Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aanhaalmomenten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23366 - aanhaalmomenten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kietel Tuning 25-10-2004 17:03 Print topicpost

Posts: 863
wat zijn de aanhaalmomenten van de moeren op cilinderkop.
 

Joscross 25-10-2004 17:11 Print reply

Posts: 12501
12nm.
 
Blukaap2 25-10-2004 17:31 Print reply

Posts: 9953
18-22Nm voor een MT/MB/MBX/blabla (iedere honda schakelbrommer).

12Nm is voor M6 tapeindjes.
 
Stoere brommers
Bart-DRD 25-10-2004 17:32 Print reply

Posts: 1838
kan je zoiets nou ook met een beetje grote moment sleutel doen? heb soms het idee dat een grote alleen lekker werkt met van die moeren die aandraaimomenten hebben van 60nM en meer enzo
 
stom stuk ei uit blik...
Neonlampje 25-10-2004 17:34 Print reply

Posts: 14825
Bereik staat op de momentsleutel
De grootte maakt niet uit, de instelbaarheid/preciezie van de veer wel.

Ik heb eentje van 5 tot 50Nm.. die volstaat wel redelijk, als je meer dan 50Nm aan moet draaien dan ben je met trekkerblokken aan het knutselen ofzo (En tis allemaal ook wel n beetje te gokken.. maar bij cilinderkoppen enzo imho wel belangrijk)
 
MTX-speed 25-10-2004 18:00 Print reply

Posts: 1229
Voor watergekoelde en luchtgekoelde cilinders zijn verschillende aanhaalmomenten. Ikzelf gebruikte voor m'n watergekoelde cilinders 18Nm, als koppakking al meerdere keren was gebruikt ging ik telkens met stapjes van 2Nm omhoog voor elke keer ik hem opnieuw gebruikte. De pakking hield ik dus wel bij de cilinder, als je hem op een andere cilinder zou gebruiken kun je met het probleem te kampen komen datie niet goed zou afdichten. Je mag echter bij een m6-tapeindje nooit boven de 28Nm uit komen mits de tapeinden of moeren niet ernstig beschadigd zijn omdat je ze anders dol kunt draaien.
Bij mijn luchtgekoelde cilinders zette ik ze altijd op ongeveer 25Nm.
oowja en wel kruislinks aandraaien he anders kun je de kans oplopen dat je petje krom gaat staan. Beter een kwartier bezig zijn met de bouten vastdraaien dan 't cilinderpetje krom.
 
MTX-speed 25-10-2004 18:03 Print reply

Posts: 1229
oeps je cilinder-tapeinden zij m8 en kunnen dus maximaal 28Nm aan, de m6-boutjes zoals in de rest van het blok weet ik niet precies.

Op de "gebruiksaanwijzing" van een 110-malossi staat trouwens in dat de pet-bouten op 18Nm aangedraait dienen te worden.
 

Dit topic is 5558 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved