2004 20:58 Print reply
Posts: 30
Je moet ongeveer 30 graden voorontsteking hebben. Een electronische onsteking kun je met een stroboscoop checken en een ontsteking met puntjes kan ook met een schuifmaat. 1,6Mm voor BDP moeten de puntjes beginnen te openen. Je hebt merktekens nodig van BPD. Soms moet je die zelf bepalen, soms zijn die al gegeven. Evengoed doe je er goed aan om te checken of de merktekens ook werkelijk het BDP aangeven. Van daar af met een gradenboogje 30 graden markeren. Puntjes moeten maximaal open tot 0,35-0,40 mm.

Dit bericht is ge-edit door ingenting op 10-11-2004 21:12

Dit bericht is ge-edit door ingenting op 10-11-2004 21:13
 
Bij twijfel iets meer...
brutalmb70 11-11-2004 14:50 Print reply
Posts: 536
ik heb elektrische ontsteking he(geen puntjes)..en dan moet hij 30 grade van bdp staan :S ? ksnap je niet precies....

kan je met stroboscoop afstelle ??
 
ingenting 12-11-2004 23:13 Print reply
Posts: 30
Een stroboscoop geeft een flits op het moment dat je bougie vonkt. Er zit een soort stekker aan die je op je bougiekabel haakt en twee klemmen die een voeding van 12 volt nodig hebben.

Voor je gaat meten bepaal je het punt waarop de zuiger helemaal bovenin staat. Die stand markeer je op het carter en vliegwiel. Je wil dat je vonkje, bij draaiende motor, 30 graden voor dat punt komt. op je vliegwiel zet je daar ook een punt. Sommige brommers hebben deze merktekens standaard op hun vliegwiel staan. Als je nu je motortje start en de stroboscoop op je vliegwiel laat flitsen, zie je of de merktekens tegenover elkaar staan of niet. Als dat niet zo is moet je je gronddplaat verdraaien.
 
Bij twijfel iets meer...

Dit topic is 488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved