Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70CC Voor am6, welke??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23651 - 70CC Voor am6, welke??
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 12576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gilera Gsm 4-11-2004 15:16 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Gietijzer heeft betere koeleigenschappen van Aluminium. Aluminium houd zijn warmte lang vast en het duurt ook lang voordat deze cilinders op temperatuur zijn, verder vervormt een aluminium cilinder sneller. Slijtage is afhankelijk van de cilinderwand; deze is NOOIT van aluminium (is namelijk veel te grof en veel te zacht)
ik zou gaan voor een wat lagertoerige cilinder, probeer originele uitlaat te houden zonder begrensers. Smeer VEEL, 1 op 25 ongeveer, anders kun je je cilindertje zo weggooien. Ik zou persoonlijk kiezen voor Malossi, of Zeta (weet niet wat de nieuwe naam is, Parma?). Met deze cilinders heb ik goede ervaringen mee.


1:25 is veel te veel 1:40 is meer dan genoeg. En waarom zou gietijzer beter zijn dan aluminium? Het is maar net of je hoogtoerig of laagtoerig wilt rijden.
 
Gilera Gsm 4-11-2004 15:17 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram_senda_r1

maat van me rijd met gilardoni 70 rijd tege de 125 met 19mm carb en tecnigas rsg pijp. trekt ook lkkr niet normaal mallosie 80 rijd ie er ook uit


Tegen de 125 denk ik niet. Ik denk als hij een 110 rijdt moet je al heel blij zijn. Zeker met een technigas
 
RS_70_power 4-11-2004 15:29 Print reply

Posts: 1990
neem of een Polini W , rij ik ook mee rond , lekker koppel en niet al te hoog toeren of een gilardoni .

p.s. zelde cilinder & porten alleen uitlaatpoort verschild.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Radeon-rx 4-11-2004 20:44 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm

[...]


Tegen de 125 denk ik niet. Ik denk als hij een 110 rijdt moet je al heel blij zijn. Zeker met een technigas


mwah licht ook wel aan je vertanding,

Ik had met gilardoni (toen nog niet getuned) bidalot uitlaat en 17,5 mm carb bijna 130 echte km/s en als je et niet gelooft heb ik et nog wel op film
 
yudb 4-11-2004 21:01 Print reply

Posts: 709
Jah, idd die maat van me wil idd z'n std krukas houden, hij wil gewoon nog 50 cc rijden op de weg (hij woont in a'dam). Dus jullie zeggen dat een gilardoni 70 wel ok. voor crossen?? dan ga ik eens even kijken. En vanwaar geen alu: te gevoelig voor allerlei dingen o.a. slijtage, en dat kleine beetje vermogenswinst boeit toch niet zoveel, met 70 giet hebben we zat vermogen
 
Radeon-rx 4-11-2004 21:03 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb

Jah, idd die maat van me wil idd z'n std krukas houden, hij wil gewoon nog 50 cc rijden op de weg (hij woont in a'dam). Dus jullie zeggen dat een gilardoni 70 wel ok. voor crossen?? dan ga ik eens even kijken. En vanwaar geen alu: te gevoelig voor allerlei dingen o.a. slijtage, en dat kleine beetje vermogenswinst boeit toch niet zoveel, met 70 giet hebben we zat vermogen


Nou die gilardoni is wel van alu, maar heeft ook een nicasil want dus t zal niet zo hard slijten hoor. K denk zelf slijtvaster dan een snelle giet.
 
yudb 4-11-2004 21:40 Print reply

Posts: 709
maar het gaat niet om een SNELLE giet, hij moet onderin veel kracht hebben, wat mij betreft hoeft ie niet eens over de 8k heen
 
RS_70_power 5-11-2004 8:32 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb

maar het gaat niet om een SNELLE giet, hij moet onderin veel kracht hebben, wat mij betreft hoeft ie niet eens over de 8k heen


die zijn er gewoon niet , dan moet je een uitlaat bereken meet top vermogen die op 6K ligt i.p.v. 10k+ .

jij zoekt een 70cc , met een zeer brede maar weer een lage uitlaat poort .

koop een goedkope gietijzere , dan las je die poort helemaal dicht , laat je hem honen , en dan bewerken naar jouw keus .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Punk [Dave] 5-11-2004 8:52 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

Aprillia RX, dat is een crosser.


Top preformance is goed ja
Malossi is goed
Metra Kit ook goed

dat zijn cilinders met aardige koppel en geen echte toerenbeukers


2 brommers.. allebei rx.. k had de verkeerde lol
 
kpotappel86 5-11-2004 8:52 Print reply

Posts: 2679
mijn 70cc mk giet trekt vanaf de 7000... tot de 10 dat is tochw el redelijk laag al... misschien als je zo iets beetje goed vertand dat je wel lekker ermee kan crossen ...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 12576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved