Gary - Forum en Gallery Moderator |
8-11-2004 22:41 |
Posts: 12846 |
1) hoe ben je bezig geweest dat je je koelvinnen eraf krijgt
2) wat rijdt hij nu..? anders proma uitlaatje (29.95) en wat met de tand wielen spelen(achter groter)
3) beter bij het orgineel houden
4) als het de standaart velgen zijn meot het gewoon passen, vraag anders de bromboer
5) standaart luchtfilter bestellen en ja maakt een hoop herrie
6) gewoon als snor doen
ik hoop dat ik mijn plicht gedaan heb
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
BestBoarder |
8-11-2004 22:48 |
Posts: 675 |
je kan ook een brom uitlaat kopen die heeft niet die krul vlakbij je cilinder en is wat dikker. groter tandwiel achter. stuk van die demper in de uitlaat eraf zagen. luchtfilter erop. dit is wat k bij de tomos snor van me broer gedaan heb en die loopt nu 42. ent leuke is dat je dat nit ziet aan de buitenkant en juten dus niet zien dattie opgevoerd is, want ze weten egt wel wat voor uitlaat op tomos hoort
Dit bericht is ge-edit door emiel op 8-11-2004 22:48
|
|
EmielRense.com |
|
Teun_GHC |
8-11-2004 22:52 |
Posts: 1588 |
heb je wel die moere losgedraaid van de cilinder kop anders krijg je hem er natuurlijjk niet af
|
|
|
|
robinv |
8-11-2004 23:26 |
|
robinv |
8-11-2004 23:29 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teun_GHC
heb je wel die moere losgedraaid van de cilinder kop anders krijg je hem er natuurlijjk niet af
Zo supernoob ben ik ook weer niet he
Weet wel wat van scooters zo als ik al zei.
Ik heb de cilinderkop eraf gekregen maar de cilinder lijkt muur vast te zitten
|
|
|
|
Jan van Elderen |
9-11-2004 8:29 |
Posts: 555 |
Uitlaat + carb eerst losschroeven?
Kun je em niet langzaam (zonder echt kracht te zetten!) met schroevendraaien iod omhoog wippen?
|
|
*blurk* |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
9-11-2004 8:34 |
Posts: 7744 |
1: probere .. btje vaage shit
2: tandwiel verhouding lichter make.. dusj achter gwoon groter tandwiel opgooie... en 15-15carb is beter idd(als ut bestaat..nooit van gehoord namelijk )
3: jah helpt wel wat in acceleratie, maar gebruikt oowk wat meer benzine erdoor
4 ij bromboer ken je un setje kopen, un "aanplak wormwiel" dingetje nast je wil iig.. met draad eraaan naar kmteller... speciaal voor tomosies die zonder kmteller zijn uitgevoert
5: zou ff navragen, maar is alstgoed is geen probleem
pfff dat word dan 5 euro
Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 9-11-2004 8:34
|
|
hoi |
|
Mister_D |
9-11-2004 11:42 |
Posts: 89 |
1. probeer de bouten los te draaien. een waterpomptang erbij pakken en de bouten losdraaien (let er wel op dat je de waterpomptang niet op het schroefdraad zet).
met een schroevendraaier ertussen en een hamer wil die ook wel los komen. (schroevendraaier ertussen zetten en met de hamer op de schroevendraaier tikken.
Veel succes.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
9-11-2004 12:59 |
Posts: 10835 |
die cilinder is kut bij tomos, die tapeinden lopen namelijk niet door een gat heen, maar gewoon doro de buitenlucht. Zodoende komt er allemaal zand en vuil in en rotten ze vast aan de cilinder. je moet ze goed schoonmaken over de hele lengte met compressor en kruipolie en zo. Misschien boven een contramoer op tapeind draaien en dan uit het blok draaien.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
TomosRaging |
9-11-2004 13:46 |
Posts: 647 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die cilinder is kut bij tomos, die tapeinden lopen namelijk niet door een gat heen, maar gewoon doro de buitenlucht. Zodoende komt er allemaal zand en vuil in en rotten ze vast aan de cilinder. je moet ze goed schoonmaken over de hele lengte met compressor en kruipolie en zo. Misschien boven een contramoer op tapeind draaien en dan uit het blok draaien.
idd die tapeinden staan gewoon bloot aan het weer...dus roest zit er binne 2 dagen op ofzo....
is zeeer frustrerend. Maar wat ik zou doen is, een Brom cilindertje kopen(JA er zit verschil tussen een snor cil en brom cil) want brom cil heeft iets grotere inlaat en veel grotere uitlaat poort.
en als het goed is...heb jij geen 14/12 cab erop maar een 14/9 cab? want standaart snor heb 9 mm niet 12.
en een snor cilinder met 15 mm carb lijkt me niet egt verstandig :P
|
|
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D |
|
Evilmex |
9-11-2004 15:41 |
Posts: 4458 |
1: Kijk eens of je spruitstuk niet tegen je beninze kraan komt
2: Groter tandwiel achter.
3: Op een snortomos zit ori 14/9 op brom 14/12.
15/15 is een beetje te veel op snorcilinder.
4: Past altijd op elke tomos velg.
5: maakt redelijk veel herrie en je hebt er nix aan
6: iedereen wilt van een brom en snor maken, en jij wilt het andersom, gewoon snor houden.
Edit : mag ik een foto
Dit bericht is ge-edit door Evilmex op 9-11-2004 15:43
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
Tomos 50 |
9-11-2004 16:34 |
Posts: 925 |
Ik had ook dat men cilinder vastgeroest zat, eerst alle bouten checken of die los zijn, dan aan beide kanten een stang/breekijzer/koevoet tussen blok en cilinder en dan hem een beetje omhoog proberen te wrikken.
Je kan dat sensortje/magneetje aan de velg plakken met bison kit(heb ik ook).
Dat gaasje is je luchtfilter, dat zwarte geval je inlaatdemper. Die kan je bij de bromboer vast wel halen en anders op easyparts.nl
|
|
|
|
wyk_rs |
9-11-2004 17:42 |
Posts: 58 |
1, wat kruipolie tussen de bouten en een verlenge imbussleutel (indien een imbus bout) voor een extra hefboom!
2, voer hem eerst op tot 60 (d.m.v. andere sproeier, andere uitlaat) en ga dan met je tandwielverhouding aan de gang tot hij weer 45 loopt!
3, carb. kun je rustig vergroten, gaat hij alleen maar sneller van reageren op het gasgeven, zoek ook naar een iets grotere sproeier die zorgt voor de hoeveelheid benzine die de cil. krijgt.....en wanneer hij verzuipt heb je een te groote:p (altijd even zoeke welke maximaal kan)
4, kijk even waar de originele zender (op je velg) en ontvanger horen te zitten, een andere velg zal niets uitmaken!
5, meld bij de bromboer wat je er op hebt zitten, en zij geven je het beste filtertje (gaat ie weer iets sneller) en wordt het geluid wat beter van, ga niet zomaar de snelste of mooiste of beste kopen, want dan klopt de benzine/lucht verhouding nietmeer in je cilinder en zal hij niet meer goed gaan lopen!
6, je kan hem wel verzekeren als brommer (wel gele stickers nemen natuurlijk) pol. zou wel kunnen checken aan het nummer of het origineel en brom of snor is, en oficieel is het verboden hem over te zetten...maar elke oom agent is te lui om dit te checken, en als jij gele stickers hebt is het goed
veel succ6 ermee
|
|
|
|
Almer |
9-11-2004 18:16 |
Posts: 3325 |
de woutjes kunnen altijd aan het framenummer zien of het een snor of brom is... en als ze je dan pakken ben je t bokje
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
robinv |
9-11-2004 18:44 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging
[...]
idd die tapeinden staan gewoon bloot aan het weer...dus roest zit er binne 2 dagen op ofzo....
is zeeer frustrerend. Maar wat ik zou doen is, een Brom cilindertje kopen(JA er zit verschil tussen een snor cil en brom cil) want brom cil heeft iets grotere inlaat en veel grotere uitlaat poort.
en als het goed is...heb jij geen 14/12 cab erop maar een 14/9 cab? want standaart snor heb 9 mm niet 12.
en een snor cilinder met 15 mm carb lijkt me niet egt verstandig :P
Zit dus echt een DO SHA 14/12 op of dit orgineel is zal wel niet.
|
|
|
|