Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stotter op 6000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23614 - stotter op 6000 toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DannyCross 1-11-2004 22:37 Print topicpost

Posts: 16
hallo ik heb een mtx-sh, en ik ging laatst kijken of me brommer beter ging rijden met een 105 sproeier ipv 110.. ik reed zo;n 500 meter volop waarna hij inneens heel erg begon te stotteren.. ik heb toen de moter uitgezet en ik heb de bougi bekeken, zag er goed uit. toen ik hem weer starte kwam de brommer niet verder dan 6000 toeren, hij ging stotteren en liep terug naar de 4000. ik heb toen de 110 sproeier er weer ingezet en nu doet hij nogsteeds hetzelfde terwijl hij eerst goed reed met 110...
k snap der geen anusje meer van :->
please help
mzzl Danny
 

Ariej 1-11-2004 22:47 Print reply

Posts: 3685
wat is de kleur van je bougie en wat is je setup?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
vinnie 1-11-2004 22:48 Print reply

Posts: 3505
Kan zijn dat je bougie stuk is... probeer es een andere
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
kpotappel86 1-11-2004 22:58 Print reply

Posts: 2679
haal ff een nieuwe bougie...

dan weet je wat meer... dit lijkt mij het...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
MTX-speed 2-11-2004 0:03 Print reply

Posts: 1229
Het zal inderdaad waarschijnlijk je bougie zijn. Deze is waarschijnlijk kapot gegaan door een deel toeval en doordat je je setup hebt veranderd. Je hebt er een kleinere sproeier in gedaan wat resulteerd tot een iets hogere verbrandingstemperatuur. Dit was waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overstromen (in dit geval zorgde het ervoor dat waarschijnlijk de isolatie is gaan scheuren aan de binnenkant van de bougie, waardoor de vonk binnenin de bougie over is gaan slaan). Jammer, niks aan te doen, gewoon effe een andere bougie gaan halen, een B8 of B9 ofzo, ligt aan je afstelling.
 
DannyCross 3-11-2004 16:20 Print reply

Posts: 16
ja ik heb dus allerlei bougi's geprobeerd, ik heb sproeiers en carbrateurs verwisseld en nix helpt..
ik ben vanmiddag weer ff gaan proberen, ik heb 500 meter gereden en toen ik weer thuis kwam heb ik me bougi gecontroleerd.. hij was zo wit als het maar kan..
t zou betekenen dat ik een tekleine sproeier zou hebben, maar ik zit al op 110 kehin met 56 cc(gehoont en waarschijnlijk wel getunend, 1,1kw) en dat lijkt me al aan de grote kant..
lijkt mij steeds meer ontsteken, en ja daar snap ik helemaal geen aars van..
help..

 
hondadriver_chris 3-11-2004 16:23 Print reply

Posts: 1042
wit is te arm!!
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
gigo 3-11-2004 16:36 Print reply
Posts: 370
probeer je grondplaat op verschillende standen.
 
Saknet 3-11-2004 16:37 Print reply

Posts: 10355
kan zoveel meer zijn... heb je wel luchtfilter erop..?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
khpoppema 3-11-2004 17:00 Print reply

Posts: 3199
valse lucht voor of achter de carb
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
DannicHonda 3-11-2004 17:51 Print reply

Posts: 235
een mede mtx-sh rijder

maarja,
wat voor cilinder ligt er nu op dan, lijkt mij geen orgineel. eerder een eurocilindro 50cc als ik dat zo hoor. 110 sproeier is al aardig groot ja, lijkt mij eerder een geval van valse lucht (heb zelf ook gehad)
 
DannyCross 3-11-2004 18:00 Print reply

Posts: 16
valse lucht
hij loopt echt suppergoed stationair en tot de 4000K is alles top.. met valse lucht is stationair kut dus dat lijkt me uitgesloten..

wit is te arm
hij liep eerst goed met deze sproeier en had een lekkere bruine kleur. lijkt me sterk dat t inneens veranderd.. en ook na het verwisselen van sproeiers deed ie hetzelfde.

luchtfilter zat erop..

ff voor duidelijkheid, het gebeurde van het ene op t andere moment na 500 meter rijden op een iets kleinere sproeier(testrit)

snaptnietmeer.. wat kan er mis zijn met men ontsteking..
bvd
 
kpotappel86 3-11-2004 18:21 Print reply

Posts: 2679
je had je lichtfilter al nagekeken ?

heb je geen lekke koppaking ofzo ? opeens ?

misschein beetje raar maar check het ff... ken je iemand met een mtx nog ? kun je cdi ofzo ff proberen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
DannyCross 3-11-2004 19:15 Print reply

Posts: 16
hmm lekker koppaking zou wel kunnen.. ik heb er nl 2 inzitten omdat de zuiger die erinzit anders kopneukt.. is een mb/mtzuiger in sh cilinder en die is ietsjes groter..
ik ga morgen is ff kijken..
misschien stomme vraag maar hoe zie ik of ie lek is/ gelekt heeft..
en kan het lekker de brommer zo doen stotteren
dankje mzzl danny
 
DannicHonda 3-11-2004 20:45 Print reply

Posts: 235
die zuiger maakt nix uit, heb ik er ook in zitten. en 2 koppakkingen werkt niet
 
DannyCross 3-11-2004 22:06 Print reply

Posts: 16
bij mij lekker wel
 

Dit topic is 1735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved