Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2365 - Gat in zuiger
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 8-12-01?18:36 Print reply
Posts: 846
Meer dan 1:40 smeren is zelfs slecht mensen.
1:45 is meestal al voldoende.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Zeta-boy 8-12-01?19:19 Print reply

Posts: 2066
Ja ok dat is wel zo. Mijn uitlaatjes spugen ook altijd olie, maar dat maakt niet uit.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Zeta-boy 8-12-01?19:25 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Meer dan 1:40 smeren is zelfs slecht mensen.
1:45 is meestal al voldoende.

Sorry maar waar haal je die wijsheid vandaan. Meer smeren maakt echt geen reet uit hoor. Vertel mij dan eens waarom het wel slecht is..........
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
MT Freak 8-12-01?19:55 Print reply
Posts: 311
1:25 Sjeees, 1:40 is inderdaad zat.

Gatje in zuiger? Zet je ontsteking wat later....
 
Joost 8-12-01?22:28 Print reply
Posts: 1108
Quote:
by B3ast:
Hmmm ik heb wel eens gehad dat mn demper gewoon olie begon te kotsen bij 1:40 al...

de rechter zijkant van de velg in mn MT zitten allemaal zwarte spatters op, die troep druipt gewoon daaruit de demper en dat komt om een of andere manier op de velg en dat word 1 grote zwarte rommel



Het was niet alleen de velg die er onder zat B3ast! Pff, wat was ik blij dat er een verzier in mij helm zat


Maar ff terug op het probleem, gaten in zuiger zijn niet zo raar. Het komt meestal omdat je een te arm mengsel hebt, of omdat je teveel compressie hebt. Dan gaat ie namenlijk pingelen. Octaan booster doet wonderen in zo'n geval. Ik heb al heel rijtje gesneuvelde zuigers op me buro staan.


[This message is edited by Joost Moesker on 8-12-01 22:35]

[This message is edited by Joost Moesker on 8-12-01 22:39]
 
It is going to be a Endless summer...
Siepie Wokkel 8-12-01?22:41 Print reply
Posts: 3888
hej ik smeer ook 1:20 in mijn mtx 125cc hoor(goedkoop olie) en in mijn 70cctjes flikker ik meestal 1:25(ook goedkoop olie) en die rook is juist mooi ja
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Saknet 9-12-01?03:09 Print reply

Posts: 10355
mijn mttje,
ik had mijn 70zeta ook altijd lekker veel olie in, tot en met ie begon te kraken keihard boven de 5000 toeren, ik loshalen: de hele verbrandingskamer zat vol kool, de bougie was overleden, en er zat zelfs kool tussen de zuiger en de (L)zuigerveer. en de zuigerkop was pikzwart..
nu rijd ik al een paar maanden met brommix.

enne, ik heb ook een keer een gat in de zuiger gehad, was met 70imi en 12mm. nu heb ik een hele tijd 70zeta op dat ding gehad met 20mm, en de ontsteking nix aan veranderd, geen enkel probleem gehad..

nu de 12mm weer op de zeta, het rijd alleen nog niet zoals het hoort doordat de koppeling blijft slippen nadat ik de veertjes met 4 ringetjes strakker heb gezet (daarvoor slipte hij minder, maar nog te veel), en de 12mm die ik van te voren helemaal schoon heb gemaakt blijft overstromen.
maar als het rijd, en er brand een gat in de zuiger, zal ik het melden

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 11-9-2009 om 14:30 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ids 9-12-01?10:16 Print reply
Posts: 7
hej als je een gat in je zuiger hebt moet je er een andere bougie in want deze bougie (die je er in had) kon zijn warmte niet snel genoeg af voeren en dan werkt hij als een soort lasbrander dus andere bougie en het heeft nix met smeering te maken

groeten ids
 
verwijderd 9-12-01?10:35 Print reply
Posts: 4082
weetje wat ook leuk is, vol gas geven, dat ie volle toeren draait, en dan kontact uit zetten, en weer aan zetten

krijg je een mooie vlam uit je uitlaat


ik heb me demper ook wel eens in de fik gehad, stond ik stil, stond ik meteen helemaal in de rook, de rook kwam overal bij die demper weg, vooral als ik gas gaf

ik smeer 1:35 bij 80cc blokken

bij m'n motor gebruik ik nog olie pomp, maar daar zit nu ook 1:35 in omdat ik geen schone benz had staan, nu rookt ie die ook een beetje, maar blaast wel lekker
 
Sneks 9-12-01?12:30 Print reply
Posts: 2499
Bij olie was het toch zoiets van, voor lage tot middelhoge toerentallen:tts
voor superhoge toerentallen: stt = een minerale olie omdat de olie dan moet verbranden En je hebt wel synthetische olieen met dezelfde eigenschappen als die van een minerale olie, maar die kosten ook 40-50 gulden de liter.

Maar te vet zorgt ook voor grote problemen, de koolaanslag kan blijven gloeien, zodat je een voorontsteking krijgt, je hebt meer kans op een pareltje op de bougie. Te arm: vastloper, warmloper etc.
Ik smeer 1:40 met tts, maar ik rijd ook niet lang hoge toerentallen, maar die japanse nsr'en rijden smeren met de oliepomp ook gewoon rond de 1:50 en die maken ook best veel toeren. Dus veter als 1 op 40 is best overdreven.

[This message is edited by Hans F. on 9-12-01 12:34]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 9-12-01?12:52 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

ik heb me demper ook wel eens in de fik gehad, stond ik stil, stond ik meteen helemaal in de rook, de rook kwam overal bij die demper weg, vooral als ik gas gaf




haha, dat heb ik ookgehad
ik had glaswol nodig want dat oude wat er in zat was nie meer goed, maar ik had geen glaswol, dus ik kwam op het idee om er een oude theedoek er in te doen , nou toen ik hem starte, zat echt een mooi geluid in, had ik echt niet verwacht, na het crossen kijk ik zo achterom staat mijn hele demper in de fik!!! ik vet gassen, elke keer als ik een stoot gas gaf een dikke vlam er uit , was echt gaaf, maar uiteindelijk was de theedoek dus weggefikt en kwam er weer een te hoge decibellen uit de uitlaat
 
He?
nsr-gast 9-12-01?16:12 Print reply
Posts: 334
Dat van dat gat in de zuiger: dat ligt volgens mij aan je ontsteking!
En 1:25 smeren??? Tjee zeg das wel errug vet!!! Ik smeer met me 70 malossi 1:45 misschien wel 1:50. en ik heb ook nergens last van!
 
SpeedYveS 9-12-01?17:10 Print reply
Posts: 1644
80cc ori, altijd v@ hoge toeren, gemiddeld 9000 op 93 Km/h recht stukkie ff door naar de 100. smeren doe ik niet, doet de benzine bar lekker voor me, 1:50 DUS en dat is altijd kut olie. maar het gaat perfect. ik zou tts willen maar gewoon geen zin in al dat gedoe.

owja, me olie pomp staat aangesloten, en pompt altijd alsof ik stationair rij met goeie olie.

iemand een idee hoeveel die pomp smeert als je geen gas geen met dat pompje?
 
Pertijn 9-12-01?17:34 Print reply
Posts: 846
Nadelen van extra smeren die ik nu zo gauw kan bedenken:

-kosten (boeie, maar toch he?)
-De gevreesde extra koolvorming (bij een hoge compressie en nauwe squish funest)
-Uitlaat vol?
-Bougie makkelijker zwart dus slechtere vonk -> moeilijker lopen.

Vol synthetisch zou geen koolvorming opleveren omdat het dus geen natuurproduct is ofzo, beter in ieder geval..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Zeta-boy 9-12-01?17:50 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Nadelen van extra smeren die ik nu zo gauw kan bedenken:

-kosten (boeie, maar toch he?)
-De gevreesde extra koolvorming (bij een hoge compressie en nauwe squish funest)
-Uitlaat vol?
-Bougie makkelijker zwart dus slechtere vonk -> moeilijker lopen.

Vol synthetisch zou geen koolvorming opleveren omdat het dus geen natuurproduct is ofzo, beter in ieder geval..


Dat geld allemaal niet voor mij want:

kosten: voor 7,50 per liter olie ga ik niet liggen klagen
Koolvorming: Welke koolvorming?? Uitlaatpoort is koolvrij. Als je cilindertje maar hard genoeg blaast......
Bougie zwart: Geen last van, laatste keer had mijn bougie een mooie kleur.

Oja de uitlaat: Vandaag nog gekeken maar daar zat niet veel roet in.

[This message is edited by Zeta-boy on 9-12-01 17:54]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??

Dit topic is 2062 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved