Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc op klein frame...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23551 - 125cc op klein frame...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 31-10-2004 14:20 Print topicpost

Posts: 2242
Halow..

Ik wil aan een project beginnen, want ik heb de spulle, dus het hoeft niet veel geld te kosten, ik wil me 80 blok met 125 op een klein frame gaan maken, een puch of tomos frame oid.

Nou is mijn vraag welk klein frame is het stevigst, een puch frame, tomos frame, of van een andere kleine brommer?

Iemand ideetjes? Breng je leuke ideeen!
Een mt achterbrug lijkt me zowiezo een vereiste, en er zal ook wel redelijk wat gelast moeten worden.

Alvast bedankt hé
 
HTS Autotechniek

arrier 31-10-2004 14:33 Print reply
Posts: 2221
is alle2 brak kzal voor puch gaan lekker goedkoop
 
2wheels[jurg] 31-10-2004 14:35 Print reply

Posts: 3503
is zelfbouw niets?

bijde zal je toch fiks moeten verstevigen. als je toch 1 van die 2 wil dan zou ik voor puch gaan. is wat meer 2dehands voor te vinden enzo
 
John Huijben 31-10-2004 14:37 Print reply

Posts: 2433
puch n frame mischien een idee ?
je krijgt dat mt blok niet zo snel dat hij een puch frame kromtrekt, maak je daar maar geen zorgen over.
maar 120 - 130 gaan rijden met een puch lijkt me een beetje erg hard.
op een puch zitte nl. bandjes die meestal maar zijn goedgekeurt tot de 80 km/u.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
2wheels[jurg] 31-10-2004 14:40 Print reply

Posts: 3503
frame zelf zal wel mee vallen maar achterbrug(bevestiging) krijgt het zwaar. heb wel is een puch gezien met mt achterbrug/voorvork weet alleen niet of dat zo past
 
Ja Weh nou 31-10-2004 14:43 Print reply

Posts: 2242
Ik wil met een bestaand frame beginnen, omdat ik dan een basis heb, ik wil ook niet echt hard met dat ding gaan rijden oid, maar ik wil het wel rijdend hebben, en dat het beetje heel blijft met optrekken.

Een puch frame kan ik dus net zo goed pakken als een tomos frame?

De achterbrug bevesiging zal dus zowiezo verstevigd moeten worden.

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 31-10-2004 14:44
 
HTS Autotechniek
kpotappel86 31-10-2004 14:46 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]

frame zelf zal wel mee vallen maar achterbrug(bevestiging) krijgt het zwaar. heb wel is een puch gezien met mt achterbrug/voorvork weet alleen niet of dat zo past


daarom zegt hij ook n frame... dit is sterker

[img]http://members.lycos.nl/kpotappel/Overige/Andere brommers moters enz..../rood-simonino-nframe.jpg[/img]

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 31-10-2004 14:46
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Ja Weh nou 31-10-2004 14:48 Print reply

Posts: 2242
Op een goede manier dus een stang tussen tank en zadel lassen? Ik wist niet dat ze dat een n frame noemen, maar dat was ik igg al wel van plan
 
HTS Autotechniek
John Huijben 31-10-2004 14:49 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


daarom zegt hij ook n frame...

[img]http://members.lycos.nl/kpotappel/Overige/Andere brommers moters enz..../rood-simonino-nframe.jpg[/img]


das geen orgineel n frame hoor

zo zijn ze orgineel :


die op de foto van jou is gewoon een normaal puch frame dat is aangepast
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Tha ripper 31-10-2004 14:51 Print reply
Posts: 199
Nee een n-frame is een frame zonder achtervering dus in plaats van veren een stang.
 
2wheels[jurg] 31-10-2004 14:52 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


daarom zegt hij ook n frame... dit is sterker

foto
Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 31-10-2004 14:46


had over de N heen gelezen, ja goed dat zou een goeie oplossing zijn
 
Hannes 31-10-2004 14:53 Print reply

Posts: 4530
leon de mt5 boer heeft zoiets gedaan.

http://groups.msn.co...=4675464217525089856
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Ja Weh nou 31-10-2004 14:54 Print reply

Posts: 2242
Dus als basis een puch n-frame.

Wat zijn bij een puch de zwakste punten?

Ik heb nl nooit aan puch gesleuteld..
 
HTS Autotechniek
Ja Weh nou 31-10-2004 14:55 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

leon de mt5 boer heeft zoiets gedaan.




Heej ja zoiets heb ik in gedachten, Heeft dat ding ook gereden met uitlaat enz?

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 31-10-2004 14:56
 
HTS Autotechniek
Hannes 31-10-2004 14:56 Print reply

Posts: 4530
ja die heeft gereden enzo, moet je hem maar eens inboxen. Zit een heel leuk verhaal aanvast
 
Supermotard, seperates the men from the boys
John Huijben 31-10-2004 14:57 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

Dus als basis een puch n-frame.

Wat zijn bij een puch de zwakste punten?

Ik heb nl nooit aan puch gesleuteld..


als je gaat crosse of je hebt een schijfrem voor ofzo dan wil de tank nogaleens naar boven verbuigen, je ziet ook weleens een verstevigingsbuis van het balhoofd naar het stuk waar de zadelpin zit lopen, net zoals bij de puch van leon de mt5 boer.

verder vind ik de voorvork wat ielig ( een MT voorvork past er btw. zo in, met een paar kleine aanpassingen aan onderpoten kun je de orginele velgen ook gebruiken.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 2049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved