Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder wordt snoei heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23791 - Cilinder wordt snoei heet
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ns-1 Blower 7-11-2004 19:53 Print topicpost

Posts: 634
Hey,

ik heb al een half jaar een probleem. Zomaar werd m'n cilinder snoei heet terwijl ik er niks aan veranderd had.
Betreft een honda mtx met een mbx80 blok.
Ik heb al van alles geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

-grootste sproeier gehaald (200) en hier een boortje doorheen gehaald waardoor hij nog groter is geworden en nog steeds te heet,m;n bougie is gewoon koffiebruin (zelfs met kleinere sproeier)

- andere radiateur. stationair draaiend een grote fan er op gezet maar maakt ook niet uit.

-100 duizend keer koelsysteem ontlucht, maar zit geen lucht in.

-andere cilinder en zuiger gekocht. maakt ook geen verschil.

-nieuw koelvloeistof, ook geen verschil.

-waterpomp nagekeken maar er staat toch echt heel veel druk op, het spuit alle kanten op als ik me vinger voor de ingang houd. Dus circuleert goed.

-ontsteking later en vroeger gezet maar maakt ook niet uit. Wel waren de spoelen een beetje aan de verbrande kant ....

-Andere bougie, geen verschil.

-Pakkingen vervangen en gecontrolleerd op valse lucht. Geen valse lucht etc.

Het was zo heet dat ik er vorige maand een vastloper mee heb gehad. Het koelvloeistof komt onder me radiateurdop vandaan tijdens het rijden.Temperatuurmeter van school meegenomen die maar tot 100 graden ging en die kon het niet eens meten..Naar mijn idee wordt het koelvloeistof ongeveeer 130/140 graden.

Ik zit nu echt met wat het nou kan zijn ... Ik kom er echt niet meer uit, en waar ik ook kom zeggen ze afstelling of waterpomp. Dat is het dus NIET ...

Iemand nog iedeen?

edit: type brommer


Dit bericht is ge-edit door Ns-1 Blower op 7-11-2004 19:54
 

snowboarderke 7-11-2004 20:07 Print reply

Posts: 2193
Brommer rijker zetten en meer olie gebruiken. Heb hetzelfde aan de hand gehad en mijn bougie zag er ook altijd goed uit. Maar nu ik hem nog meer smeer is de kleur nog altijd hetzelfde en wordt hij zo goed als niet warm.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Joscross 7-11-2004 20:11 Print reply

Posts: 12501
Waar rij je op? Mengsmering of 95
En mischien is je koelvloeistofcirculatiesysteem ergens dichtgekalkt, vul de boel eens met azijn en laat dat een tijdje staan.
 
Ns-1 Blower 7-11-2004 20:16 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Waar rij je op? Mengsmering of 95
En mischien is je koelvloeistofcirculatiesysteem ergens dichtgekalkt, vul de boel eens met azijn en laat dat een tijdje staan.


Olie zal ik nog eens proberen,hadden we al eens geprobeerd maar neit echt goed. zal eens een halve liter bij 5liter benzine gooien kijkenw at ie doet .

Ik rijd nu op 95 met oliepompje.
Systeem zit niet dichtgekalkt want dan zou het niet zo snel uit de slangen spuiten.

Dit bericht is ge-edit door Ns-1 Blower op 7-11-2004 20:16
 
Joscross 7-11-2004 20:17 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower

[...]


Olie zal ik nog eens proberen,hadden we al eens geprobeerd maar neit echt goed. zal eens een halve liter bij 5liter benzine gooien kijkenw at ie doet .

Ik rijd nu op 95 met oliepompje.

Is je oliepompje niet stuk?
En 5 op 10 smeren zou ik n?et doen. Dan wordt ie juist te warm. 1:45 is goed zat.
 
Marco_G met 'n mt 7-11-2004 20:18 Print reply

Posts: 194
met oliepomp??

Grote kans dat hij niet meer werkt. Het beste is gewoon mengsmering tanken
 
StefanB 7-11-2004 20:25 Print reply

Posts: 2591
mischien geeft je oliepomp nog wel olie, maar is ie gewoon beetje gaar> te weinig olie?
 
E24 M30b35@GT3576
Martin mt5 knol 7-11-2004 20:27 Print reply

Posts: 2211
Heb je trouwens een 2de radiator geprobeerd, want zulke problemen heb ik meestal gehoord bij een zwaardere setup (met 110 bijv) Dat ie met 1 radiotor heeeel snel heet wordt en de koelvloeistof al begint te koken
 
brommerforum stinkt
Ns-1 Blower 7-11-2004 20:55 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Heb je trouwens een 2de radiator geprobeerd, want zulke problemen heb ik meestal gehoord bij een zwaardere setup (met 110 bijv) Dat ie met 1 radiotor heeeel snel heet wordt en de koelvloeistof al begint te koken


Een ns1 is ook te koelen met 1 radiateur dus waarom een mbx 80 niet?
 
MBX_cruiser 7-11-2004 21:46 Print reply

Posts: 828
misschien zit je radiator verstopt ergens
 
arie-de-arier 7-11-2004 21:49 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower

[...]
Systeem zit niet dichtgekalkt want dan zou het niet zo snel uit de slangen spuiten.

Dit bericht is ge-edit door Ns-1 Blower op 7-11-2004 20:16


waarom niet dan? evenveel druk op een kleinere doorgang gaat het juist sneller spuiten hoor
 
Allah is beter
gonzales 7-11-2004 22:04 Print reply

Posts: 1319
zijn kanalen in je cillinder waar het water doorheen moet nog vrij ? draait je waterpomp nog mee ? is je schoepje niet losgekomen . heb je toevallig radiator waar veel van de lammetjes van geplooidt zijn ... wat gebruik je als kvs ?zijn je slangen nog vrij gewoon alles eens nalopen ....
 
burn your rubber not your soul
Ns-1 Blower 7-11-2004 22:21 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


waarom niet dan? evenveel druk op een kleinere doorgang gaat het juist sneller spuiten hoor


Als het sneller gaat spuiten gaat het ook sneller koelen
 
arie-de-arier 7-11-2004 22:25 Print reply

Posts: 10000
niet als er eerst een laag kalk tussen zit
 
Allah is beter
Bart-DRD 7-11-2004 22:29 Print reply

Posts: 1838
gast, je cil wordt loeiheet, word je rad dat ook dan? of is die cooler?
 
stom stuk ei uit blik...
MT5-honda_pwnz 7-11-2004 23:18 Print reply

Posts: 1595
ik weet niet of er een thermostaat oid in de kop zit maar misschien is deze kapot
 

Dit topic is 2918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved