Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigertje remklauw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23345 - zuigertje remklauw
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MichiMess 24-10-2004 22:46 Print topicpost

Posts: 1348
Hoi,

Kep weer een probleem.
m'n rem loopt goed aan!
als ik een slinger aan m'n wiel geef, dan draait hij niet meer dan een kwart.
het zuigertje wil niet terug zegmaar.
er zitten niewe ringen+zuiger in.
unnuh, als ik het zuigertje erin doe, moet hij dan super stroef gaan, dat ik hem er met een hamer in moet slaan?
of niet?
iemand oplossingen?

thx
Michi

Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 24-10-2004 23:01
 

Blorn 24-10-2004 23:02 Print reply

Posts: 13825
Gebruik je verstand eens.......
 
Leen 24-10-2004 23:02 Print reply

Posts: 26877
moet er redelijk soepel in glijden, zolang er nog geen olie inzit.... rubbers voor montage ff ingesmeerd met zuurvrije vaseline?
 
MichiMess 24-10-2004 23:16 Print reply

Posts: 1348
jah sorry, kep voor het eerst een schijfje:P
ik moet nog veel leren.
maar ik moet het ff met smeer insmeren?
is kogel lager vet ook goed?

Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 24-10-2004 23:23
 
Blorn 24-10-2004 23:54 Print reply

Posts: 13825
Nee. Remolie werkt ook....
 
ingenting 25-10-2004 9:47 Print reply
Posts: 30
Een remziuger mag best een beetje stroef de cilinder ingaan, maar met slaan mol je alleen maar de keerring. Smeren met een beetje remolie is zeker aan te bevelen. Als je het echt goed wil doen smeer je hydraulische remonderrdelen met blaue ATE vet. Voor zover ik weet is dat alleen in erg grote tubes te krijgen. Een remzuiger die klemt is meestal het gevolg van:
1. een bescahdiging op de zuiger. Of een nieuwe zuiger is nodig, of, ook al zullen er zijn die dat tegenspreken, opschuren met waterproof schuurpapier. Kans is wel groot dat je dat een jaar later weer eens moet herhalen. Met het gladschuren voorkom je dat je zuiger blijft hangen of de keerring kapot maakt.
2. De groef in de cilinder waarin de keerring zit flink gecorrodeerd is. Dat laatste is waarschijnlijk bij jou aan de hand. De keerring valt daardoor niet diep genoeg in de groef en knelt dus zo hard op de zuiger dat deze er niet te krijgen is of wanneer je remt geen ruimte heeft om een beetje heen en weer te bewegen, net de ruimte die het verschil maakt tussen remmen en vrijlopen. Uit elkaar halen, keerring eruit (check op beschadigingen) en de groef schoonschrapen. Ik gebruik daar een gebogen spijker voor. Succes!
 
Bij twijfel iets meer...

Dit topic is 353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved