Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - laagtoerige cil MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23750 - laagtoerige cil MT
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2243 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maxisport 6-11-2004 16:50 Print topicpost

Posts: 4206
ja mn 50snel is nu al 3x warm gelopen en moet dus een nieuwe cilinder hebben, die ik nu had was veelste hoogtoerig draaide in zn 4 (4bak) 12 a 13000 toeren met twv 15/42

maar het moet een laagtoerige zijn, wel 50cc.
welke moet ik dan nemen?
en wat is nou t slijtvaste?
nicasil of gietijzer
 

Tijzzz 6-11-2004 17:19 Print reply

Posts: 4215
Kijk voor die cilinders eens hier: http://www.brommerforum.nl/parts/cat/1

Staat waarschijnlijk wel veel informatie bij.

En of gietijzer nou slijtvaster is als nicasil, k zou t niet weten.
 
Abarth-500 6-11-2004 17:30 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport

ja mn 50snel is nu al 3x warm gelopen en moet dus een nieuwe cilinder hebben, die ik nu had was veelste hoogtoerig draaide in zn 4 (4bak) 12 a 13000 toeren met twv 15/42

maar het moet een laagtoerige zijn, wel 50cc.
welke moet ik dan nemen?
en wat is nou t slijtvaste?
nicasil of gietijzer



hmm als jij dit om de zoveeltijd hebt maakt het niet uit wat je neemt, dan ligt het aan je afstelling..

koop gewoon een giet, kun je tenminste verscheidende keren hergebruiken
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Jarco 6-11-2004 17:31 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport

ja mn 50snel is nu al 3x warm gelopen en moet dus een nieuwe cilinder hebben, die ik nu had was veelste hoogtoerig draaide in zn 4 (4bak) 12 a 13000 toeren met twv 15/42

maar het moet een laagtoerige zijn, wel 50cc.
welke moet ik dan nemen?
en wat is nou t slijtvaste?
nicasil of gietijzer


mss een zwaardere tw verhouding?
 
Tijzzz 6-11-2004 17:33 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

[...]


mss een zwaardere tw verhouding?


Is toch al redelijk zwaar hoor. ik heb 15-44 onder mn 70 Athena.

(Of heb ik gewoon zo'n zwakke cilinder? )
 
Joscross 6-11-2004 17:43 Print reply

Posts: 12501
Athena kan je wel 16/45 of 17/45 vertanden hoor
 
Honda_mbiloss [Emiel] 6-11-2004 17:45 Print reply

Posts: 3697
ik had altijd een hele grote koeieband achterop, scheelt ook redelijk wat met je twv. met een 70cc heb ik altijd 15-45 gehad.
 
honda_2takt_power 6-11-2004 17:52 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Athena kan je wel 16/45 of 17/45 vertanden hoor
mijne 70cc athena trekt 16en 17/42 niet doe er nu maar 15 op

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 6-11-2004 17:55
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
de_koen 6-11-2004 18:02 Print reply

Posts: 5595
hoe weet je dat hij 13k draaide ?
gewone ori belgische erop
of orig 80 blokje
 
Honda 5-Bak te koop
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-11-2004 18:09 Print reply

Posts: 7007
je 50 cc is wel snel als hij zo lomp doorrijd met zware tandwielen op een MT ... is het geen 70?
 
nobody fuck with us!!
Jarco 6-11-2004 18:10 Print reply

Posts: 4520
mss moet hij de diameter ff opmeten

 
kpotappel86 6-11-2004 18:43 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport

ja mn 50snel is nu al 3x warm gelopen en moet dus een nieuwe cilinder hebben, die ik nu had was veelste hoogtoerig draaide in zn 4 (4bak) 12 a 13000 toeren met twv 15/42

maar het moet een laagtoerige zijn, wel 50cc.
welke moet ik dan nemen?
en wat is nou t slijtvaste?
nicasil of gietijzer


je wil dus laagtoerig hard rijden met een 50 cc ? of wil je niet hard gaan ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
honda_2takt_power 6-11-2004 18:45 Print reply

Posts: 6744
wil je laagtoerig neem dan ori cil
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
christianos 6-11-2004 18:54 Print reply

Posts: 20445
Heb een 50snel imi, ongeveer zelfde twv. Kl;opt wel hoor
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

je 50 cc is wel snel als hij zo lomp doorrijd met zware tandwielen op een MT ... is het geen 70?

 
wildhaguh 6-11-2004 19:05 Print reply

Posts: 1650
of gewoon zelfde cilinder
meer olie bij mengen en iets rijker afstellen doet al veel vaak
en anders cilinder goed schoonhouden dat die de warmte goed kwijt ken ensow
 
www.brommer-onderdelen.tk
maxisport 6-11-2004 19:08 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

hoe weet je dat hij 13k draaide ?
gewone ori belgische erop
of orig 80 blokje


omdat ik mbx tellers heb dus ook toereteller!
en wat is een originele belgische voor iets?
en het is/was gewoon een imi 50cc

en een 70cc zou ook gewoon kunnen maar ik heb een 12mm carb
 

Dit topic is 2243 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved