Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - puch tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23674 - puch tuning
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 3-11-2004 21:45 Print topicpost
Posts: 473
omdat puchforum down is vraag ik t hier even:

ik heb een helemaal standaard puch maxi met standaard tandwielverhouding en alles.
nu wil ik hiervan een 25 km/h (30-35 kanook) brommertje van maken die makkelijk wheelies trekt.
ik dacht aan een heel klein voortandwiel: 11 ofzo, koppeling later laten aangrijpen en compressie verhogen.

zal dit lukken? en wat kan ik beter doen voor optrekken: vroege of late ontsteking en grote of kleine ruimte tussen contactpuntjes.

alsvast bedankt olaf
 

arrier 3-11-2004 22:06 Print reply
Posts: 2221
gewoon koppeling verlichten en licht vertanden
contactpunten zal ik mooi zo laten
 
Diederick 17-11-2004 21:31 Print reply

Posts: 96
vroege ontsteking.. maar ben bang dat het niet gaat lukken hoor zoveel power heeft een standaard maxi niet
 
joop appelstroop 17-11-2004 21:40 Print reply
Posts: 10
waarschijnlijk zal dit niet lukken want een puch heeft niet zo veel trekkracht op het begin. Pas bij de 10 a 15 km begint ie in ze powerband te komen. Dan kan je hem misschien wel op ze achterband trekken. Maar echt dikke wielies maak je niet zo snel met een puch
 
Ed Honda CB50J 17-11-2004 21:51 Print reply

Posts: 4190
Puch moet je aardig tunen voordat je die ''makkelijk'' op het achterwiel krijgt, zoiezo moet je de koppeling extreem laat laten aangrijpen, dus zegmaar bij stilstand eerst 3kwart gas geven voordat je begint te rijden, dan kan je hem op het achterwiel krijgen, maar kans is klein...

Wees slim en pleur er meteen en Kreidler RS bak onder met een Super 60 en je blaast zonder twijfel iedereen voorbij
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Honda- mt 17-11-2004 21:51 Print reply
Posts: 523
Je moet iig van je koppeling afblijven, koppel bij std. setup ligt (relatief)erg hoog bij 3 a 4k.

Maar het moet zekers lukken vriend van mij had een std. z -one snor dat ding trok ook snoeihard weg.

Ik denk dat je iig je ontsteking en afstelling 100% moet hebben. Dan lukt het wel.
 
joop appelstroop 17-11-2004 21:55 Print reply
Posts: 10
als je echt hard wil optrekken met een puch moet je een 65 metrakit kopen maar dit kost wel een paar duiten.

Inderdaad gewoon van je koppeling afblijven hier krijg je alleen maar narigheid van.

Gewoon 15 mm bing erop.

En een 11 of 12 tandwiel voor.
 
kpotappel86 17-11-2004 22:03 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop appelstroop

als je echt hard wil optrekken met een puch moet je een 65 metrakit kopen maar dit kost wel een paar duiten.

Inderdaad gewoon van je koppeling afblijven hier krijg je alleen maar narigheid van.

Gewoon 15 mm bing erop.

En een 11 of 12 tandwiel voor.


met 15mm @ ori cilinder en 11 tw dan trekt je dus echt geen wheelies e
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved