Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - klassieker: suzuki ts50er start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #23745 - klassieker: suzuki ts50er start nie...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomassuzi 6-11-2004 15:02 Print topicpost
Posts: 41
er komt geen vonk in de cilinder
- ik dacht eerst dat de bedrading fout zat
us heb ik een iets nieuwere(niet zo beplakte) kabelboom ertussen gezwiert ,maar of ze nu nog juist steekt weet ik niet
- ik heb een nieuwe bougie gekocht


nu weet ik totaal ni of het miss ne kapotte bobijn is of iets achter het vliegwiel da ni goe zit : wat denken jullie? en hoe krijgde het vliegwiel van nen ts50er eraf want der zit precies geen bout op

help mij a.u.b. want ik ben wanhopig en ik word er gek van
ik wil minder (op m'n fiets) en meer (op m'n brommer)
 

de_koen 6-11-2004 15:14 Print reply

Posts: 5595
1)trek draadje van onsteking naar bobine
2) koop nieuwe orig condensator

zorg dat bobine en condensator goed massa maken

3) vliegwiel haal je eraf met een vliegwieltrekker.

 
Honda 5-Bak te koop
Blijhoofd 6-11-2004 16:21 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

1)trek draadje van onsteking naar bobine
2) koop nieuwe orig condensator

zorg dat bobine en condensator goed massa maken

3) vliegwiel haal je eraf met een vliegwieltrekker.



vliegwiel eraf halen en kijken of de contactpuntjes niet versleten zijn en op tijd staan
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
tomassuzi 6-11-2004 16:47 Print reply
Posts: 41
merci manne de condensator is dat da bakske met koelribbben en waarvoor dient da heb ik da nodig om te kunnen starten ? en waarop zit da aangesloten en waarvoor dient ne cdi juist (kweetet ik ben een complete noob)

Dit bericht is ge-edit door tomassuzi op 6-11-2004 16:52
 
MaartenSS50 6-11-2004 17:45 Print reply

Posts: 456
hmmm condensator met koelribben

condensator is een cilinder vormig dingetje wat onder je vliegwiel zit.
 
herman103 6-11-2004 17:52 Print reply

Posts: 1352
leg je bougie eerst eens op je cilinder... dan trappen en kijke of ie vonkt.. as ie dan niet vonkt andere bougie proberen... en as ie dan nie goed is moet je verder kijke
 
tomassuzi 6-11-2004 17:55 Print reply
Posts: 41
die bougie is goe zenne >nieuw van eergisteren dus het ligt aan iets dervoor



die plaat waar die spoelen opzitten ofwa? is dat de condensator of is het iets kleiner

Dit bericht is ge-edit door tomassuzi op 6-11-2004 17:57
 
herman103 6-11-2004 17:56 Print reply

Posts: 1352
wat bedoel je????

je moet je bougie uit je cilinder draaien,
de baugie kabel weer op je bougie zetten,
dan de bougie op tege je cilinder aanhouwe,
dan kan je zien of ie vonkt
 
tomassuzi 6-11-2004 18:03 Print reply
Posts: 41
ja ik test regelmatig op die manier of er een vonk is
 
honda_2takt_power 6-11-2004 18:04 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

wat bedoel je????

je moet je bougie uit je cilinder draaien,
de baugie kabel weer op je bougie zetten,
dan de bougie op tege je cilinder aanhouwe,
dan kan je zien of ie vonkt
hoeft niet perse op cilinder hoor
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
tomassuzi 6-11-2004 18:06 Print reply
Posts: 41
alst maar geleid he
 
tomassuzi 7-11-2004 12:10 Print reply
Posts: 41
ik heb een probleem er zit geen moer meer op mijn vliegwiel dus ik zie enkel dat gat waar een dikke schroefdraad doorheen steekt moet dat vliegwiel er nu niet normaal gewoon afkomen ?
 
MBX_cruiser 7-11-2004 12:37 Print reply

Posts: 828
Nee, da zit vastgeperst op die as (krukas),
je moet een poulie- of vliegwieltrekker gaan halen.
 
Henne 7-11-2004 12:44 Print reply

Posts: 253
kan je toch zo meten met een mulitmeter of je overal stroom hebt of niet? Dan moet je niet heel je kabelboom vervangen... dit was mss onnodig...
 
www.Ryv.be
tomassuzi 7-11-2004 13:54 Print reply
Posts: 41
alright dan ganik dat vliegwieltrekkertje halen merci

 
tomassuzi 7-11-2004 17:04 Print reply
Posts: 41
ok ik heb die kabelboom ff losgedaan en gewoon kabels getrokken van:
-ontsteking naar cdi
-cdi naar bobine
-en de massa van de condensator heb ik aangesloten (was los)

er komen 4 kabels uit de ontsteking nen:
-blauwe
-zwart met wit
-rood met wit
-en nog ene dak nu ni juist weet
-blauw voor massa
welke van deze 4 kabels moet er aangesloten worden aan welke kabel van de cdi> dit zijn er twee:
-oranje
-blauw

ik denk dat ik toen ik de massa had aangesloten heel even een vonk had want de cilinder was iets warmer en ik rook uitlaatgassen
 

Dit topic is 2291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved