Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 690 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2365 - Gat in zuiger
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 8-12-01?14:50 Print topicpost
Posts: 333
Oepz dus..Ik had al verteld dus dat die Yamaha racer niet echt fijn reed, nou: ik ben erachter.
Ik pas rijden, rammelde rammel. Ik dacht eerst dat het voortandwiel aan de binnenkant was versleten want ik kon helemaal niet meer rijden.
Thuis gekeken, kop eraf enzo gat in de zuiger gebrand. :p
Kon ik gelijk zien dat de cilinder nog goed was *thank God* bleek een COC Malossie te zijn
Nu vraag ik me af, hoe brand er ooit een gat in je cilinder. Ik denk zelf dat de ontsteking veel te laat staat (hij start erg goed, maar komt tijdens rijden niet in de powerband wat wel zou moeten) dit lijkt me wel een aannemelijke verklaring. Verder is de kop 80cc en de cil. 110. De compressie is lomp hoog dus misschien dat dat ook nog wat is. Verder zou het mengsel nog een punt kunnen zijn. Mensen ervaring met gaten in zuigers en nog tips hoe ik alles goed kan nakijken zonder dat ik strax weer een gat in een nieuwe (HELE DURE) zuiger fik??
 

BlueThunder 8-12-01?15:04 Print reply
Posts: 190
Kijk eens naar je bougie (moet koffie met melk bruin zijn).
Veel compressie is natuurlijk goed.
Je brommer moet wel goed gesmeerd worden: dus 1 op 10 of 1 op 15
 
je kunt altijd sneller......
Slammer 8-12-01?15:12 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: Vince?

Kijk eens naar je bougie (moet koffie met melk bruin zijn).
Veel compressie is natuurlijk goed.
Je brommer moet wel goed gesmeerd worden: dus 1 op 10 of 1 op 15


Teveel compressie kan toch ook slecht zijn. Ik bedoel als die verbrandingskamer heel erg klein is kan die zuiger toch z'n warmte niet goed kwijt en brand er een gat in de zuiger.

En die tijd kan toch ook erg slecht zijn, als ie dus naontsteking krijgt?
 
Sneks 8-12-01?15:20 Print reply
Posts: 2499
1 op 10 , ik zou eerder denken aan 1 op 30/35, met goed olie (tts, stt, a747). En er brand een gat in de zuiger als je ontsteking veel te vroeg staat.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Slammer 8-12-01?15:23 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

1 op 10 , ik zou eerder denken aan 1 op 30/35, met goed olie (tts, stt, a747). En er brand een gat in de zuiger als je ontsteking veel te vroeg staat.



Hm ik zou in eerste instantie niet echt aan die smering denken. Vlgs die jongen waarvan ik hem heb gekocht was de smering goed (tankte wel 1:50) maar dan met een grote sproeier.

Kan iemand nog wat over ontsteking verkeerd afgesteld, wat de gevolgen zijn.
 
BlueThunder 8-12-01?15:35 Print reply
Posts: 190
1 op 50
das wel heeeeeel erg weinig, das gewoon brommix dan?
Is ie dan al eens vastgelopen, of maakt die brommer niet meer dan 5000 toeren?

Broske en Zeta-boy stoppen er trouwens ook heel veel olie in.
Bij een 70cctje stop ik er natuurlijk niet zo veel olie in 1:25 ongeveer
 
je kunt altijd sneller......
Slammer 8-12-01?15:40 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: Vince?

1 op 50
das wel heeeeeel erg weinig, das gewoon brommix dan?
Is ie dan al eens vastgelopen, of maakt die brommer niet meer dan 5000 toeren?

Broske en Zeta-boy stoppen er trouwens ook heel veel olie in.
Bij een 70cctje stop ik er natuurlijk niet zo veel olie in 1:25 ongeveer


Jep gewoon brommix (ik denk dat er alleen nogal grote spoeier inzit.) Hij draaide max 10.000 toeren en dat reedt niet fijn. Maar met zo'n malossie moet ie de 13.000 wel halen.
Wat ik denk ik dus te late afstelling en te kleine verbrandingskamer. Zuiger was trouwens redelijk vet toen ik hem eruit haalde.

Maar ik zal ook es strax als ik nieuwe zuiger heb naar het mengsel kijken. Kan de boel ook te heet worden door te vet in het mengsel of iets anders verkeerd met het mengsel
 
BlueThunder 8-12-01?16:09 Print reply
Posts: 190
Kijk eens ff naar je bougie...10000 toeren is wel erg weinig, hij moet wel lekker janken !!
 
je kunt altijd sneller......
Zeta-boy 8-12-01?17:27 Print reply

Posts: 2066
als je een gat in de zuiger hebt ligt dat heel vaak aan het feit dat je ontsteking te vroeg staat. En dat gat komt er niet in door te weinig smering. Dan moet ie alleen vastlopen.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
B3AST 8-12-01?17:28 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Vince?
Bij een 70cctje stop ik er natuurlijk niet zo veel olie in 1:25 ongeveer


DAMN... heb jij last van spastische trekjes waarbij je extra hard in de oliefles knijpt bij het tanken??

1:25 is VEEEELSTE veel man... 1:40 is meer dan zat voor een hoogtoerige 70cc....
 
- insane in the brain -
Zeta-boy 8-12-01?17:55 Print reply

Posts: 2066
Eej B3ast, 1:25 kan gerust. En als je zulke goedkope olie als wij hebben gebruikt kan het echt geen kwaad hoor. En voor jou informatie, met de 125 cc die ik had smeerde ik 1:12,5
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
B3AST 8-12-01?18:01 Print reply
Posts: 2469
jah alles kan, maar doe ik echt niet hoor... krijg je dan geen last van tyfus veel kool?

ik smeer altijd 1:40 (TTS natuurlijk)bij hoogtoerige 70's en ik heb nog nooit een vastloper gehad vanwege tekort aan smering...
 
- insane in the brain -
verwijderd 8-12-01?18:07 Print reply
Posts: 4082
ik had gehoord dat castrol TTS niet goed is voor brommers zonder powervalve, je kan beter putuline hebben ofzo geloof ik
 
Zeta-boy 8-12-01?18:18 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: B3AST?

jah alles kan, maar doe ik echt niet hoor... krijg je dan geen last van tyfus veel kool?

ik smeer altijd 1:40 (TTS natuurlijk)bij hoogtoerige 70's en ik heb nog nooit een vastloper gehad vanwege tekort aan smering...


Nee helemaal schoon, geen koolaanslag te bekennen. En het is ook leuk zoveel olie. Mensen die achter je rijden genieten dan heel veel
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
MB50TUNED 8-12-01?18:27 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

ik had gehoord dat castrol TTS niet goed is voor brommers zonder powervalve, je kan beter putuline hebben ofzo geloof ik


TTS is juist de olie. En een powervalve zorgt alleen voor een lage uitlaatpoort bij lage toerentallen. En heeft er niets mee te maken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 8-12-01?18:28 Print reply
Posts: 2469
Hmmm ik heb wel eens gehad dat mn demper gewoon olie begon te kotsen bij 1:40 al...

de rechter zijkant van de velg in mn MT zitten allemaal zwarte spatters op, die troep druipt gewoon daaruit de demper en dat komt om een of andere manier op de velg en dat word 1 grote zwarte rommel

genietende mensen zijn idd erg leuk
 
- insane in the brain -

Dit topic is 2063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved