Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB wil niet starten, pas na lang rennen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23841 - MB wil niet starten, pas na lang re...
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 10-11-2004 16:19 Print reply

Posts: 11463
Niet t membraan?
 
Aard 10-11-2004 16:41 Print reply

Posts: 710
Controleer of de membraan kleppen nog goed afsluiten.
 
Remco RS 10-11-2004 16:46 Print reply

Posts: 11463
Hmm, ik haal zaterdag nieuwe onderdelen, dus dat kan er ook wel bij. Wat is een goed membraaN en wat kost dat ?
 
Kampersjaak 10-11-2004 16:46 Print reply

Posts: 12285
membraam zal het wel niet zijn.
die kleppen worden toch wel dicht gedrukt dooor de carterdruk
 
oderint dum metuant
Remco RS 10-11-2004 16:49 Print reply

Posts: 11463
O, ok, maar wat is een goed merk en wat kost dat dan?
 
Aard 10-11-2004 16:50 Print reply

Posts: 710
Volgens mij blijven ze een beetje zweven bij hogere toerentallen en worden ze dus niet dichtgedrukt.
 
Kampersjaak 10-11-2004 16:51 Print reply

Posts: 12285
ja maar bij een ori mb niet echt denk ik

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 10-11-2004 16:51
 
oderint dum metuant
Remco RS 10-11-2004 16:57 Print reply

Posts: 11463
Nee kijk, ik rij zo 30 ofzo met 6k, dan knijp ik de koppeling in, dat ding begint te loeien tot aan 11k dat kan hij dus niet hebben
 
mb power 10-11-2004 17:07 Print reply
Posts: 1
heb je je ontsteking wel op het vroegst staan
 
miessie 10-11-2004 18:59 Print reply
Posts: 87
Je moet het probleem gewoon zoeken in de dingen die je hebt aangepast denk ik. Je zegt dat je problemen hebt sinds je bent gaan afstellen. Heb je het hierbij enkel over de carburateur of heb je ook andere dingen aangepast zoals de hierboven genoemde ontsteking en dergelijken. Waarom ben je trouwens in eerste instantie gaan afstellen? Vanwege problemen of om er eens wat mee te spelen?

Je kunt even kijken naar je membraam, maar ik vermoed niet dat dat het is aangezien dat dan tussen het afstellen en vandaag moet zijn gebeurd. Het zal niet kapot zijn, mocht hij niet meer dichtgaan dan moet je al langer problemen heben gehad.

Het kan goed zijn dat je het zuigertje waar je gasnaald in zit in je carburateur verkeerd om hebt zitten. Dit klinkt echt heel dom, maar geloof me, het is mij ook gebeurd en ik heb me de eerste keer een ongeluk gezocht. Dat geeft namelijk precies de door jou genoemde verschijnselen.

dat je choke terugschiet gebeurd wel vaker, probeer het eens door hem vast te houden of anders even met een snelbinder of een touwtje of iets even vastbinden zodat hij uit blijft. Dat geeft een hele grove indicatie van de afstelling van het geheel.

vergeet nog wat: zorg ervoor dat je zeker weet dat je aanzuigrubber goed is. Neem even de moeite om hem eruit te halen, even goed kijken of hij luchtdicht is. door hem bv met de palm van je hand af te sluiten en hard te blazen op de andere kant -> als jij rood aanloopt is het goed

Dit bericht is ge-edit door miessie op 10-11-2004 19:02
 
Remco RS 10-11-2004 19:15 Print reply

Posts: 11463
Haha, ontsteking staat al op vroegst, ik heb m afgesteld om gewoon wat te spelen, gasschuif zit goed, die heb ik er dmv exploded view ingezet
 
miessie 10-11-2004 19:19 Print reply
Posts: 87
zet dan je ontsteking eens terug naar de originele stand. Voor prestaties hoef je het echt niet te doen.
 
Vincent1988 10-11-2004 19:19 Print reply

Posts: 525
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco MB

Haha, ontsteking staat al op vroegst, ik heb m afgesteld om gewoon wat te spelen, gasschuif zit goed, die heb ik er dmv exploded view ingezet


Schuift ie er wel helemaal in? Dus gaat ie helemaal naar beneden? Als je m verkeerd om doet dat gaat ie ook wel naar beneden, maar niet ver genoeg.
 
arrier 10-11-2004 19:33 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco MB

Nee kijk, ik rij zo 30 ofzo met 6k, dan knijp ik de koppeling in, dat ding begint te loeien tot aan 11k dat kan hij dus niet hebben

duidelijk valse lucht of veel te kleine sproeier (of tank leeg ) maar kijk of er geen lek is tussen carb en spruitstuk en tussen spruitstuk en je cilinder aansluiting.
voor de duidelijkheid een lekke luchtslang veroorzaakt GEEN valse lucht wel ongefilterde lucht
 
miessie 10-11-2004 19:40 Print reply
Posts: 87
voor de duidelijkheid een lekke luchtslang veroorzaakt GEEN valse lucht wel ongefilterde lucht


Dat is waar. Desondanks verander met een lekke luchtslang wel de luchtaanvoer, je hoeft niet langer alle lucht door heel het filter heen te "trekken". (dit is heel zwart wit genomen uiteraard) Dit KAN wel degelijk invloed hebben op de prestaties van je brommer. Het is niet zo dat dit een dermate grote invloed heeft dat je brommer niet meer loopt. Aangezien hij toch de boel moet afstellen kan hij beter zorgen dat het wel in orde is.
 

Dit topic is 4632 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved