Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Afstellen Dellorto SHA1412B

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23783 - Afstellen Dellorto SHA1412B
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wutske 7-11-2004 18:26 Print topicpost
Posts: 90
Nu ik dus (eindelijk) mijn brommer terug heb (na meer als een maand bij de garagist ! ) is het dus tijd om aan m'n brommer te werken.
Nu wil ik dus mijn carburator afstellen (heb de faq gelezen), maar het probleem is, ik zie maar 1 schroef waarvan ik vermoed dat ie is om af te stellen . Weet er iemand waar dat ander ding zit, want het is best wel cut dat die moeilijk start en dan zo traag draait dat ie stilvalt (en ook dat ie smoort gelijk een ketter).
langs links een fotoke, beetje bewogen
langs rechts, maar ni duidelijk .

En nog 3 klein vraagies.
Hoe kan ik mijn polini uitlaatterug toonbaar maken, want zo ziet er vrij bagger uit.

En weet er iemand het exacte type van voorrem van een AF1 sintesi, want die van mij is bagger (pen eruitgevallen met remschoen en zo geremd -> pistons, dichtingsring en stofke kapot en schijf beschadigd ).

Heb ik al eerder gevraagd, maar 'k heb maar ene kort geheugen. Om de moterolie te vervangen moet ik toch helemaal onderaan m'n blok een vijs eruitdraaien en dan die olie opvangen voor ik helemaal onder de olie hang .

Alvast bedankt.

Ow, 't gaat over een Aprilia AF1 Sintesi met een malossi 50cc en een dellorto SHA1412B.
 

Blorn 7-11-2004 18:40 Print reply

Posts: 13825
De linker schroef is je stationair schroef.

Dempertje moet je gewoon polijsten...

En blok olie vervangen idd een bak eronder zetten voor je de bout eruit draait.
 
senda80cc 7-11-2004 18:45 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wutske

Nu ik dus (eindelijk) mijn brommer terug heb (na meer als een maand bij de garagist ! ) is het dus tijd om aan m'n brommer te werken.
Nu wil ik dus mijn carburator afstellen (heb de faq gelezen), maar het probleem is, ik zie maar 1 schroef waarvan ik vermoed dat ie is om af te stellen . Weet er iemand waar dat ander ding zit, want het is best wel cut dat die moeilijk start en dan zo traag draait dat ie stilvalt (en ook dat ie smoort gelijk een ketter).
langs links een fotoke, beetje bewogen

schroef van eerst foto is stationair schroef jah als je die verder indraait gaat hij meer toeren maken zonder dat je gas geeft
langs rechts, maar ni duidelijk .

En nog 3 klein vraagies.
Hoe kan ik mijn polini uitlaatterug toonbaar maken, want zo ziet er vrij bagger uit.

En weet er iemand het exacte type van voorrem van een AF1 sintesi, want die van mij is bagger (pen eruitgevallen met remschoen en zo geremd -> pistons, dichtingsring en stofke kapot en schijf beschadigd ).

Heb ik al eerder gevraagd, maar 'k heb maar ene kort geheugen. Om de moterolie te vervangen moet ik toch helemaal onderaan m'n blok een vijs eruitdraaien en dan die olie opvangen voor ik helemaal onder de olie hang .

Alvast bedankt.

Ow, 't gaat over een Aprilia AF1 Sintesi met een malossi 50cc en een dellorto SHA1412B.

 
Keep on rockin' in a free world
ThaYankee 7-11-2004 19:46 Print reply

Posts: 699
k geloof dat je pech hebt, want als ik het goed zie dan heb jij dezelfde carb als die ik eerst op me brommer had, en die heeft dus NIKS om af te stellen behalve sproeiers, de gasnaald heeft maar 1 stand, en je hebt ook geen luchtafstelschroef, die schroef die jij bedoeld is voor de stationair afstelling,
zogauw je geen standaard setup meer hebt, heb je kan dat de motor ook iets minder mooi gaat lopen, omdat die carb zo is afgesteld dat ie mooi loopt op de afstelling die je STANDAARD hebt
anders zou je dus andere carb moeten kopen,
kep nu zelf 19mm versie dervan, met luchstelschroef en afstelbare gasnaald. loopt erg mooi
 
malaguti rst ! ! !
Blorn 7-11-2004 19:47 Print reply

Posts: 13825
Dit is idd type carb dat je ook op Vespa's vind....
 
Wutske 8-11-2004 7:27 Print reply
Posts: 90
da's cut . Mja, dan zal daar maar eens aan gaan draaien dat ie al ni meer stilvalt (en de smoor zal ik er maar bijnemen ).
Ow, en hoeveel kost een goede carb ongeveer ???
 
Punk [Dave] 8-11-2004 7:44 Print reply

Posts: 7003
2e hands 16mm ofso.. rond de 30 euro?
 

Dit topic is 805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved