Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - anti tril asje??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23546 - anti tril asje??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wiebutt 31-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 6264
Ow ik ging er vanuit dat je cilinder enz eraf was , je blok hangt ook nog onder je brommer ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Splendid 31-10-2004 13:19 Print reply

Posts: 8421
ja..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
wiebutt 31-10-2004 13:21 Print reply

Posts: 6264
Ow oke , naja moet je zelf wete , en gewoon idd kijke hoever de zuiger omhoog kan en hem boven aan late staan.
Op de carter staat een pijltje en op je balansas een markering zet dat gelijk met elkaar en zet alles er weer in, controleer dan ff of alles nog op de juiste plek staat ( wil welis verschuiven )
En rijde maar
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Splendid 31-10-2004 13:23 Print reply

Posts: 8421
kan het ook zijn dat ik geen balansas heb?..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
wiebutt 31-10-2004 13:23 Print reply

Posts: 6264
Lijkt me sterk

Edit : Maar het kan

Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 31-10-2004 13:24
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Ja Weh nou 31-10-2004 13:45 Print reply

Posts: 2242
Als je het carter aan de koppelingskant eraf haalt, dan kan je die balansas niet in zijn geheel zien, je ziet 2 wat kleinere tandwielen, en de meest bovenste en linkse is de balansas. op dat tandwiel staat een markering. en op het blok ook.die moet je gelijk zetten, de krukas op het bdp en dan het koppelingshuis er terug op doen. dan staat hij optijd. je kan dan altijd nog controleren of hij optijd staat, als je krukas nogsteeds op bdp staat, en de balansas gelijk met de markering is het goed.
 
HTS Autotechniek
chineesboer 31-10-2004 13:53 Print reply

Posts: 3676
Yo, ik heb net ff bij hem gekeken en de balansas zit idd niet goed, teveel naar links....

Hoe zet je dit het beste goed?
 
wiebutt 31-10-2004 13:55 Print reply

Posts: 6264
Dat staat al een paar keer aangegeve , markeringen gelijk en de krukas op bovenste punt
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Ja Weh nou 31-10-2004 14:07 Print reply

Posts: 2242
koppelingshuis eraf, assen goed zetten, koppelingshuis er terug op
 
HTS Autotechniek
chineesboer 31-10-2004 14:36 Print reply

Posts: 3676
Hij veert toch terug, hoe moet ie dan gelijk komen met het pijltje?
Je kunt hem er niet uithalen....

Hebben jullie een wat duidelijkere uitleg?
 
MTX-speed 31-10-2004 14:41 Print reply

Posts: 1229
Inderdaad je balansas. Deze moet je "op tijd zetten". Dit kun je doen doorje rechterkarterhelft eraf te halen. Je ziet al het goed is op de krukas een puntje/streepje staan. Op je rechtermiddenkarterhelft staat ook een soort pijltje. Dit is bij de balansas ook. Hier staat een streepje op en op de middenkarterhelft ook een pijltje. Je moet zorgen dat bij zowel de krukas en de balansas deze pijltjes kloppen. dit kun je doen door het tandwiel+as die de koppeling met de balansas verbind, er een stukje uit te trekken. Zet ze allebei "op tijd" (de pijltjes dus gelijk zetten) en druk de as terug het blok in. Dit zal waarschijnlijk heel moeilijk gaan. Maar dit kun je bijvoorbeeld doen door terwijl je op deze as druk de koppeling/krukas te verdraaien, je zult zien datie dan vanzelf terugschiet. Check daarna of ze nog op tijd staan eej.


oowja, de balansassen werken optimaal bij originele afstelling. Kortom; bij een 125cc zul je er nagenoeg niets van merken. Als je dus je 125je iets feller wil maken, trek dan de as die de koppeling met de balansas verbindt, er gewoon uit. (als je een toerentelleruitgang hebt zal deze dus ook niet meer werken).
Er draaien zo 2 of 3 tandwielen minder, minder koppel, dus istie feller. Het resultaat zul je natuurlijk bijna niet merken, maar het is een begin . Als je het ECHT wilt gaan merken kun je bijvoorbeeld ook het tandwiel dat de kickstarter aan de koppeling verbindt, eraf halen, en gewoon aanduwen
het vliegwiel afdraaien.......enz...
maar daar ging het nie om, ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt....
 
John Huijben 31-10-2004 14:53 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

blablablabla

oowja, de balansassen werken optimaal bij originele afstelling. Kortom; bij een 125cc zul je er nagenoeg niets van merken. Als je dus je 125je iets feller wil maken, trek dan de as die de koppeling met de balansas verbindt, er gewoon uit. (als je een toerentelleruitgang hebt zal deze dus ook niet meer werken).
Er draaien zo 2 of 3 tandwielen minder, minder koppel, dus istie feller. Het resultaat zul je natuurlijk bijna niet merken, maar het is een begin . Als je het ECHT wilt gaan merken kun je bijvoorbeeld ook het tandwiel dat de kickstarter aan de koppeling verbindt, eraf halen, en gewoon aanduwen
het vliegwiel afdraaien.......enz...
maar daar ging het nie om, ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt....


balansas gewoon laten zitten ook als je gaat opvoeren.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
chineesboer 31-10-2004 14:55 Print reply

Posts: 3676
hier splendid ff..

ik snap er eigenlijk niks van..

ik moet dus eerst ook mn cil eraf halen?? voor dat pijltje op de krukas?

 
Splendid 31-10-2004 15:07 Print reply

Posts: 8421
en hij moet dus terugveren naar dat pijltje op de carter?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Remco RS 31-10-2004 15:21 Print reply

Posts: 11463
Ja bij mij is hij er ook uit.. Zo gekocht. Kan helemaal geen kwaad. Alleen zo rond de 7000 tpm in zn 4 wil hij wel s in een vreemd ritme trillen. Maar meestal merk je het nieteens
 

Dit topic is 1372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved