Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - motorblok yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23463 - motorblok yamaha dt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevenb 28-10-2004 13:13 Print topicpost

Posts: 21
Hallo
Mijn cilinder is uitgeboord tot de vierde overmaat. Hij is gehoond en er zit een nieuwe piston en zuigerveren op.
Er komt echter motorolie uit de uitlaatpoort. De motor start en maakt redelijk toeren maar haalt maar 5 km/h in zijn eerste.
Weet er iemand raad?
 

arrier 28-10-2004 14:11 Print reply
Posts: 2221
lekke krukaskeering
 
wageningen 28-10-2004 15:50 Print reply
Posts: 341
lekke cabr :P
 
pruttel, pruttel...... plop!!!
gaitz 28-10-2004 15:50 Print reply

Posts: 110
iets versleten????????
 
TZR Heerst!!!
jeroen 28-10-2004 15:51 Print reply

Posts: 15066
Ook een overmaat zuiger erin gedan?

En..rookt ie ook enorm?
blauwige rook moet je hebben als de kering lek is..maar je zal wel veel smeren omdat je nieuwecil hebt..?
 
kpotappel86 28-10-2004 16:11 Print reply

Posts: 2679
idd niet te vet gesmeerd gewoon ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
stevenb 29-10-2004 13:10 Print reply

Posts: 21
Heb hem eens gestart met pure benzine (zonder tweetaktsmering) en was dikke witte rook en direct vetplekken op straat. Begin ook te denken aan lekke krukaskeerring maar heb geen idee hoe je die moet vervangen.
 
wipe-out 29-10-2004 13:11 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
Teunmenator 29-10-2004 13:53 Print reply

Posts: 2524
lekke krukkaskeering is nogal makkelijk vervangen. Je had dus ook een overmaat zuiger erin?

krukkaskeering vervangen DT:
kickstarter eraf.
carterkap eraf.
Vervolgens zie je je koppelingshuis (rond ding met 4 schroeven erop) rechts daarvan zit een kleiner tandwieltje. Dit tandwieltje moet je loshalen. Mij is dit nooit gelukt op een andere manier dan met een luchtsleutel. (nou begin ik te twijfelen of het koppelingshuis er wel of niet afmoet maar das gewoon uit elkaar halen).

Iig tandwiel is eraf daaronder zit je keerring. Waarschijnlijk moet je er 2 kleine gaatjes inboren en er een parker indraaien en hem er dan uittrekken. Je moet wat je ook doet zorgen dat je de carter of de as waar de pakking inzit niet beschadigd. Want dan gaat die voortaan heel snel lekken zeg maar. Is die eruit dan doe je een andere erin dmv met een dopsleutel/ringsleutel erop te zetten en daar rustig op te tikken met een rubbere hamer. Sla hem er niet zo ver mogelijk in maar gewoon de voorste rand gelijk met de carter. en dan weer alles erop en tis klaar

(oh ja als je je cater los haalt ff eerst de olie aftappen dmv de bout onder je blok )
Het beste is ff een nieuwe carterpakking erin te doen als deze eraf is geweest.
 
brommercrazy 29-10-2004 13:54 Print reply

Posts: 2594
rechter krukaskering is er dan uitgeknalt, carterkap open halen en kering terug duwen.
 
stevenb 8-1-2005 20:01 Print reply

Posts: 21
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu een dt r en ook die dt heeft weer problemen
Als ik hem in 1e versnelling wil zetten springt hij weer in neutraal. Daarna zet ik hem nog eens in 1e en dan rijdt hij wel. Is dit probleem makkelijk op te lossen of moet het blok gesplitst worden?
 
I Love 70cc 8-1-2005 20:07 Print reply

Posts: 83
jows

kijk eerst eens even of je niet te veel olie in het blok hebt gedaan. Als je heel veel olie in het blok gooit ( meer dan voorgeschreven staat op carterkap) gaat hij olie verbranden door de overloop van versnellingsbak gedeelte naar de cilinder verbrandingskamer. Volgens mij moet er 600 ml in..
 
stevenb 8-1-2005 20:09 Print reply

Posts: 21
Het probleem met de keerringen is opgelost. Nu is het die klote 1e versnelling.
 
Soepkip 8-1-2005 20:10 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I Love 70cc

jows

kijk eerst eens even of je niet te veel olie in het blok hebt gedaan. Als je heel veel olie in het blok gooit ( meer dan voorgeschreven staat op carterkap) gaat hij olie verbranden door de overloop van versnellingsbak gedeelte naar de cilinder verbrandingskamer. Volgens mij moet er 600 ml in..


Right.

Maar het gaat al niet meer over die rook, maar over een DTR met gare versnellingsbak.

Tandwielen eerst maar eens controleren denk ik...
 
I Love 70cc 8-1-2005 20:15 Print reply

Posts: 83
oo azo

heb ook dtje kijk effe of het borg ringetje van de koppelings al er nog wel omheen zit zo nee dan kan deze niet meer op de goede stand komen om normaal versnellingen te pakken. Kijk ook effe naar het mechanisme van de as naar dat wieltje met 4 assen waarin de as ingrijpt. Lijkt me sterk dat het aan de tandwielen ligt deze kunnen aardig veel hebben je hoort niet vaak dat er wat mee mis is

 
low rider 8-1-2005 20:54 Print reply
Posts: 64
luister kheb ook een dt
zit net een 70cc eurokit op kheb alles ff netjes gepolijst in en uitlaat poort.
kmoet alleen nog een 18mm hebben heefd er iemand een liggen
 

Dit topic is 2026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved