idd, zelf reviseren ben je goed bezig, all1 erg veel werk .....hele blok open halen....alles loshalen voor je eindelijk bij die stomme lagers bent, en dan is de kunst m weer goed in elkaar te zetten....zorg dat als je je blok open haalt dat niet je hele versnellingsbak eruit valt (dus goedom van elkaar afhalen je blokdelen).....anders is het erg veel nutteloos werk, ook het inrijden is erg vervelend (je wilt toch niet half gas in ze 3 gaan rijden als je volgas in zijn 4 kan).....maar toch is het belangrijk voor lagers, het duurt erg lang voor het vet goed verspreid en ingetrokken is! verkijk je er niet op!!!
Lagers zijn niet eens zo heel erg duur, maar je moet ze niet bij een brommerzaak halen maar bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in lagers. Scheelt veel geld bv Zundapp lagers [6 X] koste ong 20 euro op internet 30 euro.
maar als je een goed blok koopt (nieuw) ben je wel in 1 keer klaar zulke onderdelen moe j gewoon nieuw kopen dan zit je altijd goed bij een al mee gereden blok weet je dat niet. ik zou het dus niet kopen al is het een goede deal
lagers moet je wel inrijden. de schalen en ballertjes moeten namelijk op elkaar inslijten. en als dit niet goed gebeurt. krijg je het zelfde als met een zuiger en cilinder. hij kan harstikke vastlopen door te extreme uitzetting. dus 500km inrijden is echt nodig!
waarom zouden lagers op elkaar in moeten slijten? als ze ingeleten zijn betekent dat speling en dan komt t nie goed.
als wij op t werk en pomp/motor/vertragingsbak reviseren gaan we die toch ook niet langzamer laten draaien in t begin, dat kan niet eens. als je lagers 1 keer warm zijn geweest is t wel goed hoor.