Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen op Nieuw uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23480 - Afstellen op Nieuw uitlaat
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RiDa-TZR 28-10-2004 19:06 Print topicpost
Posts: 197
Yah, jongens ik heb ook een vraag wat ongeveer met dit te maken heeft:

Ik had eerst een standaard uitlaat en sinds vandaag een bidalot, maar bij deze uitlaat begint de powerband pas op 8000toeren terwijl bij origineel al bij 7000 toeren begon en verder nog iets als hij begint op 8000 toeren dan gaat hij helemaal door T/M de roode gedeelte 11000-12000 toeren wat moet ik doen zodat de powerband eerder begint en dat het tot 10000 gaat??? (ik heb hem nog niet afgesteld op die nieuwe uitlaat, Maar hoe doe je dat??)
Hoe Stel je af???
 

Jarco 28-10-2004 19:13 Print reply

Posts: 4520
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

mss moet je dit eerst ff lezen

Edit: kan ook:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

Dit bericht is ge-edit door Jarco op 28-10-2004 19:15
 
StefanB 28-10-2004 19:15 Print reply

Posts: 2591
die powerband kan je niet afstellen... maar waarom koop je een andere uitlaat dan? :S
 
E24 M30b35@GT3576
Jarco 28-10-2004 19:16 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

die powerband kan je niet afstellen... maar waarom koop je een andere uitlaat dan? :S


mss om harder te gaan .

@ rida-tzr, je moet je carb ook afstellen he
 
Rik 28-10-2004 19:16 Print reply

Posts: 3464
idd bij nieuwe schakels is dat normaal met me conti op ori gsm ging ik ook al me tme toerenteller ver door rood..

zo hoge powerband is gewoon erg sportief rijden.. relaxt vond ik het niet maja. altijd zo erg op toeren janken.
 
RiDa-TZR 28-10-2004 19:19 Print reply
Posts: 197
maar dat hij door blijft gaan t/m roode zone is echt slecht voor je motor, en als je groter carburateur erin doet begint de powerband dan wel eerder???
 
StefanB 28-10-2004 19:19 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

[...]


mss om harder te gaan .

@ rida-tzr, je moet je carb ook afstellen he


ja en als ie dan beetje nou zou denken, had ie ook wel kunnen raden dat die nieuwe pijp meer toeren zou gaan maken...

en je powerband KAN niet eerder beginnen, dat ligt aan je uitlaat + cilinder.... er moet zowiezo grotere sproeier in je carb, anders loopt je brommer te arm

en waarom zou dat slecht zijn? het is nogsteeds een 2takt, daar heb je geen last van klepzweving etc zoals op een 4takt.. (als je daar teveel toeren mee draaid gaan bij vb gewoon je kleppen niet snel genoeg dicht, en beuk je die kleppen aan puin)

Dit bericht is ge-edit door StefanB op 28-10-2004 19:21
 
E24 M30b35@GT3576
Jarco 28-10-2004 19:20 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


ja en als ie dan beetje nou zou denken, had ie ook wel kunnen raden dat die nieuwe pijp meer toeren zou gaan maken...


ja das waar. Mja, afstellen moet altijd.
 
RiDa-TZR 28-10-2004 19:26 Print reply
Posts: 197
Je carburateur stel je op de volgende manier goed af
1- je draait de stelschroef voor het stationair uit
2- geef een beetje gas en draai dan aan het luchtstelschroefje tot hij het hoogste toerental haalt
3- dan stel je hem weer stationair af

-----------------------------------------------

bij nummer2: Als ik die luchtschroef moet draaien tot hoogste dan moet ik dus tot de roode zone toch?????
 
Jarco 28-10-2004 19:28 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiDa-TZR

Je carburateur stel je op de volgende manier goed af
1- je draait de stelschroef voor het stationair uit
2- geef een beetje gas en draai dan aan het luchtstelschroefje tot hij het hoogste toerental haalt
3- dan stel je hem weer stationair af

-----------------------------------------------

bij nummer2: Als ik die luchtschroef moet draaien tot hoogste dan moet ik dus tot de roode zone toch?????



heb je de rest als gelezen?
 
wiebutt 28-10-2004 19:28 Print reply

Posts: 6264
Met een goede sproeier ben je al een heel eind
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
RiDa-TZR 28-10-2004 19:30 Print reply
Posts: 197
Maar als ik groter carburateur in doe Begint Powerband dan wel eerder ?????


En groter sproeier moet ik toch pas doen als die bougie grijs/wit is....dat ga ik nog controleren.
 
Clemens 28-10-2004 19:30 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiDa-TZR

Je carburateur stel je op de volgende manier goed af
1- je draait de stelschroef voor het stationair uit
2- geef een beetje gas en draai dan aan het luchtstelschroefje tot hij het hoogste toerental haalt
3- dan stel je hem weer stationair af

-----------------------------------------------

bij nummer2: Als ik die luchtschroef moet draaien tot hoogste dan moet ik dus tot de roode zone toch?????


dan heb je alleen nog niet de goeie sproeier
 
Speakerfreak 28-10-2004 19:30 Print reply

Posts: 4941
powerband is met allerlei gekut wel te veranderen maar waarom zou je? dat rooie op je teller, BOEIEND? hoe meer toeren hoe beter joh gewoon afstellen en lekker rijden
 
Vieze naaiers hier
RiDa-TZR 28-10-2004 19:31 Print reply
Posts: 197
Voordat je wat geks begint te zeggen de eerste link was deze http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3
kijk jij maar eve of er behalve de forum iets anders staat!!!!!!!



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

[...]



heb je de rest als gelezen?

 
Jarco 28-10-2004 19:31 Print reply

Posts: 4520
en anders schakel je toch voor het rooie over . Maar eerst wel grotere sproeier erin doen he
 

Dit topic is 3162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved