He mannen ik ben ook weer van de partij!
Maare, Ik ben het met Beast eens. 1:40/1:45 is het beste voor 70cc. 1:25 is veel te veel. Hoe minder olie hoe hoger de prestaties. Ze proberen niet voor niks er alles aan te doen om zo min mogelijk olie te gebruiken in de GP's.
En over dat gat in de bougie, MT freak (weet niet zeker of hij het zei) heeft gelijk: de bougie kan de warmte niet goed kwijt waardoor hij te heet word.
Oplossing: Nieuwe bougie met hogere warmtegraad. Bij MB's moet er een bougie met warmtegraad 8 in geloof ik.
hoe meer olie, hoe vetter het mengsel wordt, hoe slechter het mengesel ontsteekt, hoe minder olie, hoe minder vettig het mengsel, dester beter het ontsteekt.
en 1:25 is echt veeel ste veel
1:40 bij een 70cc is genoeg
de rechter zijkant van de velg in mn MT zitten allemaal zwarte spatters op, die troep druipt gewoon daaruit de demper en dat komt om een of andere manier op de velg en dat word 1 grote zwarte rommel.
dan heefdt jouw vroem vroem dus een druiper!!
ga er mee naar je huisarts.of neem contact op met de ggd,zij verbinden je door met iemand die verstand heefd van soa's.
(en nee,ik spreek niet uit ervaring)
Quote:by B3ast:
Hmmm ik heb wel eens gehad dat mn demper gewoon olie begon te kotsen bij 1:40 al...
de rechter zijkant van de velg in mn MT zitten allemaal zwarte spatters op, die troep druipt gewoon daaruit de demper en dat komt om een of andere manier op de velg en dat word 1 grote zwarte rommel
Het was niet alleen de velg die er onder zat B3ast! Pff, wat was ik blij dat er een verzier in mij helm zat
Maar ff terug op het probleem, gaten in zuiger zijn niet zo raar. Het komt meestal omdat je een te arm mengsel hebt, of omdat je teveel compressie hebt. Dan gaat ie namenlijk pingelen. Octaan booster doet wonderen in zo'n geval. Ik heb al heel rijtje gesneuvelde zuigers op me buro staan.
OK, ik heb alles gelezen. iedereen dwaalt meestal wel een beetje af maargoed. Hij lijkt er dus op dat mijn ontsteking veel te vroeg staat. Kan het ook zijn dat hij daarom NIET IN DE POWERBAND komt? Dat deed ie dus namelijk gewoon niet. De bougie leek mij wel geschikt, dat was een NGK B9HS vlgs mij (dat HS weet ik niet B9 wel). En nog een punt, te hoge compressie en een gat in zuiger, houdt dat nog logisch verband?
Oja en nog iets, ik heb dus GEEN CDI maar CONTACTPUNTEN. Dus onstekingstijdstip blijft altijd gelijk. Heeft dat ook nog nadelen/voordelen. En weet iemand ook de ontstekingshoek voor een yamaha DT? Of iig de hoek die voor mij wel handig zou zijn?
Ik heb dus ook dat na een week rijden mijn achterband vet smerig is, echt niet lekker hoor!! En ik tank met een 70cc altijd mengsmering en nog rookt het en kut m'n voorbocht dicht. Maar kan ook zijn omdat ik in de stad meestal maar tussen de 6000 en de 10000 toeren rijd. Als ik naar m'n vriendin rijdt rij ik meestal met 9500 toeren, maar da's 15 km blazen.