Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - klassieker: suzuki ts50er start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #23745 - klassieker: suzuki ts50er start nie...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blijhoofd 7-11-2004 17:10 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomassuzi

ok ik heb die kabelboom ff losgedaan en gewoon kabels getrokken van:
-ontsteking naar cdi
-cdi naar bobine
-en de massa van de condensator heb ik aangesloten (was los)

er komen 4 kabels uit de ontsteking nen:
-blauwe
-zwart met wit
-rood met wit
-en nog ene dak nu ni juist weet
-blauw voor massa
welke van deze 4 kabels moet er aangesloten worden aan welke kabel van de cdi> dit zijn er twee:
-oranje
-blauw

ik denk dat ik toen ik de massa had aangesloten heel even een vonk had want de cilinder was iets warmer en ik rook uitlaatgassen


ER heeft geen cdi maar een bobine....

en vooral die contact punten meoten goed staan
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-11-2004 17:20 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


ER heeft geen cdi maar een bobine....

en vooral die contact punten meoten goed staan


dingen met cdi hebben ook een bobine dacht dat je dat nu onderhand wel wist.
alles heeft eigenlijk een bobine.

 
Too cool for school!
bereheer 7-11-2004 17:23 Print reply

Posts: 1901
pak het draadje van je ontsteking dus niet van je bobine af maar gewoon het draadje uit het blok (zwart) houd het tegen het blok en draai aan het vliegwiel komen er daar vonken dan licht het aan je bobine...

als ie er niet vonkt moet je ff kijken of je contactpuntjes zuiver zijn en of ze open gaan en dan condensator en spoel controleren en draadbreuken natuurlijk

gaaf dat je ook z'n degelijke brommer hebt, je ziet ze niet vaak maar ze zijn oerdegelijk
 
bloaze manne, meej diene woage!
tomassuzi 7-11-2004 18:14 Print reply
Posts: 41
uwen ER is wel nice gast merci kheb da draadje tegen het blok gezet en der komt geen vonk(wel lastig want ik heb nu met mijn segmenten verschrikkelijk veel compressie) dus ik moet nu da vliegwiel eraf zien te krijgen moet ik daarvoor ne vliegwieltrekker kopen of kan ik da laten doen voor geen geld en kost da eiglijk veel zonen trekker

Dit bericht is ge-edit door tomassuzi op 7-11-2004 18:16
 
mcdronkz 7-11-2004 18:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II

[...]


dingen met cdi hebben ook een bobine dacht dat je dat nu onderhand wel wist.
alles heeft eigenlijk een bobine.



lol daar zit wat in

maar ER heeft geen CDI, maar contactpuntjes

dat bedoeld hij denks

mijn eerste brommer toen k 12 was was een ER... maar dat ding heeft nooit gelopen en direct dezelfde dag weer teruggebracht, gewoon getild door die gast, contactpuntjes moesten ff gesteld worden zei ie, hele krukas was gaar

ach ja suzuki h?

poepdingen


Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 7-11-2004 18:17
 
tomassuzi 7-11-2004 18:26 Print reply
Posts: 41
als dat ding geen cdi heeft wat is dan dat bakje naast de bobine?
 
de_koen 10-11-2004 17:31 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomassuzi

als dat ding geen cdi heeft wat is dan dat bakje naast de bobine?


maak eens een foto ? ik gok op gelijkrichter ofzo


enuh, haal je bougie eruit slimme als je wil kijken of dat draadje vonkt...
 
Honda 5-Bak te koop
Blijhoofd 10-11-2004 17:48 Print reply

Posts: 7378
idd gelijkrichter klein blokje van 3 bij 3 cm toch ?

willen ook nog wel is kapot gaan bij ER maar dat heeft geen fuck te maken of hij loopt of nie als die kapot is dan fikken je dashboard lampjes eruit

en martij nnie zo bijdehand doen :P bedoelde idd contact puntjes
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
MaartenSS50 10-11-2004 17:52 Print reply

Posts: 456
finger tegen het einde van je bougie kabel, andere hand op je stuur, en heeeel hard kicken WHAHAHAHA


(niet echt doen )
 
Blorn 10-11-2004 17:57 Print reply

Posts: 13825
Waarom niet? Je krijgt alleen ff schokje....
 
de_koen 11-11-2004 0:23 Print reply

Posts: 5595
bij een brommertje kan het weinig kwaad idd

heb er al wel eens 1 aan een (lopende) automotor zien hangen, aan de bougiedop...
 
Honda 5-Bak te koop
Blorn 11-11-2004 1:48 Print reply

Posts: 13825
Tijdens de BM kon het ook bij mijn motor.... ?
 
tomassuzi 11-11-2004 17:25 Print reply
Posts: 41
sorry voor afwezigheid, computer gedefragmenteerd enzo ja kzal ne foto trekken van da bakske kheb nen vliegwieltrekker van ne maat geleend die met nen mt5 rijd dus da ding paste ni echt >-u maar is da normaal dat da vliegwiel extreem stevig vasthangt ? en de bovenkant van die schroefdraad is door ne sukkelaar een beetje platter geslagen dus der kan al geen moer meer over , moet ik dat
klein stukske er dan afzagen? en ik dacht al dat ik een heel nieuw ontstekingsplaat moest kopen alst kapot was maar ik heb er blijkbaar nog eentje op een ander motorblokje liggen en ik heb eens met een zaklampje in mijn vliegwiel gekeken en da is daar helemaal veroest dusja kvind het wel spijtig dat ik vanalles heb zitten veranderen terwijl het gewoon aan da ding lag
 
tsxj oran 6-12-2004 14:41 Print reply

Posts: 6498
kijk of je tapeinden wel goed in het blok vast zitten
dit kan een probleem zijn(heb ik ook gehad)

 
oud

Dit topic is 2321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved