Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #2380 - ac of lc
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1709 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ronald |
9-12-01?22:39 |
Posts: 956 |
wat zijn de voordelen van ac en lc??
wat doen de wouten bijvoorbeeld als ze een lc cilinder zien zitten, zullen ze hem dan eerder in beslag gaan nemen als een ac blok, alleen van uiterlijk dan?
maakt het in vermogen veel uit of je ac of lc hebt?
slijt de een harder dan de ander?
|
|
|
|
B3AST |
9-12-01?22:49 |
Posts: 2469 |
politie kan echt niet maken eerder een LC blok in beslag te nemen...
kijk als een agent een LC blok op een MTX-sh tegenkomt, en hij weet dat die dingen normaal gesproken AC zijn, dan kan ik me er wat bij voorstellen... Maar alle nieuwe scooters zijn bijna allemaal liquid cooled en NSR enso ook allemaal, en dat kunnen ze echt wel zo zien hoor...
LC heeft gewoon veel voordelen ten opzichte van AC. Betere koeling, daardoor minder slijtage etc. Beter koeling van het small-end. Hogere prestaties mogelijk.
een AC brommer heeft vaak ook rijwind nodig om voldoende te koelen...
Natuurlijk heeft een LC brommer dat ook, die radiateur moet niet voor niets wind vangen... maar een LC brommer wordt toch veel minder snel warm dan een AC als je bij weinig snelheid relatief veel toeren gaat maken (bv. als je aan het crossen bent)
|
|
- insane in the brain - |
|
MB50TUNED |
10-12-01?11:08 |
Posts: 1054 |
Bij vloeistofkoeling ishetmogelijk om de temperatuur lager te houden en constanter. En het is wat minder luidruchtigdan luchtkoeling.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Woeter |
10-12-01?13:18 |
Posts: 2832 |
LC is beter MAAR LC zuigt wat betreft sleutelen, je hebt je cilinder niet ff zo eraf, bij AC is dat veel makkelijker, hoef je niet iedere keer de koelvloeistof eruit te halen...
|
|
|
|
Ronald |
10-12-01?14:53 |
Posts: 956 |
maakt het vaak ook iets uit qua versnellingsbak? is lc meestal niet 6 en ac 5? en kan ik dan ook een ac cilinder op een lc blok zetten en de pomp afsluiten?
|
|
|
|
MB50TUNED |
10-12-01?17:26 |
Posts: 1054 |
meestal kan een lc cilinder niet op ac blok of andersom. De diameter van de carterholte is meestal anders, en de slag soms ook
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Woeter |
10-12-01?17:57 |
Posts: 2832 |
Quote: Originally posted by: Yamaha DT70?R
maakt het vaak ook iets uit qua versnellingsbak? is lc meestal niet 6 en ac 5? en kan ik dan ook een ac cilinder op een lc blok zetten en de pomp afsluiten?
Nee kijk maar naar een NSR, die heeft ook maar 4 versnellingen.
Snelle blokken uit duitsland hebben vaak wel meer versnellingen, en die zijn ook watergekoeld vaak, maar dat heeft verder niks met elkaar te maken
|
|
|
|
Ronald |
11-12-01?08:49 |
Posts: 956 |
ik had gister gebeld naar zo'n vent die allemaal van die dt's ophaalt uit duitsland, maar hij had er nu geen, ik moest over 2 weken terugbellen ik denk dat ik ook maar een 80cc ac koop, die had 6 versnellingen zei hij en anders krijg ik ook weer gekloot met mijn ouders, want dan zien behoorlijk goed dat ik er een ander blok op heb gegooid, met ac zal dat wel meevallen denk ik.
weet er trouwens iemand hoeveel hoger een 80cc cilinder is dan een 50cc cilinder?
en tot hoeveel cc is zo'n 80cc te boren?
|
|
|
|
verwijderd |
11-12-01?12:42 |
Posts: 4082 |
LC is beter, koelt beter, dus meer vermogen en minder slijtage, ik heb me nsr ook weer in mekaar gezet, nadat ik de uitlaat poort had verbetert, nu heeft ie een betere poort timing, en hij trekt hem gewoon door tot de 13k toeren!
met 110euro en rm125 uitlaat, en chrome dempertje ) mooi sound man! janken! en hij stijgt ook gewoon even op bij het optrekken zonder ff gas los en open te doen, is wel mooi.
ohja, ik heb natuurlijk ook een snelle cdi.
|
|
|
|
Nick - Administrator |
11-12-01?14:44 |
Posts: 4967 |
Quote: Originally posted by: symen?kalsbeek
[..]
ohja, ik heb natuurlijk ook een snelle cdi.
Heb je eindelijk die goeie dan?
Meteen ff die gozer geschopt of niet dan?
[This message is edited by Nick on 11-12-01 21:02] |
| |