arie-de-arier |
25-10-2004 19:55 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
dikke brommer?
je bedoelt een lelijk uitziende krot met 4takt bagger geluid?
|
|
Allah is beter |
|
arie-de-arier |
25-10-2004 19:56 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2wheels[jurg]
blablabla
2takt VS. 4 takt
2 takt is sneller en 4 takt heeft een mooier geluid
KLAARstelletje kinderen
ehm? misschien helemaal persoonlijk? ik vind 98% van de 4takten gigantisch kut klinken eigenlijk
|
|
Allah is beter |
|
twinshocker |
25-10-2004 19:58 |
Posts: 217 |
dan weet je niet wat mooi is maar jah das jou mening!!!! ik vind 4-takt super klinken
|
|
|
|
Sampers |
25-10-2004 19:59 |
Posts: 1231 |
4takt is echt mega klinkt gewoon doodelijk, en ja als je voor deze brommer uitlaat wil hebben, moet je ook weer een gaan maken, gaan wij ook doen, maar dan in inox
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
arie-de-arier |
25-10-2004 20:00 |
Posts: 10000 |
al eens dehele zomer op het circuit geweest van 7 tot 5? dan verveelt dat simpele 4takt geluid toch wel een beetje hoor, en krijg je een nat kruis op het moment dat er eens een keertje een rg500 tussen zit
|
|
Allah is beter |
|
GRAFF DIGGER |
25-10-2004 20:02 |
Posts: 107 |
Er komt zo wie zo een andere uitlaat op.
Eentje met twee einddempers en een ander caberateur er zit nu er een 16er op
Als ik er aan begin dan is dat eind volgend jaar. Ik moet nog het een en ander uitwerken met de P.C. Maar wat ik ook doe, het word er een die je na kijkt!!!
|
|
GRAFF DIGGER |
|
mcdronkz |
25-10-2004 20:02 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
al eens dehele zomer op het circuit geweest van 7 tot 5? dan verveelt dat simpele 4takt geluid toch wel een beetje hoor, en krijg je een nat kruis op het moment dat er eens een keertje een rg500 tussen zit
ja oke, dat ben ik met je eens hoor
maar het leg er maar net aan wat voor blok h?
kijk PERSOONlIJK vind ik het geluid van een superlaag stationair lopende chopper (harley/indian) waarbij je de slagen kan tellen simpelweg fantastisch
maarja dan praat je wel over een big twin waarbij 1500cc geen uitzondering is
als ze rijden, zo'n ding optrekken, vind ik ook supermooi geluid
maarja zo'n brommer, constant 6000 toeren rijden (ik noem maar wat) dat gaat wel vervelen qua geluid idd
Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 25-10-2004 20:04
|
|
|
|
Sampers |
25-10-2004 20:05 |
Posts: 1231 |
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
customMT5 |
25-10-2004 20:06 |
Posts: 545 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
kijk PERSOONlIJK vind ik het geluid van een superlaag stationair lopende chopper (harley/indian) waarbij je de slagen kan tellen simpelweg fantastisch
Idd ubervet geluid!!
|
|
!!! DUITS MT8 frame met papieren (betriebserlaubnis) gezocht !!! INBOX AUB |
|
twinshocker |
25-10-2004 20:06 |
Posts: 217 |
jah oke maar een jankende 2-takt met 16.000 toeren is ook niet fijn
ik cross zelf met oltimers ik rijd nu met een dr400 4-takt en bij de oltimercross(twinshock) rijden veel 2takten na das ieri hoor en als je dan een mache uit gereden hebt dan komen de mensen naar je toe om je complimentjes te geven over het geluid!! van je 4-takt
|
|
|
|
twinshocker |
25-10-2004 20:09 |
Posts: 217 |
zie mijn profiel voor mijn suzuki dr400jes !!! met foto!!
|
|
|
|
arie-de-arier |
25-10-2004 20:26 |
Posts: 10000 |
je kunt ook gewoon editen
|
|
Allah is beter |
|
GRAFF DIGGER |
25-10-2004 20:34 |
Posts: 107 |
Tja, nu heb ik meer vragen dan antwoorden!
Ik denk dat het een beetje te hoog gegrepen is voor mijn. Als ik er aan denk wat ik er nog allemaal aan moet doen,dan rijd die op zijn hoogst over 2 jaar!
|
|
GRAFF DIGGER |
|
GroesNap |
25-10-2004 20:35 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
[...]
41.4 boring*39slag is CB dacht ik, kan zijn dat het andersom was.
Maargoed, denk dat het grootste verschil nog zit in de uitlaatjes. Ken maar weinig CB's met leuke uitlaatjes. En die poep uitlaat van een CB maakt em eng stil.
39 boring en 41.4 slag is juist de setup van de liggende cilinderblokken.
van cb weet ik niet precies maar de slag is dus veel korter, als ik het goed herrinner iets van 36.
Een uitlaat maakt zeker uit voor het geluid, maar het blok ook. Ik heb nu een hoop Hondatoertochtjes gereden (stuk of 20 wel) en ik vind ?lle cb's die ik heb gehoord een lelijker geluid maken als ss/cd etc, wat voor uitlaat er ook op die cb's zat. Em dat ligt echt aan het blok.
|
|
|
|
Sampers |
25-10-2004 20:53 |
Posts: 1231 |
moet veel geld in geinvesteerd worden, kleine dingen zoals gelijkrichter en kabelboom moet je ook aandenken, dan het blok is groote kost, en er zit erg heel veel werk in, natuurlijk niet zoveel als van niets te beginnen.
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|