Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slijtvastbaarheid zuiger?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #23325 - slijtvastbaarheid zuiger?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondambx 24-10-2004 14:16 Print topicpost
Posts: 359
ik zat eens te denken he , eigenlijk kan een zuiger toch helemaal niet slijten, het enige wat met de wand in aanraaking komt zijn de zuigerveren dus als je die vervangt is die toch weer vrij nieuwe ofnie. ok ik weet wel dat de zuiger heel heet wordt enz maar daar moet ie toch tegen kunnen. of toch wel?
 
www.tipsforlife.nl/forum

de_koen 24-10-2004 15:34 Print reply

Posts: 5595
zuiger raakt de wand niet, tssss
 
Honda 5-Bak te koop
driver_ 24-10-2004 15:34 Print reply
Posts: 220
desaxatie?
 
wildhaguh 24-10-2004 15:35 Print reply

Posts: 1650
ben je gister hard gevallen?
 
www.brommer-onderdelen.tk
twinshocker 24-10-2004 15:38 Print reply

Posts: 217
ben je zat? of ben je stoned? mijn oma weet nog dat de zuiger de wand raakt!!!
niet lullig bedoelt hoor maar de zuiger raakt gewoon de wand hoor!
 
Hans F 24-10-2004 15:39 Print reply
Posts: 4326
hij raakt hem idd vrijwel niet (door de oliefilm)
 
de_koen 24-10-2004 15:42 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

hij raakt hem idd vrijwel niet (door de oliefilm)


tussen bdp en odp ok
maar op dode punten volgens mij echt wel...
waarom slijt een zuiger dan volgens jou ?
 
Honda 5-Bak te koop
twinshocker 24-10-2004 15:44 Print reply

Posts: 217
jah oke de oliefilm is het enige maar waarom zou een 80cc crossertje zo snel op zijn 12/14 uur moet er een nieuwe zuiger in dus jah hij raakt hem hoe dan ook!!!
de zuiger veren zijn alleen voor het compresie opbouwen!
je zuiger en cilinder hebben een bepaalde toleransie(een ruimte tussen zuiger en cilinder wand)en die ruimte wordt opgevangen door de zuigerveren!!! dus

 
Hans F 24-10-2004 15:44 Print reply
Posts: 4326
doordat de smering vrij slecht is op een tweetakt + dat je poorten hebt.
Smeerfilm is gewoon erg vaak onderbroken.

bij een 4t slijt het bv. al veel minder

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-10-2004 15:45
 
de_koen 24-10-2004 15:46 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

doordat de smering vrij slecht is op een tweetakt + dat je poorten hebt.
Smeerfilm is gewoon erg vaak onderbroken.

bij een 4t slijt het bv. al veel minder

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-10-2004 15:45


hoe verklaar je dan dat de zuiger van pakweg een yz450 zo snel weg is ?

oke het zuigerhemd is wel heel klein, maartoch
 
Honda 5-Bak te koop
Hans F 24-10-2004 15:47 Print reply
Posts: 4326
mischien teveel kantelen? Ik weet het ook allemaal niet
Maar als het goed is is er vrij weinig direct contact tussen wand en zuiger, want dan slijt het heel erg snel weg
 
twinshocker 24-10-2004 15:47 Print reply

Posts: 217
nee daar ligt het helmaal niet aan!!
een zuiger raakt echt gewoon de cilinder kijk maar als je zuiger in het b.d.p en het o.d.p komt dan kanteld de zuiger altijd dan raakt hij zeker weten de cilinder wand

 
de_koen 24-10-2004 15:48 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

mischien teveel kantelen? Ik weet het ook allemaal niet
Maar als het goed is is er vrij weinig direct contact tussen wand en zuiger, want dan slijt het heel erg snel weg


idd kantelen
en wat gebeurd er bij de dode punten op een 2takt ook ? kantelen ja
 
Honda 5-Bak te koop
Teunmenator 24-10-2004 15:50 Print reply

Posts: 2524
Ik denk dat hij veel slijt door: temperatuursverschillen en omdat hij nooit 100% recht door de cilinder gaat. Hij raakkt met de onderste helft zeg maar wel gewoon de wand aan neem ik aan.. daarbij zou het goed kunnen dat wanneer alles warm is de zuiger zelf evenver naar buitensteekt als de zuigerveren zeg maar..

edit zo ging snel hier ik val al in herhaling zie ik :p Maar denk ook ff aan die knalle die erop komen.. en dan weer 20 graden benzine erover heen dus temp verschillen. Zeg maar de golven dragen ook zijn steentje bij denk ik..

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 24-10-2004 15:52
 
Hans F 24-10-2004 15:51 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


idd kantelen
en wat gebeurd er bij de dode punten op een 2takt ook ? kantelen ja


tja, maar een vrachtwagenzuiger gaat bv. wel een miljoen km mee, en die zal vast ook kantelen.
Het hangt er lijkt mij vanaf hoe erg ze dit maken van de toepassing van het blok.
 
twinshocker 24-10-2004 15:51 Print reply

Posts: 217
jepz
mss als je geluk hebt kun je de zuigerveren verniewen en heb je weer goeie compressie maar kijk altijd of je cilinder niet ovaal is door het kantelen van de zuiger(dit kun je meten met een meetklok)
 

Dit topic is 1497 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved