Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ac of lc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 553 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2380 - ac of lc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 9-12-01?22:39 Print topicpost
Posts: 956
wat zijn de voordelen van ac en lc??

wat doen de wouten bijvoorbeeld als ze een lc cilinder zien zitten, zullen ze hem dan eerder in beslag gaan nemen als een ac blok, alleen van uiterlijk dan?
maakt het in vermogen veel uit of je ac of lc hebt?
slijt de een harder dan de ander?
 

B3AST 9-12-01?22:49 Print reply
Posts: 2469
politie kan echt niet maken eerder een LC blok in beslag te nemen...

kijk als een agent een LC blok op een MTX-sh tegenkomt, en hij weet dat die dingen normaal gesproken AC zijn, dan kan ik me er wat bij voorstellen... Maar alle nieuwe scooters zijn bijna allemaal liquid cooled en NSR enso ook allemaal, en dat kunnen ze echt wel zo zien hoor...

LC heeft gewoon veel voordelen ten opzichte van AC. Betere koeling, daardoor minder slijtage etc. Beter koeling van het small-end. Hogere prestaties mogelijk.

een AC brommer heeft vaak ook rijwind nodig om voldoende te koelen...
Natuurlijk heeft een LC brommer dat ook, die radiateur moet niet voor niets wind vangen... maar een LC brommer wordt toch veel minder snel warm dan een AC als je bij weinig snelheid relatief veel toeren gaat maken (bv. als je aan het crossen bent)
 
- insane in the brain -
MB50TUNED 10-12-01?11:08 Print reply
Posts: 1054
Bij vloeistofkoeling ishetmogelijk om de temperatuur lager te houden en constanter. En het is wat minder luidruchtigdan luchtkoeling.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Woeter 10-12-01?13:18 Print reply

Posts: 2832
LC is beter MAAR LC zuigt wat betreft sleutelen, je hebt je cilinder niet ff zo eraf, bij AC is dat veel makkelijker, hoef je niet iedere keer de koelvloeistof eruit te halen...
 
Ronald 10-12-01?14:53 Print reply
Posts: 956
maakt het vaak ook iets uit qua versnellingsbak? is lc meestal niet 6 en ac 5? en kan ik dan ook een ac cilinder op een lc blok zetten en de pomp afsluiten?
 
MB50TUNED 10-12-01?17:26 Print reply
Posts: 1054
meestal kan een lc cilinder niet op ac blok of andersom. De diameter van de carterholte is meestal anders, en de slag soms ook
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Woeter 10-12-01?17:57 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Yamaha DT70?R

maakt het vaak ook iets uit qua versnellingsbak? is lc meestal niet 6 en ac 5? en kan ik dan ook een ac cilinder op een lc blok zetten en de pomp afsluiten?

Nee kijk maar naar een NSR, die heeft ook maar 4 versnellingen.
Snelle blokken uit duitsland hebben vaak wel meer versnellingen, en die zijn ook watergekoeld vaak, maar dat heeft verder niks met elkaar te maken
 
Ronald 11-12-01?08:49 Print reply
Posts: 956
ik had gister gebeld naar zo'n vent die allemaal van die dt's ophaalt uit duitsland, maar hij had er nu geen, ik moest over 2 weken terugbellen ik denk dat ik ook maar een 80cc ac koop, die had 6 versnellingen zei hij en anders krijg ik ook weer gekloot met mijn ouders, want dan zien behoorlijk goed dat ik er een ander blok op heb gegooid, met ac zal dat wel meevallen denk ik.

weet er trouwens iemand hoeveel hoger een 80cc cilinder is dan een 50cc cilinder?
en tot hoeveel cc is zo'n 80cc te boren?

 
verwijderd 11-12-01?12:42 Print reply
Posts: 4082
LC is beter, koelt beter, dus meer vermogen en minder slijtage, ik heb me nsr ook weer in mekaar gezet, nadat ik de uitlaat poort had verbetert, nu heeft ie een betere poort timing, en hij trekt hem gewoon door tot de 13k toeren!

met 110euro en rm125 uitlaat, en chrome dempertje ) mooi sound man! janken! en hij stijgt ook gewoon even op bij het optrekken zonder ff gas los en open te doen, is wel mooi.

ohja, ik heb natuurlijk ook een snelle cdi.
 
Nick - Administrator 11-12-01?14:44 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
[..]
ohja, ik heb natuurlijk ook een snelle cdi.

Heb je eindelijk die goeie dan?
Meteen ff die gozer geschopt of niet dan?

[This message is edited by Nick on 11-12-01 21:02]
 
Pertijn 11-12-01?20:24 Print reply
Posts: 846
Bij een lc kan je tenminste ook zien hoe warm hij word.

Het lijkt me bijvoorbeeld bijzonder lastig om na te gaan of je ac rond de 60graden blijft.
Dan presteerd je machine namelijk het beste..
Btw een mtx-r heeft toch nsr/mbx blok?
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 11-12-01?21:03 Print reply
Posts: 4082
ja, mtx-r heeft een 80 blok (mbx blok) alleen dan met een omgekeerde wals he
 
Sneks 11-12-01?22:22 Print reply
Posts: 2499
waarom zou je je cil. uitboren?
waarom niet tunen
net effe opgezocht wat het kost om je nsr echt hard te laten gaan

6 bak blok 300
carter laten tunen 75
nieuw malossi 345
nieuwe kop 275
laten tunen malossi + kop 175
hpi binnenrotor compl. 500 (www.rjracing.nl)
lichtspoel 100(www.scootparts.nl/ontstekingen.htm)
nieuwe lagers + kering + pakkingen 100
zelf uitlaat maken 100
carb 24-26mm 150

totaal 2020


toch wel erg duur niet

[This message is edited by Hans F. on 11-12-01 22:25]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ronald 11-12-01?22:33 Print reply
Posts: 956
ik wil mijn cilinder dan laten uitboren zodat de wand nog een paar mm dik is, zodat ik hem eventueel altijd nog kan laten honen en dan wil ik hem ook nog laten tunen, maar als ik nou geluk heb ligt er al een snelle cilinder onder
hij vroeg ongeveer 350 gulden voor zo'n blok, maar nou weet ik niet zeker of dat voor ac of lc was(maakt dat iets uit in prijs??), in ieder geval een 80cc blok met 6bak
 
Siepie Wokkel 12-12-01?15:08 Print reply
Posts: 3888
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

LC is beter, koelt beter, dus meer vermogen en minder slijtage, ik heb me nsr ook weer in mekaar gezet, nadat ik de uitlaat poort had verbetert, nu heeft ie een betere poort timing, en hij trekt hem gewoon door tot de 13k toeren!

met 110euro en rm125 uitlaat, en chrome dempertje ) mooi sound man! janken! en hij stijgt ook gewoon even op bij het optrekken zonder ff gas los en open te doen, is wel mooi.

ohja, ik heb natuurlijk ook een snelle cdi.



doet jou mtx dat ook? mijntes namelijk wel, en tot hoever gaat jullie brommer op het achterwiel (welke versnelling) bij mij:

1e, gewoon gas vol open is achterover
2e, moet je gas open gas los gas open doen dan gaat ie achterover
3e, rukken aan het stuur en achteruit leunen en gas open en gas dicht gaat ie de lucht in

vanaf de 4e willie niet meer en ik heb tandwielverhouding 16 en achter vrij klein denk in de buurt van 40 ozo, hoe gaat dat bij jullie? owjah ik heb 32carb en 4kleps
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Nick - Administrator 12-12-01?16:49 Print reply

Posts: 4967
Symen!!! Negeer me replies niet ja!!
Had je nou snelle cdi gehaald dan bij die gozer???
 

Dit topic is 1712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved