Een liggend 4taktblok zoals ss/c/cd/dax etc vind ik veeel mooier klinken als een staandecilinderblok zoals van een cb.
Komt omdat de slag anders is, cb heeft maar 36 mm meen ik, en liggende cilinder 41.4 mm. En dat hoor je duidelijk, liggend blok maakt donkerder geluid en cb meer een feller geluid, cb lijkt meer richting 2takt.
na met mijn uitlaat klinkt hij duidelijk als een 4-takt mss wel anders als een honda ss maar hey waar gaat het om het is een honda en ook nog eens een 4-takt
het is wel de moeite om zulk project te doen. keuze blok moet je zelf weten, als je enkel viertakt wil, adt neem je gewoon cb50 blok, ik vind dat een ss50 blok adn veel cooler is, maar adt is echt persoonlijk, zoek op internet en zie wat je zelf leuk vind
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Een liggend 4taktblok zoals ss/c/cd/dax etc vind ik veeel mooier klinken als een staandecilinderblok zoals van een cb.
Komt omdat de slag anders is, cb heeft maar 36 mm meen ik, en liggende cilinder 41.4 mm. En dat hoor je duidelijk, liggend blok maakt donkerder geluid en cb meer een feller geluid, cb lijkt meer richting 2takt.
41.4 boring*39slag is CB dacht ik, kan zijn dat het andersom was.
Maargoed, denk dat het grootste verschil nog zit in de uitlaatjes. Ken maar weinig CB's met leuke uitlaatjes. En die poep uitlaat van een CB maakt em eng stil.
jahzz die orginele heb ik meteen een schop gegeven en jah nu heeft hij 112 decibel dus zat en heel dof en diep geluid!!
(de uitlaat op de foto is van rvs en allu)
Dit bericht is ge-edit door twinshocker op 25-10-2004 19:45
jahzz das gewoon een kut uitlaat die orginele en wisten jullie dat in de orginele uitlaat vor in de bocht een klein dun pijpje gelast zit!!! haal eruit en je rijd 5km harder
Al had ik een las apparaat en een leuke demper was het al gebeurd...
Mja, demper aan beide kanten lijkt me nog het spectaculairst:P. Liefst 'n beetje dempers van formaat (nou ook wee rniet meteen een CBR900 demper ofzo, maar gewoon wel een beetje size)