Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos snor vragen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23823 - Tomos snor vragen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinv 8-11-2004 21:41 Print topicpost
Posts: 151
Hallo allemaal,

Ben nogal nog een noob met brommers en heb eigenlijk alleen verstand van scooters.

Vraag 1:

Ben nou bezig om me cilinder van me blok eraf te krijgen maar dat gaat gewoon niet, heb helaas al 2 koelvinnen kapot geslagen heb er wd40 tussen gespoten maar nog steeds vast, hoe krijg ik hem eraf?

Vraag 2: Ik wil me tomos het liefst zo orgineel mogelijk proberen te houden. Maar ik wil dat ie ongeveer 40/45 haalt maar dat ie wel zeer vlot optrekt wat kan ik daar aan doen? Zat zelf aan de carburateur te denken van 14-12 naar 15-15 of me tandwielen verhouding aanpassen hoe en wat?

Vraag 3: Me carburateur is kapot en wil een andere kopen, zag ergens dat er een 15-15 te koop is, zal dat wat geen helpen of kan ik beter me orginele 14-12 houden?

Vraag 4: Ik zie dat de tomos een kleine kilometer teller heeft. Maar nou moet je dus eerst zo`n draai geval hebben bij je wiel. Dus ik heb gekeken of dat bij mij ook kan maar ik zie geen ene mogelijkheid voor zo`n kilometersensor gevaL. Of moet ik daarvoor weer andere velgen hebben ofzo? Wie kan me daar iets meer over uitleggen?

Vraag 5: Toen ik de tomos kocht zat er geen luchtfilter op(dat zwarte doos geval) alleen zo`n gaasje in de carburateur, een aanzuigrubber en zo`n slang. De reden waarom geen luchtfilter opzit weet ik niet, maar maakt dit zo`n niet veel herrie?

Vraag 6:

Kan ik me snor tomos ook als brommer verzekeren? Dan moet ik wel een geel plaatje ipv een oranje. Maar ze kunnen dat toch niet zien dat het een snor is geweest. Ik heb alleen een nummer in me frame. Maar er staat niet bij of het een snor of brom is. Je kan het alleen aan de oranje geval zien.

Dit bericht is ge-edit door robinv op 8-11-2004 21:51
 

Gary - Forum en Gallery Moderator 8-11-2004 22:41 Print reply

Posts: 12846
1) hoe ben je bezig geweest dat je je koelvinnen eraf krijgt
2) wat rijdt hij nu..? anders proma uitlaatje (29.95) en wat met de tand wielen spelen(achter groter)
3) beter bij het orgineel houden
4) als het de standaart velgen zijn meot het gewoon passen, vraag anders de bromboer
5) standaart luchtfilter bestellen en ja maakt een hoop herrie
6) gewoon als snor doen

ik hoop dat ik mijn plicht gedaan heb
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
BestBoarder 8-11-2004 22:48 Print reply

Posts: 675
je kan ook een brom uitlaat kopen die heeft niet die krul vlakbij je cilinder en is wat dikker. groter tandwiel achter. stuk van die demper in de uitlaat eraf zagen. luchtfilter erop. dit is wat k bij de tomos snor van me broer gedaan heb en die loopt nu 42. ent leuke is dat je dat nit ziet aan de buitenkant en juten dus niet zien dattie opgevoerd is, want ze weten egt wel wat voor uitlaat op tomos hoort

Dit bericht is ge-edit door emiel op 8-11-2004 22:48
 
EmielRense.com
Teun_GHC 8-11-2004 22:52 Print reply

Posts: 1588
heb je wel die moere losgedraaid van de cilinder kop anders krijg je hem er natuurlijjk niet af
 
robinv 8-11-2004 23:26 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

1) hoe ben je bezig geweest dat je je koelvinnen eraf krijgt
2) wat rijdt hij nu..? anders proma uitlaatje (29.95) en wat met de tand wielen spelen(achter groter)
3) beter bij het orgineel houden
4) als het de standaart velgen zijn meot het gewoon passen, vraag anders de bromboer
5) standaart luchtfilter bestellen en ja maakt een hoop herrie
6) gewoon als snor doen

ik hoop dat ik mijn plicht gedaan heb


1. Met een rubbere hammer proberen eraf te meppen.

2. Volgens de verkoper(collega) 30km ofzo en er zit al een brom uitlaat onder.
 
robinv 8-11-2004 23:29 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teun_GHC

heb je wel die moere losgedraaid van de cilinder kop anders krijg je hem er natuurlijjk niet af


Zo supernoob ben ik ook weer niet he
Weet wel wat van scooters zo als ik al zei.
Ik heb de cilinderkop eraf gekregen maar de cilinder lijkt muur vast te zitten
 
Jan van Elderen 9-11-2004 8:29 Print reply

Posts: 555
Uitlaat + carb eerst losschroeven?
Kun je em niet langzaam (zonder echt kracht te zetten!) met schroevendraaien iod omhoog wippen?
 
*blurk*
MotoCrossIpkiss[stan] 9-11-2004 8:34 Print reply

Posts: 7744
1: probere.. btje vaage shit
2: tandwiel verhouding lichter make.. dusj achter gwoon groter tandwiel opgooie... en 15-15carb is beter idd(als ut bestaat..nooit van gehoord namelijk)
3: jah helpt wel wat in acceleratie, maar gebruikt oowk wat meer benzine erdoor
4ij bromboer ken je un setje kopen, un "aanplak wormwiel" dingetje nast je wil iig.. met draad eraaan naar kmteller... speciaal voor tomosies die zonder kmteller zijn uitgevoert
5: zou ff navragen, maar is alstgoed is geen probleem


pfff dat word dan 5 euro

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 9-11-2004 8:34
 
hoi
Mister_D 9-11-2004 11:42 Print reply

Posts: 89
1. probeer de bouten los te draaien. een waterpomptang erbij pakken en de bouten losdraaien (let er wel op dat je de waterpomptang niet op het schroefdraad zet).
met een schroevendraaier ertussen en een hamer wil die ook wel los komen. (schroevendraaier ertussen zetten en met de hamer op de schroevendraaier tikken.

Veel succes.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-11-2004 12:59 Print reply

Posts: 10835
die cilinder is kut bij tomos, die tapeinden lopen namelijk niet door een gat heen, maar gewoon doro de buitenlucht. Zodoende komt er allemaal zand en vuil in en rotten ze vast aan de cilinder. je moet ze goed schoonmaken over de hele lengte met compressor en kruipolie en zo. Misschien boven een contramoer op tapeind draaien en dan uit het blok draaien.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
TomosRaging 9-11-2004 13:46 Print reply

Posts: 647
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

die cilinder is kut bij tomos, die tapeinden lopen namelijk niet door een gat heen, maar gewoon doro de buitenlucht. Zodoende komt er allemaal zand en vuil in en rotten ze vast aan de cilinder. je moet ze goed schoonmaken over de hele lengte met compressor en kruipolie en zo. Misschien boven een contramoer op tapeind draaien en dan uit het blok draaien.



idd die tapeinden staan gewoon bloot aan het weer...dus roest zit er binne 2 dagen op ofzo....

is zeeer frustrerend. Maar wat ik zou doen is, een Brom cilindertje kopen(JA er zit verschil tussen een snor cil en brom cil) want brom cil heeft iets grotere inlaat en veel grotere uitlaat poort.

en als het goed is...heb jij geen 14/12 cab erop maar een 14/9 cab? want standaart snor heb 9 mm niet 12.

en een snor cilinder met 15 mm carb lijkt me niet egt verstandig :P
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Evilmex 9-11-2004 15:41 Print reply

Posts: 4458
1: Kijk eens of je spruitstuk niet tegen je beninze kraan komt
2: Groter tandwiel achter.
3: Op een snortomos zit ori 14/9 op brom 14/12.
15/15 is een beetje te veel op snorcilinder.
4: Past altijd op elke tomos velg.
5: maakt redelijk veel herrie en je hebt er nix aan
6: iedereen wilt van een brom en snor maken, en jij wilt het andersom, gewoon snor houden.

Edit : mag ik een foto

Dit bericht is ge-edit door Evilmex op 9-11-2004 15:43
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Tomos 50 9-11-2004 16:34 Print reply

Posts: 925
Ik had ook dat men cilinder vastgeroest zat, eerst alle bouten checken of die los zijn, dan aan beide kanten een stang/breekijzer/koevoet tussen blok en cilinder en dan hem een beetje omhoog proberen te wrikken.

Je kan dat sensortje/magneetje aan de velg plakken met bison kit(heb ik ook).

Dat gaasje is je luchtfilter, dat zwarte geval je inlaatdemper. Die kan je bij de bromboer vast wel halen en anders op easyparts.nl


 
wyk_rs 9-11-2004 17:42 Print reply

Posts: 58
1, wat kruipolie tussen de bouten en een verlenge imbussleutel (indien een imbus bout) voor een extra hefboom!

2, voer hem eerst op tot 60 (d.m.v. andere sproeier, andere uitlaat) en ga dan met je tandwielverhouding aan de gang tot hij weer 45 loopt!

3, carb. kun je rustig vergroten, gaat hij alleen maar sneller van reageren op het gasgeven, zoek ook naar een iets grotere sproeier die zorgt voor de hoeveelheid benzine die de cil. krijgt.....en wanneer hij verzuipt heb je een te groote:p (altijd even zoeke welke maximaal kan)

4, kijk even waar de originele zender (op je velg) en ontvanger horen te zitten, een andere velg zal niets uitmaken!

5, meld bij de bromboer wat je er op hebt zitten, en zij geven je het beste filtertje (gaat ie weer iets sneller) en wordt het geluid wat beter van, ga niet zomaar de snelste of mooiste of beste kopen, want dan klopt de benzine/lucht verhouding nietmeer in je cilinder en zal hij niet meer goed gaan lopen!

6, je kan hem wel verzekeren als brommer (wel gele stickers nemen natuurlijk) pol. zou wel kunnen checken aan het nummer of het origineel en brom of snor is, en oficieel is het verboden hem over te zetten...maar elke oom agent is te lui om dit te checken, en als jij gele stickers hebt is het goed


veel succ6 ermee


 
Almer 9-11-2004 18:16 Print reply

Posts: 3325
de woutjes kunnen altijd aan het framenummer zien of het een snor of brom is... en als ze je dan pakken ben je t bokje
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
robinv 9-11-2004 18:44 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomosRaging

[...]



idd die tapeinden staan gewoon bloot aan het weer...dus roest zit er binne 2 dagen op ofzo....

is zeeer frustrerend. Maar wat ik zou doen is, een Brom cilindertje kopen(JA er zit verschil tussen een snor cil en brom cil) want brom cil heeft iets grotere inlaat en veel grotere uitlaat poort.

en als het goed is...heb jij geen 14/12 cab erop maar een 14/9 cab? want standaart snor heb 9 mm niet 12.

en een snor cilinder met 15 mm carb lijkt me niet egt verstandig :P


Zit dus echt een DO SHA 14/12 op of dit orgineel is zal wel niet.
 

Dit topic is 10215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved