Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Van langzaam tot snel (cilinders)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1265 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2366 - Van langzaam tot snel (cilinders)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 633 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlueThunder 8-12-01?16:16 Print topicpost
Posts: 190
Kunnen jullie een rijtje maken van langzaam tot snel van deze cilinders. Dit is misschien wel handig voor iedereen die nog een cil. wil gaan kopen, maar die nog niet weten welke...

1-50cc eurocilindro
2-50cc eurokit
3-50cc imitatie
4-50cc origineel honda
5-50cc zeta

6-70cc imitatie
7-70cc eurocilindro
8-70cc eurokit
9-70cc malossi
10-70cc polini
11-70cc zeta
12-70cc zeta watergekoeld

Ik denk zo: 3-2-5-6-8-4-1-9-10-11-7-12 en jullie?

Kost even tijd maar ik ben echt benieuwd.
 
je kunt altijd sneller......

B3AST 8-12-01?17:10 Print reply
Posts: 2469
dat zit heel anders eap, een 50Zeta is denk ik wel sneller dan zo'n domme 70 kut imitatie paiwai shit... Zeta is het snelst..

Enneh, een 50ori is echt geknepen op alle fronten... die gaat het langzaamst van allemaal, en is echt niet sneller dan een 70cc eurokit

[This message is edited by B3AST on 8-12-01 17:27]
 
- insane in the brain -
verwijderd 8-12-01?17:17 Print reply
Posts: 4082
euro 50 is het snelst (voor mt iig) onder de straat cilinders dan..: die met die aux poorten moet je hebben
 
MB50TUNED 8-12-01?18:03 Print reply
Posts: 1054
1-50cc eurocilindro
2-50cc eurokit
3-50cc imitatie
4-50cc origineel honda
5-50cc zeta

Langzaam

std cilinder honda
eurokit
imitatie (pw + fastarrow)
zeta/eurocilindero/honda std snel

snel

De euro heeft een niet al te brede powerband. Misschien is die wel snel, het is zeker niet mijn favoriet. Zeta en honda std snel wel. De honda std snel heeft meer koppel dan zeta (waarschijnlijk). Maar zal ook sneller slijten. De best te tunen 50 is een honda std snel of zeta. Ik zou voor zeta kiezen in verband met chrome wand. Dit leid tot minder slijtage en heeft een betere koeling.

Aux intakes en extra poorten in de zuiger, leiden niet tot VEEL meer vermogen. Maar tot een iets betere koeling van small end en betere smering. Maar ik ben niet meer van plan om ze te maken. Het heft misschien een kleine winst. Maar een goedgetimede inlaatpoort win je meer mee dan een inlaatpoort die 360 graden open staat. Wat het effect is met aux intakes en gaten in de zuiger.

70 cc cilinders heb ik te weinig ervaring mee. Maar zeta vloeistof en luchtgekoeld hebben zelfde timing, dus even snel. En polini heeft waarschijnlijk een van de bizarste timingen, en is erg goed afgewerkt en zeker mijn favoriet. Zeker als de uitlaatpoort van de polini iets aangepast wordt (de vorm), denk ik dat er geen cilinder is die hem bij houdt.

[This message is edited by MB50 TUNED on 8-12-01 18:16]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 633 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved