ok, hier een moeilijk vraag van wat de oorzaak zou kunnen zijn, ik cross altijd samen met een kameraad van me met allebij een mt, maar we hadden alle bij altijd het idee gehad dat hij kortere versnellingen had, maar we dachten dat het wel aan de cilinder of zo zou liggen. maar nu we laatste toch niks te doen hadden op een dag hebben we dus eens getest wat het nou was
nu hebben we allebij de zelfde dingen op de brommer gezet zodat er geen verschil zou zijn
- 16" achterwiel genomen
- tdw v 13-45
- 50zeta cilinder niet versleten, allebij
- ongetuned (allebij goede zuiger/zuigerveren)
- 20mm carb met zelfde sproeier
- allebij de ontsteking op zijn vroegst
(helemaal met de klok mee, zelfde grondplaat)
- allebij de mt's goed afgesteld
maar we nu dus gingen rijden bleek dus dat hij sneller moest overschakelen, hij trok ook harder op, maar hij reed in de 4 70km/h en ik 85km/h
als je bij hem in de 4 reed dan had je het gevoel dat je bij hem in de 3 reed zoveel toeren maakte ie nog in de 4.
allebij maakten we ong evenveel toeren
in het mullige zand trok hij sneller door de versnellingen heen en trok hij de 3, die van mij had moeite met het oppakken van de begin van de 2de vernsellingen maar trok hem er wel door heen, de 3 trok ie niet meer in het mullige zand
wat betekent dit nou? dat hij gewoon een kortere versnellingsbak heeft? we denken dat er misschien in zijn versnellingsbak kleinere tandwielen zit, 1 of 2 tandjes kleiner zeg maar, dat lijkt mij erg sterk. waar kan dit aan liggen?
maar zijn mt gebruiken we dus voor de 8uren cross en dat heeft wel weer voordelen omdat dat beter en sneller optrekt, maar voor de weg is het dus weer een nadeel
hij zat er al aan te denken om er een 5 of 6bak in te plaatsen omdat hij gewoon versnellingen te kort komt, omdat hij gewoon nog zoveel toeren maakt en te veel kracht heeft voor de 4de versnelling
[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 9-12-01 16:46] |