Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt blijft in coma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23380 - mt blijft in coma
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 25-10-2004 22:12 Print topicpost

Posts: 7650
kheb vanaaf geprobeerd mn mt met een spiksplinternieuwe athena cilinder weer aan de praat te krijgen.. maar nu krijg ik helemaal nul op t request.

symptomen:

er wordt gevonkt (toen ik mn bougie te dichtbij mn tank hield stond ik zelf te tintelen.. dus dat doet t) hoewel er berichten waren dat mn cdi kapot zou zijn..
kan die nog wel vonken maar niet meer goed of zo?

t ding heeft een machtige compressie, niet normaal.. ik mag best rennen om m in zn 1 zonder slippen te laten rollen.. dus dat zal t ook niet zijn. (de kop die ik er bij heb gekocht volgt ook de vorm van de zuiger)

keihin 18 mm carburateur (pas 1 1/2 maand oud) is schoon en ik heb t met een 110 en een 98 sproeier geprobeerd, weinig verschil. Maakt ook niet uit of ik t kapje van de filter er af haal, of ik mn luchtschroef helemaal open, dicht of 5 standen er tussenin draai.

Alle pakkingen zijn vernieuwd.

Uitlaat zit goed vast.

kortom, ik heb op de cdi na geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Ariej 25-10-2004 22:32 Print reply

Posts: 3685
50 of 70 eurocilindro?
-uitlaat dicht?
-wat voor kleur heeft je bougie, ik denk dat er wel een grotere bougie in mag, als het een 70 is..
-leen van een maat ofzo een cdi en vervang je oude om even te checken of je oude goed is of niet...

Dit bericht is ge-edit door Ariej op 25-10-2004 22:34
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
honda_freak 25-10-2004 22:39 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

50 of 70 eurocilindro?
-uitlaat dicht?
-wat voor kleur heeft je bougie, ik denk dat er wel een grotere bougie in mag, als het een 70 is..
-leen van een maat ofzo een cdi en vervang je oude om even te checken of je oude goed is of niet...

Dit bericht is ge-edit door Ariej op 25-10-2004 22:34


70 athena

uitlaat heb je al doorgekrast..

bougie is nog net zo metalig als dattie eerst was.. tis een nieuwe, warmtegraad 9, kheb ook nog een oude vertrouwde 7 die ik altijd gebruik om te kijken of de bougie niet kapot is en tot nu toe heeftie me nog niet in de steek gelaten..

uhh.. grotere bougie? sproeier denk ik? voor keihin begint t al aardig op te houden bij 120 als ik me niet vergis.. t is de grootste die ik heb en bij mn oude cil heb ik altijd rond gereden met 98.

alledrie mn maten hier in de buurt hebben hun mt weg gedaan.. kben de enige nog in de buurt.. kzie wel is een idioot rijden.. maar dat is een idioot..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Fearless 25-10-2004 22:40 Print reply
Posts: 62
Hij vonkt wel...dus je cdi is iig goed.

Krijgt ie wel benzine? Is je bougie wel nattig?
 
Marthin 25-10-2004 22:40 Print reply

Posts: 6164
maar als je de bougie tegen de cilinderkop houdt heb je dan een stevige blauwe vonk?
 
honda_freak 25-10-2004 22:44 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fearless

Hij vonkt wel...dus je cdi is iig goed.

Krijgt ie wel benzine? Is je bougie wel nattig?


ja maar mn cdi was al rot .. schijnbaar, want ik kreeg m met geen mogelijkheid goed afgesteld. toen heb bevriende brommerboer ff gekeken en die dacht aan cdi die niet helemaal keigaaf meer was.. hoge toeren zou dus een probleem blijven..
maar ik weet van weinig van cdi's af.. was t volgende ding op mijn lijstje van kennis..

mn bougie is wel vettig.. maar wat ik zeg.. carb is zo schoon als maar zijn kan.. alles doorgeblazen etc.. en mn benzinekraan lekt als een tierelier dus daar komt de benzine egt wel door..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 22:45 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


ja maar mn cdi was al rot .. schijnbaar, want ik kreeg m met geen mogelijkheid goed afgesteld. toen heb bevriende brommerboer ff gekeken en die dacht aan cdi die niet helemaal keigaaf meer was.. hoge toeren zou dus een probleem blijven..
maar ik weet van weinig van cdi's af.. was t volgende ding op mijn lijstje van kennis..

mn bougie is wel vettig.. maar wat ik zeg.. carb is zo schoon als maar zijn kan.. alles doorgeblazen etc.. en mn benzinekraan lekt als een tierelier dus daar komt de benzine egt wel door..


de cdi is kapot, of hij is het niet.

't is 1 van de beide dus niet half kapot.

gooi eens 1 dopje benzine in de cilinderkop en druk hem dan eens aan.

wat doet ie dan?

edit:
en verzet je onstekings anders eens.

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 25-10-2004 22:46
 
honda_freak 25-10-2004 22:45 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

maar als je de bougie tegen de cilinderkop houdt heb je dan een stevige blauwe vonk?


ik hield m per ongeluk tegen de tank.. en toen kreeg IK een stevige vonk..

de vonk is zichtbaar.. laat ik t zo zeggen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
John Huijben 25-10-2004 22:46 Print reply

Posts: 2433
ontstekingstijdstip goed ?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
honda_freak 25-10-2004 22:49 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


de cdi is kapot, of hij is het niet.

't is 1 van de beide dus niet half kapot.

gooi eens 1 dopje benzine in de cilinderkop en druk hem dan eens aan.

wat doet ie dan?

edit:
en verzet je onstekings anders eens.

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 25-10-2004 22:46


wat hoortie te doen? t regent pijpestelen nu.. enk heb zo en zo geen zin meer.. ben al sinds 6 uur bezig..
mn ontsteking staat in principe gewoon goed.. is ook nix mee gebeurd sinds ik m heb... 9 maanden
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Fearless 25-10-2004 22:49 Print reply
Posts: 62
Ik heb gehad met mijn oude mtx dat mijn membraam niet meer goed was...de kleppen zaten vast....

oorzaak onbekend...dus kwam er geen benzine de cilinder in.

Nog een tipje van mijn kant...

Haal je luchtfilter er eens achter weg, leg je hand op de opening van de carb (luchtfilterzijde) laat iemand anders op het kickstartpedaal trappen en haal tijdens het trappen je hand van de carb af.

Zo Choke je hem als het ware flink hard...
 
honda_freak 25-10-2004 22:52 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fearless

Ik heb gehad met mijn oude mtx dat mijn membraam niet meer goed was...de kleppen zaten vast....

oorzaak onbekend...dus kwam er geen benzine de cilinder in.

Nog een tipje van mijn kant...

Haal je luchtfilter er eens achter weg, leg je hand op de opening van de carb (luchtfilterzijde) laat iemand anders op het kickstartpedaal trappen en haal tijdens het trappen je hand van de carb af.

Zo Choke je hem als het ware flink hard...


membraam is ook pas nieuw.. enk heb nog gekeken of die nog in beweging kwamen.. was geen probleem.. kheb tog carbon kleppen gekocht dus die kan ik nog proberen..

choken maar is proberen dan
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 22:54 Print reply

Posts: 6164
en voordat je die nieuwe cilinder erop hebt gezet, reed ie goed?
 
bazzz 25-10-2004 22:55 Print reply

Posts: 182
Kijk eens of je bougie nat is, dat zou betekenen dat ie wel brandstof heeft en er dus is met de ontsteking/cdi is.

als ie droog is is er waarschijnlijk iets mis met je membraam ofzo, kijk eens of de membraamkleppen wel soepel kunnen openen.
ik denk dat het met de brandstof-toevoer te maken heeft.
en zoals marthin zei ff rechtstreek wat benzine in de cilinder gooien, dan zou die daar even op moeten lopen
 
honda_freak 25-10-2004 22:58 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

en voordat je die nieuwe cilinder erop hebt gezet, reed ie goed?


nee
khad op eens een dag dattie dr mee ophield.. 90 % kans op een warmloper.. en daarna hebbik de cil er af gehaald om ff na te kijken en toen tikte mijn broertje mn cil van de werkbank.. kapoet.. scheurtje in de wand..
dat is de reden dat ik een nieuwe heb gekocht
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Marthin 25-10-2004 23:00 Print reply

Posts: 6164
ik heb dit probleem namelijk ook ooit een keer gehad met een mtx-sh van mij, en ik had er ook al van alles aan gedaan.

en toen bleek de m'n rechter krukaskeerring lek was.
 

Dit topic is 2087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved