Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4takt onder een Tuareg.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 606 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #23348 - 4takt onder een Tuareg.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 25-10-2004 19:55 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


dikke brommer?

je bedoelt een lelijk uitziende krot met 4takt bagger geluid?



 
Allah is beter
arie-de-arier 25-10-2004 19:56 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]

blablabla

2takt VS. 4 takt

2 takt is sneller en 4 takt heeft een mooier geluid

KLAARstelletje kinderen



ehm? misschien helemaal persoonlijk? ik vind 98% van de 4takten gigantisch kut klinken eigenlijk
 
Allah is beter
twinshocker 25-10-2004 19:58 Print reply

Posts: 217
dan weet je niet wat mooi is maar jah das jou mening!!!! ik vind 4-takt super klinken
 
Sampers 25-10-2004 19:59 Print reply

Posts: 1231
4takt is echt mega klinkt gewoon doodelijk, en ja als je voor deze brommer uitlaat wil hebben, moet je ook weer een gaan maken, gaan wij ook doen, maar dan in inox
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
arie-de-arier 25-10-2004 20:00 Print reply

Posts: 10000
al eens dehele zomer op het circuit geweest van 7 tot 5? dan verveelt dat simpele 4takt geluid toch wel een beetje hoor, en krijg je een nat kruis op het moment dat er eens een keertje een rg500 tussen zit
 
Allah is beter
GRAFF DIGGER 25-10-2004 20:02 Print reply
Posts: 107
Er komt zo wie zo een andere uitlaat op.
Eentje met twee einddempers en een ander caberateur er zit nu er een 16er op

Als ik er aan begin dan is dat eind volgend jaar. Ik moet nog het een en ander uitwerken met de P.C. Maar wat ik ook doe, het word er een die je na kijkt!!!
 
GRAFF DIGGER
mcdronkz 25-10-2004 20:02 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

al eens dehele zomer op het circuit geweest van 7 tot 5? dan verveelt dat simpele 4takt geluid toch wel een beetje hoor, en krijg je een nat kruis op het moment dat er eens een keertje een rg500 tussen zit


ja oke, dat ben ik met je eens hoor

maar het leg er maar net aan wat voor blok h?

kijk PERSOONlIJK vind ik het geluid van een superlaag stationair lopende chopper (harley/indian) waarbij je de slagen kan tellen simpelweg fantastisch

maarja dan praat je wel over een big twin waarbij 1500cc geen uitzondering is

als ze rijden, zo'n ding optrekken, vind ik ook supermooi geluid

maarja zo'n brommer, constant 6000 toeren rijden (ik noem maar wat) dat gaat wel vervelen qua geluid idd

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 25-10-2004 20:04
 
Sampers 25-10-2004 20:05 Print reply

Posts: 1231
kijk je deze na? http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017/7

dan zal je zeker kijken alstie af is
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
customMT5 25-10-2004 20:06 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
kijk PERSOONlIJK vind ik het geluid van een superlaag stationair lopende chopper (harley/indian) waarbij je de slagen kan tellen simpelweg fantastisch

Iddubervet geluid!!
 
!!! DUITS MT8 frame met papieren (betriebserlaubnis) gezocht !!! INBOX AUB
twinshocker 25-10-2004 20:06 Print reply

Posts: 217
jah oke maar een jankende 2-takt met 16.000 toeren is ook niet fijn
ik cross zelf met oltimers ik rijd nu met een dr400 4-takt en bij de oltimercross(twinshock) rijden veel 2takten na das ieri hoor en als je dan een mache uit gereden hebt dan komen de mensen naar je toe om je complimentjes te geven over het geluid!! van je 4-takt
 
twinshocker 25-10-2004 20:09 Print reply

Posts: 217
zie mijn profiel voor mijn suzuki dr400jes !!! met foto!!
 
arie-de-arier 25-10-2004 20:26 Print reply

Posts: 10000
je kunt ook gewoon editen
 
Allah is beter
GRAFF DIGGER 25-10-2004 20:34 Print reply
Posts: 107
Tja, nu heb ik meer vragen dan antwoorden!
Ik denk dat het een beetje te hoog gegrepen is voor mijn. Als ik er aan denk wat ik er nog allemaal aan moet doen,dan rijd die op zijn hoogst over 2 jaar!
 
GRAFF DIGGER
GroesNap 25-10-2004 20:35 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


41.4 boring*39slag is CB dacht ik, kan zijn dat het andersom was.

Maargoed, denk dat het grootste verschil nog zit in de uitlaatjes. Ken maar weinig CB's met leuke uitlaatjes. En die poep uitlaat van een CB maakt em eng stil.

39 boring en 41.4 slag is juist de setup van de liggende cilinderblokken.
van cb weet ik niet precies maar de slag is dus veel korter, als ik het goed herrinner iets van 36.

Een uitlaat maakt zeker uit voor het geluid, maar het blok ook. Ik heb nu een hoop Hondatoertochtjes gereden (stuk of 20 wel) en ik vind ?lle cb's die ik heb gehoord een lelijker geluid maken als ss/cd etc, wat voor uitlaat er ook op die cb's zat. Em dat ligt echt aan het blok.
 
Sampers 25-10-2004 20:53 Print reply

Posts: 1231
moet veel geld in geinvesteerd worden, kleine dingen zoals gelijkrichter en kabelboom moet je ook aandenken, dan het blok is groote kost, en er zit erg heel veel werk in, natuurlijk niet zoveel als van niets te beginnen.
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017

Dit topic is 2285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved