Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slag van MT-MTX 80 of 50blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23705 - Slag van MT-MTX 80 of 50blok
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX-speed 5-11-2004 16:52 Print reply

Posts: 1229
nee, ik had de cilinderpet eraf gehaald, en gewoon met een digitale schuifmaat nagemeten. Simpel: eerst meet je de zuigerhoogte op het bovenste dode punt, en daarna op het onderste dode punt. deze trek je van erkaar af en voila: je hebt de afstand van de slag, zo moeilijk is het toch niet? Oja hij heeft trouwens geen speling op het big-end; het was een nieuwe kruk-as. Het kan ook niet liggen aan de krukas-lagers want die zijn ook vernieuwd en liggen vast in de karterpan. De cilinder is overigen tijdens het meten niet meegeschoven, dus daar kan de afwijking ook niet inzitten.
 
MTX-speed 5-11-2004 16:59 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Wat jij wil jongen. Vertel eerst nou maar eens wat voor krukas dat zou zijn dan, en je bent knap dat je aan de cilinderkop kunt afzien hoeveel cc de cilinder is

En dan nog ben je een eigenwijze debiel die niet eens weet wat voor blok er onder een SH hangt, want een MT/MTX blok is dus totaal wat anders.


ja ik weet dus wat voor blok er onder een MTX-SH hangt. Ik weet dus heus wel dat er verschil in de blokken van NSR/MT/MB/MTX zitten... Conclusie: geen eigenwijze debiel.
 
Blukaap2 5-11-2004 17:24 Print reply

Posts: 9953
Juhwel, maar goed.

Een Puch maxi heeft een slag van ongeveer 45mm geloof ik.

Maja, het zou kunnen dat je een excentrische bigend-pen hebt of gewoon 2 nieuwe bigend gaten in je krukas zitten, want het vlees is dr wel voor in een MBX80 krukas.

Maar dan nog lijkt me dat sterk, maja, enige manier is openslopen en foto maken vd krukas, met maten.

(je hebt niet toevallig in inches gemeten of iets anders doms ?)
 
Stoere brommers
MTX-speed 5-11-2004 17:36 Print reply

Posts: 1229
nee echt niet. Dan was ik er zelf al wel achtergekomen. Ik zal het nog weleens navragen aan degene van wie ik het blok heb gekocht, dan weet ik het zeker. Ik ga het blok overigens maar niet openslopen, hij loopt nog als een tiet dus waarom zou ik?

Oowja wat betreft de compressieverhouding; 1:10 staat voorgeschreven door Malossi, het staat in de gebruiksaanwijzing die je bij de aankoop bij krijgt. Zou misschien kunnen dat het bij het vorige type anders is? Die had namelijk ook 2 spoelpoorten meer, en een paar andere veranderingen meen ik, en hadden een iets grotere boring maar dat weet ik niet zeker.

maarja........boeie!!
 
Blukaap2 5-11-2004 17:54 Print reply

Posts: 9953
Andere mensen kunnen zoveel vertellen (of gewoon compleet debiel zijn).

En 1:10 compressieverhouding is gewoon vrij laag voor een tjoeningscilinder.
 
Stoere brommers
Hans F 5-11-2004 17:59 Print reply
Posts: 4326
van compressie verhouding en poorttiming klopt geen reet meer als je je slag vergroot en je cilinder ophoogt

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-11-2004 18:06
 
PRO TUNING 5-11-2004 19:27 Print reply

Posts: 4000
Slag MB/T/X 80 -183- blok = 49.00 mm
Boring = 45.00 mm
 
MTX-speed 5-11-2004 19:46 Print reply

Posts: 1229
Hier op de 2e regel te lezen dat de compressieverhouding 1:10 moet zijn


Dit bericht is ge-edit door Blorn op 6-11-2004 20:59
 
de_koen 5-11-2004 19:51 Print reply

Posts: 5595
nee, dat ze 1:10 is

wat staat er trouwens achter dispacement ? juist ja 90cc
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 5-11-2004 19:53 Print reply

Posts: 9953
Daarnaast is het ook nog de vraag HOE de compressieverhouding berekend is.
 
Stoere brommers
de_koen 5-11-2004 19:58 Print reply

Posts: 5595
normaal is het (Vs+Vc)/Vs

maar dat klopt hier niet
 
Honda 5-Bak te koop
MTX-speed 6-11-2004 14:24 Print reply

Posts: 1229
Zoals ik dus de compressieverhouding heb gemeten:
Volume van de verbrandingsruimte/ (Slagvolume + Volume van de verbrandingsruimte) = 1 / 10
(Ik kwam overigens op een compressieverhouding van 1 : 9,98 en kwam dus goed genoeg overeen)

Verder niet in verwarring te brengen met de compressieDRUK. Dit is de maximale druk die onstaat in de verbrandingruimte wanneer het mengsel NIET ontstoken wordt, wat overigens rond de 2 bar was.
 
Blukaap2 6-11-2004 15:28 Print reply

Posts: 9953
Ehh, 2 bar ?
 
Stoere brommers
Joostvdw 6-11-2004 15:46 Print reply

Posts: 4789
wel 2 bar
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MTX-speed 6-11-2004 20:12 Print reply

Posts: 1229
klopt dat dan niet rond de 2 bar?
 

Dit topic is 4249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved