Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ns-1 blok in mbx carters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 796 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23386 - ns-1 blok in mbx carters
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jurgheinz 26-10-2004 10:19 Print topicpost
Posts: 992

Ik wil ff weten of een ns-1 binnenkant gewoon in mbx carters kan leggen.
versnellingsbak koppeling enz enz....

Dus de hele zooi zo in mbx/r2 carters kan bouwen.
 

wipe-out 26-10-2004 11:30 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF

en volgens mij moet alles wel passen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
de_koen 26-10-2004 12:26 Print reply

Posts: 5595
klopt
hou er wel rekening mee dat ns1 kruk andere piston pen heeft

en dat een r2 rare krukaslager maat heeft
 
Honda 5-Bak te koop
hondacrosser 26-10-2004 12:28 Print reply

Posts: 1902
de schakelklok is anders en krukas

de koppeling zit met een moer vast ipv veertje

de bak past niet zomaar in een mbx carter want de schakelklok heeft een dikkere lagertap waar het neutraal schakelaartje zit

 
brutus 26-10-2004 14:01 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

klopt
hou er wel rekening mee dat ns1 kruk andere piston pen heeft

en dat een r2 rare krukaslager maat heeft


de lager maten r2 en sh r2 zijn hetzelfde alleen de olie keeringen zijn anders de krukaslagers identiek en uitwisselbaar zelf gedaan rijdt nog nog steeds goed
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
jurgheinz 26-10-2004 14:57 Print reply
Posts: 992
dus het hele verhaal is gewoon te realiseren.
 
brutus 26-10-2004 15:12 Print reply

Posts: 7934
mja het probleem is welke krukas je wilt gebruiken voor ns1 cilinder weet niet of de slag hetzelfde is en als je gwn en de pistonpen is anders dan r2.
weet ook niet of de pennen waar je cilinder opzit op de juiste plaats zit en of die cilinder er wel oppast zou je moeten proberen
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
arie-de-arier 26-10-2004 17:28 Print reply

Posts: 10000
binnenkant is volgens mij gewoon hetzelfde als r2

aangezien ze allebij die rare lager en keerring maat hebben, sowieso zijn versnellingsbakken en 4plaats koppelingen uit te wisselen
 
Allah is beter
RUTGER_86 26-10-2004 17:34 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

binnenkant is volgens mij gewoon hetzelfde als r2

aangezien ze allebij die rare lager en keerring maat hebben, sowieso zijn versnellingsbakken en 4plaats koppelingen uit te wisselen
maar wat honda crosser net zegt past de schakel wals iig NIET. dus dan moet je daar wel een andere voor regelen
 
DE MANNE VAN JANNE
brutus 26-10-2004 18:10 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86

[...]
maar wat honda crosser net zegt past de schakel wals iig NIET. dus dan moet je daar wel een andere voor regelen


of die van ns1 erin
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 26-10-2004 18:11 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

binnenkant is volgens mij gewoon hetzelfde als r2

aangezien ze allebij die rare lager en keerring maat hebben, sowieso zijn versnellingsbakken en 4plaats koppelingen uit te wisselen



mtx sh nsr zijn allemala hetzlefde als r2 de lagermaten. uitwisselbaar (getest)
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
RUTGER_86 26-10-2004 18:14 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

[...]


of die van ns1 erin
jah die van ns1 past all1 in een ns1 blok of je moet de achterste tap af laten draaien (bij de neutraalschakelaar) want dat is groter als bij andere hnda blokken
 
DE MANNE VAN JANNE

Dit topic is 530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved