Ariej |
25-10-2004 22:32 |
Posts: 3685 |
50 of 70 eurocilindro?
-uitlaat dicht?
-wat voor kleur heeft je bougie, ik denk dat er wel een grotere bougie in mag, als het een 70 is..
-leen van een maat ofzo een cdi en vervang je oude om even te checken of je oude goed is of niet...
Dit bericht is ge-edit door Ariej op 25-10-2004 22:34
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
honda_freak |
25-10-2004 22:39 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
50 of 70 eurocilindro?
-uitlaat dicht?
-wat voor kleur heeft je bougie, ik denk dat er wel een grotere bougie in mag, als het een 70 is..
-leen van een maat ofzo een cdi en vervang je oude om even te checken of je oude goed is of niet...
Dit bericht is ge-edit door Ariej op 25-10-2004 22:34
70 athena
uitlaat heb je al doorgekrast..
bougie is nog net zo metalig als dattie eerst was.. tis een nieuwe, warmtegraad 9, kheb ook nog een oude vertrouwde 7 die ik altijd gebruik om te kijken of de bougie niet kapot is en tot nu toe heeftie me nog niet in de steek gelaten..
uhh.. grotere bougie? sproeier denk ik? voor keihin begint t al aardig op te houden bij 120 als ik me niet vergis.. t is de grootste die ik heb en bij mn oude cil heb ik altijd rond gereden met 98.
alledrie mn maten hier in de buurt hebben hun mt weg gedaan.. kben de enige nog in de buurt.. kzie wel is een idioot rijden.. maar dat is een idioot..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Fearless |
25-10-2004 22:40 |
Posts: 62 |
Hij vonkt wel...dus je cdi is iig goed.
Krijgt ie wel benzine? Is je bougie wel nattig?
|
|
|
|
Marthin |
25-10-2004 22:40 |
Posts: 6164 |
maar als je de bougie tegen de cilinderkop houdt heb je dan een stevige blauwe vonk?
|
|
|
|
honda_freak |
25-10-2004 22:44 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fearless
Hij vonkt wel...dus je cdi is iig goed.
Krijgt ie wel benzine? Is je bougie wel nattig?
ja maar mn cdi was al rot .. schijnbaar, want ik kreeg m met geen mogelijkheid goed afgesteld. toen heb bevriende brommerboer ff gekeken en die dacht aan cdi die niet helemaal keigaaf meer was.. hoge toeren zou dus een probleem blijven..
maar ik weet van weinig van cdi's af.. was t volgende ding op mijn lijstje van kennis..
mn bougie is wel vettig.. maar wat ik zeg.. carb is zo schoon als maar zijn kan.. alles doorgeblazen etc.. en mn benzinekraan lekt als een tierelier dus daar komt de benzine egt wel door..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Marthin |
25-10-2004 22:45 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
ja maar mn cdi was al rot .. schijnbaar, want ik kreeg m met geen mogelijkheid goed afgesteld. toen heb bevriende brommerboer ff gekeken en die dacht aan cdi die niet helemaal keigaaf meer was.. hoge toeren zou dus een probleem blijven..
maar ik weet van weinig van cdi's af.. was t volgende ding op mijn lijstje van kennis..
mn bougie is wel vettig.. maar wat ik zeg.. carb is zo schoon als maar zijn kan.. alles doorgeblazen etc.. en mn benzinekraan lekt als een tierelier dus daar komt de benzine egt wel door..
de cdi is kapot, of hij is het niet.
't is 1 van de beide dus niet half kapot.
gooi eens 1 dopje benzine in de cilinderkop en druk hem dan eens aan.
wat doet ie dan?
edit:
en verzet je onstekings anders eens.
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 25-10-2004 22:46
|
|
|
|
honda_freak |
25-10-2004 22:45 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
maar als je de bougie tegen de cilinderkop houdt heb je dan een stevige blauwe vonk?
ik hield m per ongeluk tegen de tank.. en toen kreeg IK een stevige vonk..
de vonk is zichtbaar.. laat ik t zo zeggen
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
John Huijben |
25-10-2004 22:46 |
Posts: 2433 |
ontstekingstijdstip goed ?
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
honda_freak |
25-10-2004 22:49 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]
de cdi is kapot, of hij is het niet.
't is 1 van de beide dus niet half kapot.
gooi eens 1 dopje benzine in de cilinderkop en druk hem dan eens aan.
wat doet ie dan?
edit:
en verzet je onstekings anders eens.
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 25-10-2004 22:46
wat hoortie te doen? t regent pijpestelen nu.. enk heb zo en zo geen zin meer.. ben al sinds 6 uur bezig..
mn ontsteking staat in principe gewoon goed.. is ook nix mee gebeurd sinds ik m heb... 9 maanden
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Fearless |
25-10-2004 22:49 |
Posts: 62 |
Ik heb gehad met mijn oude mtx dat mijn membraam niet meer goed was...de kleppen zaten vast....
oorzaak onbekend...dus kwam er geen benzine de cilinder in.
Nog een tipje van mijn kant...
Haal je luchtfilter er eens achter weg, leg je hand op de opening van de carb (luchtfilterzijde) laat iemand anders op het kickstartpedaal trappen en haal tijdens het trappen je hand van de carb af.
Zo Choke je hem als het ware flink hard...
|
|
|
|
honda_freak |
25-10-2004 22:52 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fearless
Ik heb gehad met mijn oude mtx dat mijn membraam niet meer goed was...de kleppen zaten vast....
oorzaak onbekend...dus kwam er geen benzine de cilinder in.
Nog een tipje van mijn kant...
Haal je luchtfilter er eens achter weg, leg je hand op de opening van de carb (luchtfilterzijde) laat iemand anders op het kickstartpedaal trappen en haal tijdens het trappen je hand van de carb af.
Zo Choke je hem als het ware flink hard...
membraam is ook pas nieuw.. enk heb nog gekeken of die nog in beweging kwamen.. was geen probleem.. kheb tog carbon kleppen gekocht dus die kan ik nog proberen..
choken maar is proberen dan
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Marthin |
25-10-2004 22:54 |
Posts: 6164 |
en voordat je die nieuwe cilinder erop hebt gezet, reed ie goed?
|
|
|
|
bazzz |
25-10-2004 22:55 |
Posts: 182 |
Kijk eens of je bougie nat is, dat zou betekenen dat ie wel brandstof heeft en er dus is met de ontsteking/cdi is.
als ie droog is is er waarschijnlijk iets mis met je membraam ofzo, kijk eens of de membraamkleppen wel soepel kunnen openen.
ik denk dat het met de brandstof-toevoer te maken heeft.
en zoals marthin zei ff rechtstreek wat benzine in de cilinder gooien, dan zou die daar even op moeten lopen
|
|
|
|
honda_freak |
25-10-2004 22:58 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
en voordat je die nieuwe cilinder erop hebt gezet, reed ie goed?
nee
khad op eens een dag dattie dr mee ophield.. 90 % kans op een warmloper.. en daarna hebbik de cil er af gehaald om ff na te kijken en toen tikte mijn broertje mn cil van de werkbank.. kapoet.. scheurtje in de wand..
dat is de reden dat ik een nieuwe heb gekocht
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Marthin |
25-10-2004 23:00 |
Posts: 6164 |
ik heb dit probleem namelijk ook ooit een keer gehad met een mtx-sh van mij, en ik had er ook al van alles aan gedaan.
en toen bleek de m'n rechter krukaskeerring lek was.
|
|
|
|