Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder wordt snoei heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23791 - Cilinder wordt snoei heet
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kingmaster 7-11-2004 23:20 Print reply

Posts: 913
lijkt me niet als die zegt dat zijn koeltroep gewoon staat te koken
 
master of offtopic
tsx_man 8-11-2004 8:08 Print reply
Posts: 21
het is zekerz je thermostaat want als die niet opent kan je vloeistof niet circuleren
 
SkaBla [Pim] 8-11-2004 8:17 Print reply

Posts: 4659
idd, kan goed maar dan zou alleen het water bij de cil heel heet worden en de rest niet zo snel. ik zou maar eens na kijken want dat is het enige wat je nog niet gedaan hebt lijkt mij zo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Ns-1 Blower 8-11-2004 9:26 Print reply

Posts: 634
Owja was ik vergeten. Thrmostaat is er uit en radiateur wordt ook loeiheet ja, het koelvloeistof spuit er uit en me brommer gaat stotteren doordat die zuiger zo erg ui zet.
 
MTX-speed 8-11-2004 13:04 Print reply

Posts: 1229
Heb je misschien een 2 delige slang? dat wil dus zeggen; 2 slangen aan elkaar gemaakt door middel van een stukje buis waar de slangen over elkaar geschoven zitten waarbij het stukje buis te dun is? Ook weleens meegmaakt, ben je lang aan 't zoek wor. Of zit er misschien ergens een slang een beetje dubbel? Heb je de slangen allemaal goed aangeslote? Misschien tijdens het in elkaar zetten een prop papier laten zitten? Aangezien er geen thermostaat inzit kan deze dus ook niet kapot zijn... Je zou er een op moeten letten of de radiator niet dichtzit? Even kijken of de radiator wel warm wordt, en wordt deze overal even warm? Bij mijn watergekoelde 90-malossi, kon ik m'n cilinder bij normaal gebruik gewoon vastpakken zonder m'n handen te verbranden. Bij een originele 80cc zal dit net iets warmer zijn.
Is misschien de radiator niet beschadigd? Zijn die plaatjes tussen de kanalen niet krom? Zit er geen vuil tussen?
Als dit het niet is dan weet ik 't ook niet meer...
 
MTX-speed 8-11-2004 13:05 Print reply

Posts: 1229
oeps, misschien toch je mengsel? Zuiger niet te groot voor de cilinder?
 
Joscross 8-11-2004 13:12 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower

Owja was ik vergeten. Thrmostaat is er uit en radiateur wordt ook loeiheet ja, het koelvloeistof spuit er uit en me brommer gaat stotteren doordat die zuiger zo erg ui zet.

Euhm, ik zou er toch eens een thermostaat inzetten..
En dan kijken of ie daarna nogsteeds zo warm wordt.
 
Pingu 8-11-2004 13:48 Print reply
Posts: 1842
Dat is niet echt heel erg logisch hor..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
MTX-speed 8-11-2004 14:16 Print reply

Posts: 1229
nee ik zou die thermostaat d'r gewoon uit laten (uitlaten ) ,weet je zeker datie gewoon goed "zou moeten" koelen
 
Ns-1 Blower 26-11-2004 23:35 Print reply

Posts: 634
Nog even een kick omhoog omdat ik er nog niet uit ben. Er is me wel iets heeeeeeeeel erg vreemds opgevallen met het tanken.
Kilometer stand en liters benzine opgeschreven. Vervolgens toen de benzine op was kilometerstand weer opgeschreven. Tank is 8 liter. En er kwam uit dat ik 4.94 liter verbruik op 131 km. Dat betekend 1 op 27. dat kan dus nooit met een 80cc en 24 mm carburateur met een 400 sproeier (ja we hebben er een boortje doorheen gehaald).
Misschien wordt hierdoor de cilinder wel zo heet. Ik zat zelf te denken aan de membraan, maar die ziet er gewoon goed uit. Iemand een idee?
 
de_koen 26-11-2004 23:38 Print reply

Posts: 5595
verbruik is best haalbaar hoor, niets raars aan

al een andere carb geprobeerd ? mss is er iets me je gasnaald ?
 
Honda 5-Bak te koop
Ns-1 Blower 26-11-2004 23:46 Print reply

Posts: 634
Andere carbu nog niet geprobeerd, heb alleen nog maar een 12 en 14 mm liggen.
De hitte is gekomen nadat we het blok uit elkaar hebben gehaald, dit omdat er een klepje van het membraan was afgebroken. vervolgens nieuwe pakking gehaald voor de cilinder, cilinder aangedraaid maar lekte koelvloeistof dus strakker aangedraaid, toen nog lekken, toen weer strakker aangedraaid en toen knapte de cilinder pen ( 1 van die 4 pennen waar je cil omheen gaat) . deze was vlak boven het blok afgebroken vandaar dat het blok open moest om het stukje er uit te halen en er nieuwe in te zetten. blok weer in elkaar en andere membraan er in (van een honda ns1).

Dit bericht is ge-edit door Ns-1 Blower op 26-11-2004 23:46

Dit bericht is ge-edit door Ns-1 Blower op 26-11-2004 23:47
 
de_koen 26-11-2004 23:59 Print reply

Posts: 5595
je moet de kopmoeren slecht op 15Nm aantrekken
das net wat meer dan handvast...
 
Honda 5-Bak te koop
-Niellesie- 27-11-2004 0:47 Print reply

Posts: 6454
wtf vind je het erg gek dat ie bietje warm word

weet je wel niet wat voor krachten jij op die cilinder zet met jouw ''vastdraaien''

Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 27-11-2004 0:48
 
allalallalallalalallalala
Ns-1 Blower 27-11-2004 9:57 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

wtf vind je het erg gek dat ie bietje warm word

weet je wel niet wat voor krachten jij op die cilinder zet met jouw ''vastdraaien''

Dit bericht is ge-edit door -Niellesie- op 27-11-2004 0:48


Het zit onderhand al wat losser. Dit keer met de ratel ipv de steeksleutel vastgedraaid.
en heb al 3 cilinders geprobeerd dus aan de cilinder ligt het niet.
 

Dit topic is 2915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved