Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt blijft in coma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23380 - mt blijft in coma
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2069 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 25-10-2004 23:01 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bazzz

Kijk eens of je bougie nat is, dat zou betekenen dat ie wel brandstof heeft en er dus is met de ontsteking/cdi is.

als ie droog is is er waarschijnlijk iets mis met je membraam ofzo, kijk eens of de membraamkleppen wel soepel kunnen openen.
ik denk dat het met de brandstof-toevoer te maken heeft.
en zoals marthin zei ff rechtstreek wat benzine in de cilinder gooien, dan zou die daar even op moeten lopen


ik vind jullie idee idd wel een goeie.. ik kon er met mn hoofd al niet bij waarom die bougie nog geen enkele vorm van verbranding toonde.. netjes als maar zijn kan.. had zo terug gekund naar de brommerboer..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda_freak 25-10-2004 23:04 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

ik heb dit probleem namelijk ook ooit een keer gehad met een mtx-sh van mij, en ik had er ook al van alles aan gedaan.

en toen bleek de m'n rechter krukaskeerring lek was.


laat dat t alsjeblieft niet zijn.. ik ben nog nooit in mn blok geweest en dat wil ik graag zo houden ook
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 23:06 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


laat dat t alsjeblieft niet zijn.. ik ben nog nooit in mn blok geweest en dat wil ik graag zo houden ook


ooit moet de eerste keer zijn


 
honda_freak 25-10-2004 23:07 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


ooit moet de eerste keer zijn




maar liever niet nu terwijl ik door dit godvergeten weer elke dag 30 min heen en 30 min terug moet fietsen naar school..
en als t fout gaat wordt ik heel gezellig

edit: wat houd t eigenlijk in als je rechterkrukaskeering lek is? die linker heb ik al is over gehoord met valse lucht..

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 25-10-2004 23:09
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 23:11 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


maar liever niet nu terwijl ik door dit godvergeten weer elke dag 30 min heen en 30 min terug moet fietsen naar school..
en als t fout gaat wordt ik heel gezellig

edit: wat houd t eigenlijk in als je rechterkrukaskeering lek is? die linker heb ik al is over gehoord met valse lucht..

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 25-10-2004 23:09


als je rechterkrukaskeerring lek is, krijgt ie veel te veel olie. en gaat ie dus nooit mooi lopen

aangezien ie bij jou niet eens starten wil, kan het best zijn dat de linker lek is.

 
Jan van Elderen 25-10-2004 23:13 Print reply

Posts: 555
Linkerrukas keerring is in 2 minuten vervangen...
Vliegwiel eraf, onsteking eraf schroef in de

oude keerring draaien en hem eruit trekken.
Nieuwe erin douwen en met een buis recht tot het einde duwen.

Vervolgens onsteking maximaal vervroegen (check FAQ) en goed vastzetten.
Vliegwiel er weer op beunen en hij is weer gefixed

Edit: Bleek bij mijn mbtje ook het probleem te zijn


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 25-10-2004 23:14
 
*blurk*
honda_freak 25-10-2004 23:14 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


als je rechterkrukaskeerring lek is, krijgt ie veel te veel olie. en gaat ie dus nooit mooi lopen

aangezien ie bij jou niet eens starten wil, kan het best zijn dat de linker lek is.



oftwel; dat wordt een splitsing van mn blok.. dat zo en zo in nog geen 5 jaar open is geweest als ik zo is naar dat ding kijk..

gaan er nog dingen in t rond vliegen ofzo?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
ThaYankee 25-10-2004 23:14 Print reply

Posts: 699
k zal als k jou was toch een keer goed kijken naar de ontsteking en dergelijke, geeft je bougie een GOEDE BLAUWE vonk?! want als wat aan de zwakke kant is, dan doet ie dus al snel helemaal NIKS meer. dat jij een schok krijgt van dat ding dat zegt niks, het gaat om een goede vonk namelijk, check dat eerst maar eens
 
malaguti rst ! ! !
Marthin 25-10-2004 23:16 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


oftwel; dat wordt een splitsing van mn blok.. dat zo en zo in nog geen 5 jaar open is geweest als ik zo is naar dat ding kijk..

gaan er nog dingen in t rond vliegen ofzo?


nee.

je moet gewoon een grote tafel pakken,

en dan beginnen met losschroeven.

alles wat je eraf schroeft, leg je op volgorde op die tafel.

en bij het in elkaar zetten, begin je gewoon weer achteraan.

ikzelf vind het het mooiste klusje wat er is.


Dit bericht is ge-edit door Marthin op 25-10-2004 23:16
 
honda_freak 25-10-2004 23:16 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen

Linkerrukas keerring is in 2 minuten vervangen...
Vliegwiel eraf, onsteking eraf schroef in de

oude keerring draaien en hem eruit trekken.
Nieuwe erin douwen en met een buis recht tot het einde duwen.

Vervolgens onsteking maximaal vervroegen (check FAQ) en goed vastzetten.
Vliegwiel er weer op beunen en hij is weer gefixed

Edit: Bleek bij mijn mbtje ook het probleem te zijn


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 25-10-2004 23:14


ik check de faq morgen wel.. maar als ik me niet vergis.. als je ontsteking te vroeg staat dan krijg je een mooie put in je zuiger.. en dat idee had ik al in de ouwe.. zat een klein kratertje in
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 23:17 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


ik check de faq morgen wel.. maar als ik me niet vergis.. als je ontsteking te vroeg staat dan krijg je een mooie put in je zuiger.. en dat idee had ik al in de ouwe.. zat een klein kratertje in


zet de onsteking dan ees 1 of 2mm later.
 
honda_freak 25-10-2004 23:20 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


zet de onsteking dan ees 1 of 2mm later.


nou nog ergens een poulietrekker jatten
ik ga morgen weer lekker aanrommelen.. ik heb iig genoeg makkelijke en kleine dingetje die ik eerst kan proberen.. gelukkig!

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 25-10-2004 23:21
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
ingenting 26-10-2004 10:07 Print reply
Posts: 30
Met een lekke keerring start zelfs een MT gewoon. Misschien loopt ie rot stationair, misschien legt ie een rookgordijn, maar lopen doet ie heus wel. Weet je wel zeker dat je bougie vonkt? Is ie nat? Dat je een schok van je ontsteking krijgt betekent dat die waarschijnlijk wel werkt. Of ie op tijd staat is een nader verhaal. Maar ook een erg fout afgestelde onsteking kan vaak een brommer nog wel laten starten. Ik denk dat je bougie flink verzopen is. Vooral de koudere typen zijn daar gevoelig voor. Gebruik gewoon eens een bougie die je blauw hebt zien vonken. Met zo'n slap oranje vonkje krijg je boel niet aan de praat. Een gat in een zuiger kan een aantal oorzaken hebben:
1. te hoge compressie met als gevolg detonatie
2. Te veel voorontsteking met als gevolg detonatie
3. bougie met te hoge warmtegraad. Gat ziet er uit alsof het erin gesmolten is.
Als je boel aan de praat hebt niet meteen denken dat je er bent, de boel moet wel nog goed afgesteld worden, zo te horen. Ik denk namelijk dat je een te warme bougie hebt, misschien zelfs een te hoge compressie (tenzij je nu een cilinder met hogere uitlaatpoort dan die kapotgevallen) en je sproeierbezetting vertrouw ik ook niet helemaal. Als je dat in orde hebt en je hebt nog steeds het idee dat ie stationair niet goed lopend te krijgen is of extreem rookt, dan moet je pas aan keerringen denken. Voor alleen een rechter keerring hoef je niet je blok te splitsen, alleen het rechter carter eraf en misschien de koppeling en primair tandwiel. Als je niewe keerringen monteert, vergeet dan niet wat olie tussen ring en as te doen, anders mol je die bij de eerste startpoging en kun je de truc nog eens uithalen. Voordeel is wel dat het de 2e keer al heel wat sneller gaat.... Succes!
 
Bij twijfel iets meer...
PRO TUNING 26-10-2004 10:37 Print reply

Posts: 4000
Demonteer je carburateur & spruitstuk.
Druk nu je membraan stevig in de cilinder.

Probeer nu met je vinger of de membraanklepjes wel open kunnen gaan.

Als de tongen van het membraan te lang zijn voor deze cilinder zal de motor niet starten.

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 26-10-2004 10:37
 
jeroen55 26-10-2004 10:47 Print reply

Posts: 326
chek de bedrading van de ontsteking nog eens goed. misschien is een draadje niet goed aangesloten of moet je het beter isoleren
 
mtx r2

Dit topic is 2069 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved