Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #23546 - anti tril asje??
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1372 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
wiebutt |
31-10-2004 13:19 |
Posts: 6264 |
Ow ik ging er vanuit dat je cilinder enz eraf was , je blok hangt ook nog onder je brommer ?
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Splendid |
31-10-2004 13:19 |
Posts: 8421 |
ja..
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
wiebutt |
31-10-2004 13:21 |
Posts: 6264 |
Ow oke , naja moet je zelf wete , en gewoon idd kijke hoever de zuiger omhoog kan en hem boven aan late staan.
Op de carter staat een pijltje en op je balansas een markering zet dat gelijk met elkaar en zet alles er weer in, controleer dan ff of alles nog op de juiste plek staat ( wil welis verschuiven )
En rijde maar
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Splendid |
31-10-2004 13:23 |
Posts: 8421 |
kan het ook zijn dat ik geen balansas heb?..
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
wiebutt |
31-10-2004 13:23 |
Posts: 6264 |
Lijkt me sterk
Edit : Maar het kan
Dit bericht is ge-edit door wiebutt op 31-10-2004 13:24
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Ja Weh nou |
31-10-2004 13:45 |
Posts: 2242 |
Als je het carter aan de koppelingskant eraf haalt, dan kan je die balansas niet in zijn geheel zien, je ziet 2 wat kleinere tandwielen, en de meest bovenste en linkse is de balansas. op dat tandwiel staat een markering. en op het blok ook.die moet je gelijk zetten, de krukas op het bdp en dan het koppelingshuis er terug op doen. dan staat hij optijd. je kan dan altijd nog controleren of hij optijd staat, als je krukas nogsteeds op bdp staat, en de balansas gelijk met de markering is het goed.
|
|
HTS Autotechniek |
|
chineesboer |
31-10-2004 13:53 |
Posts: 3676 |
Yo, ik heb net ff bij hem gekeken en de balansas zit idd niet goed, teveel naar links....
Hoe zet je dit het beste goed?
|
|
|
|
wiebutt |
31-10-2004 13:55 |
Posts: 6264 |
Dat staat al een paar keer aangegeve , markeringen gelijk en de krukas op bovenste punt
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Ja Weh nou |
31-10-2004 14:07 |
Posts: 2242 |
koppelingshuis eraf, assen goed zetten, koppelingshuis er terug op
|
|
HTS Autotechniek |
|
chineesboer |
31-10-2004 14:36 |
Posts: 3676 |
Hij veert toch terug, hoe moet ie dan gelijk komen met het pijltje?
Je kunt hem er niet uithalen....
Hebben jullie een wat duidelijkere uitleg?
|
|
|
|
MTX-speed |
31-10-2004 14:41 |
Posts: 1229 |
Inderdaad je balansas. Deze moet je "op tijd zetten". Dit kun je doen doorje rechterkarterhelft eraf te halen. Je ziet al het goed is op de krukas een puntje/streepje staan. Op je rechtermiddenkarterhelft staat ook een soort pijltje. Dit is bij de balansas ook. Hier staat een streepje op en op de middenkarterhelft ook een pijltje. Je moet zorgen dat bij zowel de krukas en de balansas deze pijltjes kloppen. dit kun je doen door het tandwiel+as die de koppeling met de balansas verbind, er een stukje uit te trekken. Zet ze allebei "op tijd" (de pijltjes dus gelijk zetten) en druk de as terug het blok in. Dit zal waarschijnlijk heel moeilijk gaan. Maar dit kun je bijvoorbeeld doen door terwijl je op deze as druk de koppeling/krukas te verdraaien, je zult zien datie dan vanzelf terugschiet. Check daarna of ze nog op tijd staan eej.
oowja, de balansassen werken optimaal bij originele afstelling. Kortom; bij een 125cc zul je er nagenoeg niets van merken. Als je dus je 125je iets feller wil maken, trek dan de as die de koppeling met de balansas verbindt, er gewoon uit. (als je een toerentelleruitgang hebt zal deze dus ook niet meer werken).
Er draaien zo 2 of 3 tandwielen minder, minder koppel, dus istie feller. Het resultaat zul je natuurlijk bijna niet merken, maar het is een begin . Als je het ECHT wilt gaan merken kun je bijvoorbeeld ook het tandwiel dat de kickstarter aan de koppeling verbindt, eraf halen, en gewoon aanduwen
het vliegwiel afdraaien.......enz...
maar daar ging het nie om, ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt....
|
|
|
|
John Huijben |
31-10-2004 14:53 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
blablablabla
oowja, de balansassen werken optimaal bij originele afstelling. Kortom; bij een 125cc zul je er nagenoeg niets van merken. Als je dus je 125je iets feller wil maken, trek dan de as die de koppeling met de balansas verbindt, er gewoon uit. (als je een toerentelleruitgang hebt zal deze dus ook niet meer werken).
Er draaien zo 2 of 3 tandwielen minder, minder koppel, dus istie feller. Het resultaat zul je natuurlijk bijna niet merken, maar het is een begin . Als je het ECHT wilt gaan merken kun je bijvoorbeeld ook het tandwiel dat de kickstarter aan de koppeling verbindt, eraf halen, en gewoon aanduwen
het vliegwiel afdraaien.......enz...
maar daar ging het nie om, ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt....
balansas gewoon laten zitten ook als je gaat opvoeren.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
chineesboer |
31-10-2004 14:55 |
Posts: 3676 |
hier splendid ff..
ik snap er eigenlijk niks van..
ik moet dus eerst ook mn cil eraf halen?? voor dat pijltje op de krukas?
|
|
|
|
Splendid |
31-10-2004 15:07 |
Posts: 8421 |
en hij moet dus terugveren naar dat pijltje op de carter?
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Remco RS |
31-10-2004 15:21 |
Posts: 11463 |
Ja bij mij is hij er ook uit.. Zo gekocht. Kan helemaal geen kwaad. Alleen zo rond de 7000 tpm in zn 4 wil hij wel s in een vreemd ritme trillen. Maar meestal merk je het nieteens
|
|
|
|
Dit topic is 1372 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|