Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppelingsprobleem mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23479 - koppelingsprobleem mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hierisbart 28-10-2004 19:01 Print topicpost
Posts: 19
ik heb een honda mt en als ik hem in zijn eerste versnelling zet en ik houd mijn koppeling in loopt hij heel zwaar vergeleken met in zijn neutraal. In zijn tweede versnelling is dit iets minder zwaar. Het vliegwiel draait ook als ik met koppeling loop in een versnelling. Als ik mijn koppeling strakker afstel is het nog steeds. Zou het misschien aan mijn oliepijl liggen of is het iets anders?
 

Joscross 28-10-2004 19:07 Print reply

Posts: 12501
Waarschijnlijk heb je er een te dikke olie in gedaan
 
hierisbart 28-10-2004 19:08 Print reply
Posts: 19
ik heb hier nog wat nieuwe olie staan dus kzal wel ff kijke of hij het doet als ik dat erin doe
 
Jarco 28-10-2004 19:10 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hierisbart

ik heb hier nog wat nieuwe olie staan dus kzal wel ff kijke of hij het doet als ik dat erin doe


als ie warm is, gaat het dan nog zo zwaar?
 
Clemens 28-10-2004 19:11 Print reply

Posts: 71
ik had dit toen ik er pas nieuwe olie in had gedaan. na even rijden was het opgelost, ik denk dat de olie nog niet goed was verdeeld ofzo.
 
Joscross 28-10-2004 19:13 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Clemens

ik had dit toen ik er pas nieuwe olie in had gedaan. na even rijden was het opgelost, ik denk dat de olie nog niet goed was verdeeld ofzo.

Na even rijden wordt de olie warm, waardoor het dunner wordt
 
hierisbart 28-10-2004 19:16 Print reply
Posts: 19
zover ik weet was het ook als hij warm was kzal hem nu wel ff warm laten worden om te kijken of het dan al over is maar ik denk het niet
 
Clemens 28-10-2004 19:19 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Na even rijden wordt de olie warm, waardoor het dunner wordt


dit was alleen de 1e keer na het verversen, daarna niet meer
 
Jarco 28-10-2004 19:20 Print reply

Posts: 4520
gooi dr gewoon 10/40 in ofzo.
 
hierisbart 28-10-2004 19:37 Print reply
Posts: 19
kheb er nog geen nieuwe olie ingedaan maar na het warm worden van de olie merkte ik geen verschil en als de moter aanstaat en ik zet hem in zn 1 en ik houd de koppeling in loopt hij niet zwaar maar als de moter uitstaat wel
 
puch_master 28-10-2004 19:40 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hierisbart

kheb er nog geen nieuwe olie ingedaan maar na het warm worden van de olie merkte ik geen verschil en als de moter aanstaat en ik zet hem in zn 1 en ik houd de koppeling in loopt hij niet zwaar maar als de moter uitstaat wel


Is meestal, zolang ie der niet slechter door loopt is het toch niet erg?
 
Toyota AE86 Levin coupé
hierisbart 28-10-2004 19:45 Print reply
Posts: 19
ja maar het hoort niet en dat vind ik vreemd kwil ff weten waar het aan ligt
 
Aard 28-10-2004 20:58 Print reply

Posts: 710
Koud of warm, ik merk geen verschil met lopen in de versnelling met koppeling in.

Misschien staat je kabel te strak, zet hem eens losser, je koppelingskabel.
 
hierisbart 28-10-2004 22:41 Print reply
Posts: 19
tis gelukt, nieuwe olie erin en hij loopt weer als een zonnetje er zat ook teveel olie in dus daar zal het wel aan gelegen hebben denk ik
 
arrier 29-10-2004 11:05 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

gooi dr gewoon 10/40 in ofzo.

inderdaad gooi ik er ook altijd in, maar eigenlijk is dit toch motorolie wat bij 4takt de zuigers smeert?
 
ingenting 29-10-2004 14:02 Print reply
Posts: 30
Je hebt ook gewoon multi grade motorfietsolie voor in je blok (bak en koppeling). Het verschil tussen auto- en speciale motorfietsolie is een extra anti wrijvingsdope. Die zit wel in auto olie maar niet in motorfietsolie. Dat komt omdat een auto een droge plaatkoppeling heeft en de meeste motoren- en brommerkoppelingen in dezelfde olie draaien als de versnellingsbak. Een anti wrijvingsdope zou voor een slippende koppeling kunnen zorgen, en dat wil je natuurlijk niet. Motorfiets motorolie is gewoon in dezelfde grades (diktes) te koop als auto olie, maar dan alleen zonder genoemde dope.
 
Bij twijfel iets meer...

Dit topic is 928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved