Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slag van MT-MTX 80 of 50blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23705 - Slag van MT-MTX 80 of 50blok
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX-speed 4-11-2004 19:17 Print topicpost

Posts: 1229
Welke slag hebben de honda blokken eigelijk?
van mijn 80blok is het 45,25mm...
dacht eerst altijd dat het 41mm....
iemand antwoord?
 

arrier 4-11-2004 20:29 Print reply
Posts: 2221
mt/mb 41 inderdaad dacht ik
 
Blorn 4-11-2004 20:31 Print reply

Posts: 13825
41.4mm is 50 blok ja.

Weet de slag van 80blok zo niet.
 
Neonlampje 4-11-2004 21:38 Print reply

Posts: 14825
Is mb9/mt8 niet 50.8?
Verder zijn alle andere 50 blokken 41.4
Let er wel op dat de drijfstanglengte wel verschillend is
 
bart de scootergek 4-11-2004 21:40 Print reply

Posts: 8916
mbx80 blok heeft dezelfde slag als nsr50, en ns-1 zal ook wel dezelfde slag hebben(maar dan pen13)
 
Honda RC-33
John Huijben 4-11-2004 21:44 Print reply

Posts: 2433
MT5/MB5/NSR50/MBX80: 41.4mm
MT8/MB8: 50.8mm

drijfstang lengte's :
MT5/MB5: 80/82 mm
NSR: 90mm
MBX: 91mm

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MTX-speed 4-11-2004 23:09 Print reply

Posts: 1229
Bij mij is het dus 45,25mm. Kan goed kloppen want er is een andere krukas ingegaan, en ik moest 3 voetpakkingen leggen om de zuiger niet tegen de pet te laten eindigen. Dit komt erop neer dat inhoud heb van 99,8cc. Aangezien mijn pet 9cc is (uit laten rekenen) klop het ongeveer dat het bij wijze van spreken een 110cc (ja ok, 108,9cc)is.
 
Blorn 4-11-2004 23:11 Print reply

Posts: 13825
Drijfstang veranderd niets aan je slag....
En de inhoud van de kop heeft niets met de cilinderinhoud te maken.

Heb je niet toevallig de boring op gemeten?

Hoeveel koelribben heb je?
 
Neonlampje 4-11-2004 23:12 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Bij mij is het dus 45,25mm. Kan goed kloppen want er is een andere krukas ingegaan, en ik moest 3 voetpakkingen leggen om de zuiger niet tegen de pet te laten eindigen. Dit komt erop neer dat inhoud heb van 99,8cc. Aangezien mijn pet 9cc is (uit laten rekenen) klop het ongeveer dat het bij wijze van spreken een 110cc (ja ok, 108,9cc)is.
Wat voor een kruk heb je erin gezet dan? nogal wazig opzich

bjorn: drijfstang verandert niets aan de slag.. maar het verschil in timingen is wel significant
 
Blorn 4-11-2004 23:13 Print reply

Posts: 13825
Lees zijn advertentie ook eens. Hij heeft geen idee waar hij het over heeft, en een andere krukas doet dus helemaal niets aan de cilinderinhoud.
 
Neonlampje 4-11-2004 23:32 Print reply

Posts: 14825
Ik ben idd in de war
 
MTX-speed 5-11-2004 10:28 Print reply

Posts: 1229
Misschien snap jij het niet, ik kan het wel eens uitleggen.
De inhoud van de cilinder wordt berekent met de volgende formule:
inhoud = (pi*(1/2*boring))*slag
dus als je de slag veranderd, zal je cilinderinhoud ook veranderen.
(De drijfstanglengte heeft alleen met de timing te maken.)
Waarom zijn er dan krukassen met een grotere slag? Simpel doordat je de slag vergroot kun je door de cilinder naar boven te plaatsen (leesxtra voetpakkingen ertussen) de poorten langer open laten gaan zonder dat de compressie erop achteruit gaat, wat bij het uitvijlen van de poorten (cilindertuning) wel het geval is.
Ik begreep eerst niet hoe het kwam dat ik meer dan 93cc zou hebben; dit komt dus doordat er een andere krukas inligt(lees: krukas met grotere slag), wat de verkoper er bij de aankoop ook had bijgezegt maar dit was me ontschoten. Omdat de cilinderpet berekend was en deze op 9cc uitkwam kan het dus aardig kloppen omdat de 110-Malossi-cilinder een compressie-verhouding van 1:10 moet hebben.
 
Blorn 5-11-2004 10:31 Print reply

Posts: 13825
Joh echt waar joh? Dat wist ik nog niet

Mag jij mij vertellen wat voor krukas erin ligt.

EN WTF VOOR BLOK HET NOU IS!!!!!!
 
mcdronkz 5-11-2004 10:33 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Joh echt waar joh? Dat wist ik nog niet

Mag jij mij vertellen wat voor krukas erin ligt.

EN WTF VOOR BLOK HET NOU IS!!!!!!


slik even je ritalin bjorn
 
Blorn 5-11-2004 10:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

mijn 110-malossi is dus vanuit de fabriek 93cc's en is daar ook voor afgesteld/geproduceerd.
Omdat er bij mij een andere krukas inzit met een grotere slag wordt automatisch de inhoud GROTER.
Heel simpel dus. En ga nou niet zegge dat er geen andere krukas met een grotere slag inpast, want dat kan WEL. Einde verhaal. Ik ben dus niet de ENIGE die die 45,25mm slag heeft gemeten want dat heeft de vorige die dit blok heeft gehad ook al gemeten/berekend aangezien de inhoud van de pet en de compressie-verhouding (precies) klopt
Wat jij wil jongen. Vertel eerst nou maar eens wat voor krukas dat zou zijn dan, en je bent knap dat je aan de cilinderkop kunt afzien hoeveel cc de cilinder is

En dan nog ben je een eigenwijze debiel die niet eens weet wat voor blok er onder een SH hangt, want een MT/MTX blok is dus totaal wat anders.
 
mcdronkz 5-11-2004 10:52 Print reply

Posts: 32777
hij is gewoon opgelast denk ik
 

Dit topic is 4251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved