Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaatgassen bij vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23727 - Uitlaatgassen bij vliegwiel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spitfire5 5-11-2004 17:13 Print topicpost

Posts: 503
mijn honda mb rijdt sinds 2 dagen niet meer..
dus ik net even de cab. schoon gemaakt. Stukje rennen wou die wel aan (verbrande ook benzine)
maar, als ik stopte met rennen viel die weer uit.

Dus zet de brommer weer neer, wil kijken hoe de luchtschroef staat. En zie opeens rook (uitlaatgassen) via me vliegwiel, vrolijk de wijde wereld in verdwijnen

wat kan dit zijn?

honda mb
setup
70cc
20mm mikuni
proma met niet helemaal fijn expansie vat meer...

Dit bericht is ge-edit door spitfire5 op 5-11-2004 17:13
 
's avonds een vent 's ochtends absent

DannicHonda 5-11-2004 17:13 Print reply

Posts: 235
lekke keerring
 
spitfire5 5-11-2004 17:14 Print reply

Posts: 503
ah, en dat is vliegwiel eraf en andere keerring erin duwen ?
geen kapotte lagers ofzow (heb geen speling op het vliegwiel)
 
's avonds een vent 's ochtends absent
DannicHonda 5-11-2004 17:15 Print reply

Posts: 235
als het goed is moet dat lukken (veel werk btw)
 
Joscross 5-11-2004 17:16 Print reply

Posts: 12501
In de krukasholte komen normaal gesproken toch geen uitlaatgassen?
 
mbrulezzz 5-11-2004 17:16 Print reply

Posts: 2084
is wel mogelijk
moet je wel dat kering eruit zien te krijgen zonder lager te mollen....

was reply op spitfire5

Dit bericht is ge-edit door mbrulezzz op 5-11-2004 17:17
 
MB racing
MTX-speed 5-11-2004 17:27 Print reply

Posts: 1229
Het zal inderdaad je linkerkrukaskeerring zijn ja. Deze zul je moeten vervangen, wat eigenlijk heel simpel is. Je draait eerst even de je onsteking eraf zodat je wat meer werkruimte hebt. Daarna pak je 2 lange schroeven, die draai je een paar mm in de keerring. Je trekt met 2 tangen aan de schroeven en je zult zien dat de keerring meekomt. Effe nieuwe keerring halen, binnenkant een beetje invetten en en die druk je er terug in. doe dit wel het liefst met een stukje pijp met een diameter die precies in het gat valt waar de keerring invalt, zodat je de keerring niet beschadigd.
Misschien is het ook verstandig om te kijken waarom de keerring lek is gegaan, anders zou je misschien over een korte tijd weer met hetzelfde euvel staan.
 
MTX-speed 5-11-2004 17:29 Print reply

Posts: 1229
oowja, wat betreft dat de uitlaatgassen onder je karter komen: het is mogelijk. Doordat je laatste arbeidsslag misschien niet af wordt gemaakt kan het zijn dat die uitlaatgassen terug onderin je karter schieten.
Wat OOK zou kunnen is dat je waarschijnlijk warme benzinedamp hebt gezien.
 
de_koen 5-11-2004 19:31 Print reply

Posts: 5595
niet juist door plas gereden ofzo ?
anders ff keerring vervangen zoals mtx-speed zei
 
Honda 5-Bak te koop
honda_2takt_power 6-11-2004 12:45 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Het zal inderdaad je linkerkrukaskeerring zijn ja. Deze zul je moeten vervangen, wat eigenlijk heel simpel is. Je draait eerst even de je onsteking eraf zodat je wat meer werkruimte hebt. Daarna pak je 2 lange schroeven, die draai je een paar mm in de keerring. Je trekt met 2 tangen aan de schroeven en je zult zien dat de keerring meekomt. Effe nieuwe keerring halen, binnenkant een beetje invetten en en die druk je er terug in. doe dit wel het liefst met een stukje pijp met een diameter die precies in het gat valt waar de keerring invalt, zodat je de keerring niet beschadigd.
Misschien is het ook verstandig om te kijken waarom de keerring lek is gegaan, anders zou je misschien over een korte tijd weer met hetzelfde euvel staan.
moet ik dan ook maar es doen want de mijne is ook lek
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
superior mt7 6-11-2004 13:00 Print reply

Posts: 2675
druk btw ook je keering helemaal aan..dus dat ie niet meer verder kan
 
V8
Gilera Gsm 6-11-2004 13:22 Print reply

Posts: 2376
Maar je moet hem ook niet te ver duwen. Dan gaat hij tegen de lager aanlopen.
 

Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved